هر آنچه از نکسوس جدید انتظار داریم…

001

مدت زیادی است که شایعات پیرامون محصول جدید موتورولا که با نام X Phone شناخته می‌شود بالا گرفته است. تصمیم گرفتیم جدای از این شایعات خودمان دست به کار شویم و سخت افزار ایده‌آل را برای این گوشی انتخاب کنیم. باشد که موتورولا هم نگاهی به این متن بیندازد و از مطالب آن استفاده کند!

چه سخت افزار و مشخصاتی ایده آل و رویای ماست؟

صفحه نمایش: صفحه نمایشی لبه تا لبه که بین 4.7 اینچ تا 5 اینچ باشد. همراه با رزولوشن تصویر Full HD. کیفیت عالی در زیر نور مستقیم آفتاب نیز از واجبات این محصول است. البته به نظر شخصی من زوایای دید خوب نه تنها آنچنان مهم نیست که حتی مضر نیز می‌باشد! چون اولا کاربر اصلی همیشه از رو‌به‌رو به گوشی نگاه می‌کند و ثانیا چه کسی دوست دارد در اتوبوس یا مکان‌های عمومی در حین نوشتن مسیج یا دیدن فیلم و… توسط کاربر بغل دستی فعالیتش مانیتور شود؟!!

پردازنده: مسلما استفاده از آخرین نسل پردازنده‌های معرفی شده ما را راضی می‌کند. در این راستا استفاده از پردازنده‌های سری Snapdragon 800 یا Exynos 5 Octa (مدل Tegra 4 نیز می‌‌تواند مناسب باشد اما گزینه‌های قبلی بسیار بازده بیشتری دارند و در عین حال مصرف پایینی نیز دارند) بهترین و ایده آل ترین گزینه‌ها هستند.

رم: رم‌های 2 گیگابایتی به خوبی قدرت و کیفیت خود را در گلکسی نوت 2 نشان دادند. لذا استفاده از 2 گیگابایت رم و یا با کمی آینده نگری 2.5 گیگابایت رم واقعا ایده آل است.

حافظه داخلی: همیشه حافظه‌های داخلی نکسوس‌ها مورد انتقاد بوده است. به نظر استفاده از حافظه های داخلی 32 و 64 گیگابایت مناسب است که البته اگر قابل افزایش از طریق شیار MicroSD نیز باشد جای هیچ حرف و حدیثی باقی نمی‌ماند.

دوربین: این روزها به لطف محصولات سونی استفاده از لنزهای 12 مگاپیکسلی رواج پیدا کرده است. حالا صرفا 12 یا 8 مگاپیکسل بودن دوربین مهم نیست اما مطمئنا انتظار کیفیتی عالی را از دوربین این اسمارت فون داریم. حداقل زمانی که بحث و بررسی دوربین این گوشی می‌شود باید بتوان آن را در لیست بهترین Camera Phoneهای سال قرار دهیم.

باتری: موتورولا با معرفی سری Maxx و باتری‌های 3300 میلی آمپری‌شان غوغایی به پا کرد. مطمئنا باطری کمتر از 3300 میلی آمپری برای این گوشی قابل قبول نیست. البته ایده آل معرفی مدل جددیتر و ارتقا یافته‌ای نسبت به 3300 میلی آمپری‌های کنونی است اما همان 3300 میلی آمپر هم لبخند رضایت را بر لبان همگان می‌نشاند.

سیستم عامل: به غیر از همراه داشتن آخرین نسخه اندروید (احتمالا Android 5.0 – Key Lime Pie ) آنچه که مهمتر است ساپورت و به روزرسانی‌های سریع موتورولا در ارایه نسخه‌های جدیدتر اندروید برای ایکس فون است.

[divide style=”2″]

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

5 در مورد “هر آنچه از نکسوس جدید انتظار داریم…”

  1. کسی که گوشی دو میلیونی میخره بالاخره کلاس میره، سوار اتوبوس میشه، سوار تاکسی میشه، حتی تو خونه و…..
    همه که ماشین شخصی ندارند و همه مثل شما فکر نمیکنند.
    زاویه دید ضعیف هم از 80 درجه به بعد و بر روی رنگ سفید اتفاق میفته و برای خود کاربر گوشی نیست. پس مشکل بسیار کوچیکیه. در عوض کیفت بدنه و طراحی که سامسونگ نداره بسیار مهمترند.

    1. علیرضا محمدی

      یکی از شایعاتی که در مورد این گوشی مطرح شده نحوه قیمت گذاری نکسوسی اون هستش. شاید این گوشی با قیمت های پایین تری نسبت به هم رده های خودش عرضه بشه

      1. اگر هم با قیمت پایین تری عرضه بشه داخل کشورایی هست که گوگل پلی دارن
        برسه به ایران مثل نکسوس 4 بالای 2.5 میلیون میشه

        1. علیرضا محمدی

          قرار نیست این محصول نکسوس باشه. قراره با قیمت نکسوسی و به صورت آنلاک فروخته بشه. یعنی فرض کنید خود ال جی هم نکسوس 4 را به قیمت گوگل پلی توی همه کشورها بفروشه
          البته همه اینا فعلا شنیده و شایعه و امید! هست. اینکه واقعا چی بشه باید منتظر موند و دید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH