ترین‌های اسمارت فونی در CES 2013

null
مسلما شما نیز نام ‏CES 2013 ‎ را شنیده‌اید. شاید در بعضی از سایت‌ها پاره‌ای از حوادث این نمایشگاه را دیده باشید اما در این مقاله سعی‌مان بر آن بوده که «ترین‌های» این نمایشگاه را در بخش تلفن ‏هوشمند به شما معرفی کنیم.

‏ CES‎‏ چیست؟!

نام کامل این نمایشگاه ‏Consumer Electronics Show‏ است. به طور خلاصه این ‏نمایشگاه فرصتی برای تولیدکنندگان سخت افزار، تبلت، تلفن همراه و … ایجاد می‌نماید تا هم از محصولات ‏جدید خود رونمایی کنند و هم برای مصرف کنندگان فرصتی را ایجاد می‌کند تا با محصولات جدید کار کنند ‏و آن‌ها را تست نمایند. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که مصرف کنندگان را مطبوعات مختلف، طراحان، فروشندگان، سرمایه گذاران و تحلیلگران تشکیل می‌دهند و ورود مردم عادی به این جا غیر ‏ممکن است. این نمایشگاه در لاس وگاس امریگا برگزار می‌شود و برندهای معتبری ‏همچون: سامسونگ، ال‌جی، اچ‌تی‌سی، انویدیا و … در آن شرکت می‌کنند.‏

اما در در بخش تلفن‌های همراه این نمایشگاه چه گذشت؟ حالا رسیدیم به اصل مطلب و اگر مشتاق هستید که بدانید در این بخش چه گذشت، آی‌تی‌رسان را همراهی کنید. قبل از برپایی این نمایشگاه اکثر برندهایی همچون: اپل،‏ سامسونگ، ال‌جی و… چند پرچم دارقوی را به بازار معرفی کردند و مسلما در این نمایشگاه منتظر واکنش سایر برندهای فعال در این حوزه (اسمارت فون) بودند و همچنین خود نیز چند پرچم  دار جدید معرفی کردند.

اما اولین واکنش را چه کمپانی ای نشان داد؟

PHOTO-1

کمپانی  ZTE  اولین واکنش را نشان داد و برخلاف تصور واکنش این کمپانی حالت هجومی داشت و با معرفی یک گوشی با صفحه نمایش Full HD با روزلیشن تصویر 1920×1080 پیکسل، پردازنده 4 هسته‌ای و یک رم 2 گیگابایتی با معرفی این پرچم دار خود به نام ZTE Grand S توانست کانون توجه را برروی خود متمرکز نماید. تازه این اول ماجرا بود و اگر بدانید که ضخامت گوشی کم‌تر از 7 میلی‌متر است، حتما شما را برای خریدش مشتاق می‌کند، گرچه گوشی هایی با ضخامت کم‌تر همچون:‏Idol Ultra ‎‏ الکاتل نیز وجود دارند اما واقعیت امر ‏این است که گوشی کمپانی ‏ZTE ‎‏ در دست بسیار نازک دیده می‌شود و حس بسیار خوبی را منتقل ‏می‌کند.

PHOTO3

درباره تراکم پیکسلی این گوشی شما چه حدس می‌زنید؟ 267ppi یا 326؟ خیر اشتباه حدس زدید! این گوشی حیرت برانگیز 440ppi تراکم پیکسلی دارد که واقعا یک شاهکار است و مسلما کم تر انتظار می‌رفت این کمپانی گمنام (برای ما ایرانی‌ها به خصوص) بتواند همچنین اسمارت فونی را معرفی کند. ظاهر گوشی جذاب است و متاسفانه لوگوی کمپانی ZTE نه در پشت گوشی و نه در بالای صفحه لمسی چندان جالب هک نشده است و جنس بدنه کمی آزار دهنده بوده و از پلاستیک ساخته شده است اما در کل ظاهر گوشی قابل قبول است. این کمپانی برروی گوشی خود یک دوربین 13 مگاپیکسلی نیز قرار داده گرچه هنوز از رزولوشن تصاویر گرفته شده هیچ خبری منتشر نشده است اما می‌توانید با این اسمارت فون جادویی فیلم‌هایی با کیفیت 1080p (فول اچ دی) ضبط نمایید. خوشبختانه این اسمارت فون به یک فلاش LED نیز مجهز شده است که کار با دوربین گوشی را در شب برایتان راحت می‌کند. همچنین این گوشی به یک دوربین دوم 2 مگاپیکسلی با کیفیت 1080p (فول اچ‌دی) نیز مجهز شده است که برای مکالمه تصویری بسیار مفید و کارامد است. از همه این‌ها گذشته این نسخه مجهز به ورژن 4.1 اندروید است که توسط خود کمپانی شخصی سازی شده و یک رابط کاربری جذاب و زیبا انتظارتان را می‌کشد. اما در آخرین مورد (باتری) عملکرد بسیار ضعیفی را از خود به جای گذاشته که چندان رضایت بخش نیست. باتری 1780 میلی‌آمپری گوشی چندان قدرتمند نیست و مسلما باید شارژر گوشی همیشه در دسترستان باشد.

Photo8

لبخند Big Smile

 پردازنده 4 هسته‌ای با فرکانس 1.7 گیگاهرتز برای هر هسته
2 گیگابایت رم
صفحه نمایش با رزولوشن تصویر فول اچ‌دی و تراکم پیکسلی بالای 440 پیکسل در هر اینچ
دوربین 13 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری FULL HD
دوربین دوم 2 مگاپیکسلی برای مکالمه تصویری
شانزده گیگابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از کارت حافظه micro SD تا ظرفیت 32 گیگابایت
ضخامت 6.99 میلی متری
بلوتوث ورژن 4.0
پشتیبانی از NFC

اشک Dribble

باتری نسبتا ضعیف 1780 میلی‌آمپری و غیر قابل تعویض
جنس بد بدنه

دومین اسمارت فون اعجاب انگیز را چه کمپانی معرفی کرد؟

Photo9

همان طور که در قبل ذکر کردیم کمپانی چینی ZTE اولین اسمارت فون را معرفی کرد و حالا این بار قرعه به نام ژاپن افتاده است تا خودی نشان دهد. حدس می‌زنید کدام برند از ژاپن پرچم دار جدیدی معرفی کرد؟ برند تازه نفس سونی! سونی به جای معرفی یک پرچم دار 2 پرچم دار از خانواده اکسپریا با نام‌های Z و ZL را معرفی کرد که شباهت زیادی به سایر اکسپریاهای این خانواده نداشتند.
خب از کدام شروع کنیم؟ بهتر است از سونی یوگا یا اکسپریا Z آغاز کنیم. از قبل نیز می‌دانستیم سونی مطمئنا اشتباهات گذشته خود را تکرار نمی‌کند و برروی سری ارزان قیمت لجاجت به خرج نمی‌دهد و بالاخره چند پرچم دار 4 هسته‌ای را برای مقابله با پیشتازی سامسونگ معرفی می‌نماید.

اما چرا سونی سیل عظیم از حضار CES 2013 را به سوی خود کشاند؟

صفحه نمایش فول اچ‌دی  و یک پردازنده 4 هسته‌ای با ظرفیت 1.5 گیگاهرتزی Krait و یک چیپست گرافیکی Adreno 320 به راحتی می‌توانند سبب حذف گلکسی اس 3، آی‌فون 5 و… شوند و علاقه‌مندان غرفه ZTE را برباید. اما در ین جا سوال پیش می‌آید که مگر Grand S چهار هسته‌ای نیست، پس سونی چطور میتواند طرفداران ZTE را برباید؟ ابتدا باید این موضوع را ذکر کنیم که نوع چیپست گرافیکی و پردازنده Xperia Z از گوشی Grand S بهتر است و سونی واقعا این بار برای طرفدارانش سنگ تمام گذاشت. یک نکته دیگر می‌ماند، سونی Xperia Z را با یک رم 2 گیگابایتی همراه ساخته است تا هیچ سخنی باقی نماند. تراکم پیکسلی گوشی در حدود 441PPI  است و همچنین گوشی از 10 انگشت به طور هم زمان پشتیبانی میکند.همچنین این گوشی مجهز به موتور براویا 2 است که کیفیت تصویر گوشی را تا حد فوق‌العاده‌ای افزایش می‌دهد و از نسخه جدید رابط کاربری Time Scape استفاده می‌کند که به نوبه خود جالب است. ضخامت گوشی نسبت به  ZTE Grand S  زیاد است اما در مقایسه با سایر رقبا بسیار مناسب و عالی به نظر می‌رسد. متاسفانه گوشی علاقه زیادی به جذب اثر انگشت دارد و حتما شما را وادار به خرید یک کاور می‌کند. این گوشی از یک باتری غیرقابل تعویض 2330 میلی‌آمپری بهره می‌برد. همچنین این گوشی ضد آب است و ظاهری عجیب و غریب همچون Xcover 2  سامسونگ را ندارد و دارای گواهینامه  IP57 می‌باشد. لازم به ذکر است که این گوشی می‌تواند به همین خاطر به مدت نیم ساعت تا یک متر زیر آب دوام بیاورد بعد بوم! (منظور خراب می‌شه، صدا تو ذهنم نبود گفتم این خوبهVictory)

PHOTO-12

لبخند Baffle

پردازنده 4 هسته‌ای با ظرفیت 1.5 گیگاهرتز از نوع Krait
رم 2 گیگابایتی
چیپست گرافیکی فوق العاده Adreno 320
صفحه نمایش 5 اینچی با رزولیشن 1920×1080 پیکسل
دارای گواهینامه IP57 (ضد آب و ضد گرد و خاک)
دوربین 13 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری Full HD
دوربین دوم 2.2 مگاپیکسلی برای مکالمه تصویری
استفاده از نسخه جدید موتور براویا
استفاده از نسخه جدید رابط کاربری Time Scape
شانزده گیگابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از کارت حافظه micro SD تا ظرفیت 32 گیگابایت

اشکShame

ماندن اثر انگشت برروی بدنه

photo-13

پرچم دار دوم سونی XPERIA ZL

Xperia ZL اغلب ویژگی‌های برادر تازه متولد شده‌اش یعنی Xperia Z را یدک می‌کشد و در این جا فقط به ذکر تفاوت‌های این دو برادر تازه متولد شده اکتفا می‌کنیم. Xperia ZL همانند برادر خود ضد گرد و غبار و ضد آب نیست و از آن خود کوچک‌تر است. متاسفانه نسبت به برادر خود ضخیم‌تر بوده و سنگینی آن بیش از حد است. کیفیت دوربین دوم تنزل یافته و می‌تواند با کیفیت 720p فیلم‌برداری کند. مکان این دوربین در پایین صفحه نمایش قرار گرفته که تا حدی سونی را زیر سوال می‌برد! نسبت به Xperia Z علاقه کم‌تری به اثر انگشت دارد و این اولین برتری این اسمارت فون نسبت به Xperia Z است. باتری 2370 میلی آمپری نیز یکی دیگر از برتری‌های این اسمارت فون است.

Photo-14

به نظر شما سومین برندی که خوش درخشید چه نام داشت؟

photo16

هواوی برمی‌خیزد!
باز برمی‌گردیم به چین! گویا چین دست بردار گلکسی اس 3 و آی‌فون 5 و… نیست و سعی دارد بالاخره توسط یک پرچم دار چینی گوشی‌های پرفروش را شکست دهد. کمپانی هواوی با معرفی Huawei Asend D2  می‌خواهد تا پیش از معرفی گلکسی اس 4 یا آی‌فون 5S فروش کند و خود را به سایر برندها نشان دهد. این پرچم دار جدید همچون سایر رقبا به یک صفحه نمایش فول اچ‌دی مجهز است. صفحه نمایش آن از نوع IPS LCD بوده و تراکم پیکسلی در حدود 440Ppi دارد. گوشی از یک پردازنده 4 هسته‌ای بهره‌مند است و چیپ گرافیگی توسط خود هواوی طراحی و ساخته شده است و یک رم 2 گیگابایتی برروی آن به کار رفته است. این اسمارت فون از 32 گیگابایت حافظه داخلی بهره‌مند است واجازه ارتقا حافظه را به شما نمی‌دهد. دوربین این مدل 13 مگاپیکسل بوده و توانایی ضبط فیلم با وضوح Full HD را داراست. متاسفانه برخلاف سایر رقبا دوربین دوم 1.3 مگاپیکسلی گوشی نمی‌تواند Full HD فیلم‌برداری کند و کیفیت فیلم‌های ویدیویی آن 720p می‌باشد (البته برای ما ایرانی‌ها چندان هم نیست و همان اچ‌دی را هم نمی‌توانیم استفاده کنیم!). باتری موجود برروی این اسمارت فون از نوع Li-ion  می‌باشد و 3000 میلی‌امپر قدرت دارد و این یک مزیت خوب نسبت به سونی Z محسوب می‌شود.

لبخند Baffle
صفحه نمایش فوق العاده از نوع IPS LCD با تراکم پیکسلی حدودی 440 پیکسل در هر اینچ
پردازنده 4 هسته ای با ظرفیت 1.5 گیگاهرتز با رم 2 گیگابایتی
حافظه نسبتا بالای 32 گیگابایتی
باتری Li-ion 3000 میلی‌آمپری
کیفیت صدای بالای گوشی

اشک Shame
چیپ گرافیکی توسط خود هواوی ساخته شده و نسبت به چیپ گرافیکی در گوشی Xperia Z چندان قدرتمند نیست
پشتیبانی نکردن از کارت حافظه جانبی
کیفیت پایین دوربین دوم در مقایسه با Xperia Z

PHOTO-18

اخرین اسمارت فون را چه کمپانی معرفی نمود؟

Photo20

در این نمایشگاه مدعیان اندرویدی زیادی معرفی شدند که برایتان برترین آنان را به بوته نقد و بررسی کشاندیم. اما هنوز یک مدعی مانده اگرچه زیاد در این صنعت (اسمارت فون) فعال نبوده ولی برای شروع کار بسیار عالی عمل کرده است. این بار لنوو اسمارت فون IdeaPhone K900 که رقیب شایسته‌ای برای گلکسی اس 3 و آی‌فون 5 به شمار می‌رود و شاید بتواند در زمان معرفی گلکسی اس 4 در برابرش ایستادگی نماید را معرفی نمود. اگر آن را از نظر ابعاد بررسی کنیم، می توانیم آن را از این حیث رقیب گلکسی Note II بنامیم. بهتر است ابتدا به سراغ بررسی بدنه برویم، بدنه‌ای که از فولاد ضد زنگ است و برخی از عناصر پلی کربنات در آن به کار رفته است. این اسمارت فون دارای طراحی بی عیب و نقصی است و می‌توان این اسمارت فون را نسخه ارزان قیمت Note II
برشمرد، گرچه قدرتی بیش از گلکسی نوت 2 دارد. ضخامت گوشی همانند Grand S می‌باشد و بسیار نازک و خوش دست است. لنوو از فضای گوشی به خوبی استفاده کرده که واقعا ارزشمند است. صفحه نمایش 5.5 اینچی Full HD با تراکم پیکسلی 440ppi که نسبت به سایر اسمارت فون‌های معرفی شده در این نمایشگاه کمی پایین‌تر است. پردازنده گوشی با پردازنده سایر گوشی‌های معرفی شده متفاوت است و ساخت آن را Intel بر عهده داشته که فرکانس این پردازنده 2 گیگاهرتز می‌باشد.
برروی گوشی یک دوربین 13 مگاپیکسلی قرار گرفته است که لنز آن را سونی طراحی کرده است. متاسفانه اطلاعات بیشتری از گوشی در هنگام کار با آن در دست نیست و به محض انتشار مطالب جدید شما را با خبر خواهیم نمود.

photo22

[divide style=”2″]

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

18 در مورد “ترین‌های اسمارت فونی در CES 2013”

  1. محمد جهاني

    دوستان اخبار رو که از خودم در نیوردم.واقعا اکسپریا زد مشکل اثر انگشت داره بازم متشکرم که رک و راست گفتین

  2. با تشکر از شما برای پوشش خوب خبری لازم دانستم من هم چند نکته بنویسم اول در مورد زتی که به درد ما ایرانیها نمی خورد که اصلا راه به بازار ایران نداردچون وارد کننده مشخصی ندارد دوم در مورد اکسپریا که حتما قیمت بالایه 2 میلیمون خواهد داشت وسوم در مورد هاواووی که پشت سرهم مدل معرفی می کند اما در بازار ایران هیچ خبری از گوشیهای چهار هسته اش نیست نمی دانم چرا ؟؟؟ ودر اخر هم اسمارت فون لنوو که فکر نکنم هیچ موقعه به بازار ایران راه پیدا کند چون وارد کننده مشخصی ندارد

    1. هواوی به یک دلیل فعلا وارد نمیشه با این که وارد کننده درست و حسابی هم داره (کامتل)
      زیرا الان اگر بخواد گوشی 4 هسته ای وارد بشه دو اتفاق میافته
      یا باید قیمت گوشیای اسند دی و پی رو کاهش بدن
      یا باید با قیمت بالاتری وارد کنند
      که خوب گزینه دوم رو انتخاب میکنند و برای همین هیچ کس به سمتش نمیره
      تنها دلیلشم همینه
      اون زمان گزشت که وقتی یک گوشی جدید تر معرفی میشد گوشیای یکمی قدیمی تر ارزون میشدن
      الان ایفون فور اس انلاکش نصف قیمت وقتیه که ایفون 5 وارد بازار شد
      البته تو ایران قیمتش 2.5 برابر شد

      1. من که فکر می کنم به این نتیجه رسیدم در مورد گوشی هاواووی خوب گوشی دو هسته ها را یک میلیون تا یک میلیون ودویست می فرشه خوب چهار هسته رو چند بفرشه؟؟

  3. لنووو هم گوشی میزنه ولی ایسوس هنوز نزده البته بجز پدفون .به شخصه این کمپانیو خیلی قبول دارم مثل سونی میمونه جنس خوب و با کیفیت میزنه البته بی سروصدا .فکر کن همین پدفون رو اپل یا سامسونگ میزد قیامت میشد

  4. سلام
    ولی به نظر من در مورد گوشی اکسپریا Z این مورد الکی :دی
    ماندن اثر انگشت برروی بدنه
    شما هرکاری بکنید اثر انگشت رو شیشه می مونه

  5. باید به این نکته اشاره میکردید که xperia z دارای بدنه ای کاملا شیشه ای و آلومینیومیست و جذب اثر انگشتش هم مشابه آیفون 4 و 4s است و در نمایشگاه چون صدها نفر با گوشی کار کرده بودند، اثر انگشت بیشتر به چشم میومد. تازه گوشی ضدآب است و میشه اونو شست.
    به قابلتهای جدید و نوآورانه one touch mirroring و stamina mode و dragontrail glass و فیلمبرداری HDR با سنسور جدید RS و beam و گواهینامه پلی استیشن و بازیهای اختصاصی هم اشاره میکردید بد نبود.

  6. ممنون
    ولی یکمی زود نبود 😀
    فک کنم یک ماهی میشه سی ای اس تموم شده و الان همه دارن رو نمایشگاه بارسلون مانورم میدن
    البته اینم بگم شما بازم از لحن مختص سایت خودتون برای توضیحات استفاده کردید که زیباست و جذاب
    لطفا یکمی بروز تر شید
    راستی تو این مسابقه وب ایران چ کار کردید؟

    1. محمد جهاني

      درسته 🙁 ولی میخواستم که با گوشیا اشنا شین به محض شروع نمایشگاه بارسلون اخبار اونجا رو هم میزاریم

        1. محمد جهاني

          مطمئن باشید به محض شروع همه اخبار را ترجمه خواهیم کرد یا من یا اقای گلکار یا اقای محمدی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH