نگاه نزدیک آی‌تی‌رسان به ال‌جی K10: میان‌رده‌ای پرچمدار نما!

QWEWSD

در روز سه‌شنبه برای نقد و بررسی جدیدترین محصول شرکت ال‌جی در ایران یعنی موبایل هوشمند میان‌رده K10 به نمایندگی این شرکت در پاساژ چارسو مراجعه کردم که این موبایل من را شگفت زده کرد؛ در ادامه با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

میهمان جدید شرکت ال‌جی در ایران محصولی نیست جز ال‌جی K10 که شاید بهترین میان‌رده بازار موبایل‌های هوشمند ایران است و این روزها باعث حال خوب و توجه دوباره کاربران ایرانی به ال‌جی شده است. حال قصد داریم نگاهی کوتاه به این موبایل اقتصادی اما قدرتمند داشته باشیم؛ در ادامه شما عاشق ال‌جی K10 خواهید شد.

طراحی و کیفیت ساخت

کیفیت موبایل‌های پرچم‌دار شرکت ال‌جی نیازی به تعریف ندارد اما این بار با محصولی میان رده روبرو هستیم که معمولا کیفیت بدنه خوبی ندارند! با همه این‌ها واقعا ال‌جی K10 کیفیت را به چالش کشیده است، تا حدی که بدنه خوش دست، با کیفیت و همچنین زیبایش موجب می‌شود تا حدی متعجب شوید.

ال‌جی K10 تلفیقی از G2 و Magna است، با بهره‌گیری از ژن خمیدگی جی فلکس؛ تا جایی که دکمه‌های پشتی و محل قرارگیری اسپیکر مانند ال‌جی Magna و جلوی دستگاه مشابه ال‌جی G2 است.

خوش استایل و خوش قیافه

ال‌جی K10 با بهره‌گیری از ژن پایه سری جی فلکس یعنی خمیدگی، بسیارخوش دست است تا جایی که بدنه پلاستیکی و با کیفیت این موبایل و همچنین وزن سبک باعث شده تا موبایلی مناسب خانم‌ها و در کل جوانان باشد، اما این مدل به دلیل داشتن تنها دو رنگ یعنی مشکی و سفید بسیاری از سیلقه‌ها را مایوس کرده است که شاید با استفاده از قاب دلخواه این مورد تا حدی رفع شود.

ارزان اما پر قدرت!

در هنگام استفاده از K10 دریافتیم که شرکت ال‌جی برای آن سنگ تمام گذاشته و این موبایل یک شاهکار است. میان‌رده‌ها دارای مشکلات سخت افزاری زیادی هستند اما این گوشی شما را راضی خواهد کرد و یک گوشی شیک و قدرتمند است تا جایی که با سیستم عامل اندروید 6.0 مارشمالو قدرت را در عین سرعت به شما ارایه خواهد داد.

ال‌جی K10 در استفاده عمومی و مالتی‌مدیا بهترین است اما این محصول در نتیجه  پردازش‌های سنگین مانند بازی کمی متفاوت است تا جایی که توانست بازی‌های سبک و متوسط را به خوبی اجرا کند و هنگام سوییچ کردن نرم افزار‌ها کاهش سرعتی دیده نشد اما هنگام استفاده از بازی‌های سنگین باید تمامی نرم افزارها بسته شود تا بازی بدون لگ اجرا شود، همچنین بعد از حدود 15 دقیقه کار در پردازش سنگین شاهد داغ شدن سمت راست بالای موبایل هستیم.

مشخصات سخت افزاری K10 را در ادامه مشاهده می‌کنید:

2016-03-02_12-42-31

صفحه نمایش

صفحه نمایش ال‌جی K10 مانند سایر موبایل‌های شرکت ال‌جی دارای کیفیت بسیار خوبی است اما در صفحه نمایش K10 شاهد کم بودن نور صفحه و استفاده اجباری از صفحه نمایش با نور بالاتر از 40 درصد هستیم! در زیر تابش نور آفتاب نیز این مشکل تشدید خواهد شد اما به‌جز میزان نور، این صفحه نمایش در حد مطلوبی قرار دارد و با استفاده از تکنولوژی لمسی In-Cell تجربه لمس کردن صفحه گوشی‌های پرچم‌دار را خواهید داشت.

پردازنده و حافظه رم

شاید برای خریداران این محصول سوال باشد که آیا خرید موبایلی با پردازنده اسنپدراگون در این رنج قیمت بهتر نیست؟! ما هم در جواب باید بگوییم که چیپست استفاده شده در ال‌جی K10 شامل یک پردازنده هشت هسته‌ای با فرکانس 1.14 گیگاهرتزی توانمند است و در پردازش‌های گرفیکی، قوی‌تر از بسیاری میان‌رده‌ها عمل خواهد کرد. همچنین حافظه رم دستگاه برای کارهای مالتی مدیا و بازی‌های سبک مناسب بوده و حتی از انجام پردازش‌های سنگین نیز به‌خوبی بر خواهد آمد.

دوربین

دوربین‌های شرکت ال‌جی به طور معمول مناسب هستند و دوربین این موبایل هم از این قاعده مستثنی نیست. باید این دوربین را در حد دوربین ال‌جی G2 دانست چرا که کیفیت قابل قبولی دارد و همچنین از ویژگی Selfie Gesture Shot نیز پشتیبانی می‌کند.

 تصاویر زیر از طریق دوربین اصلی این مدل گرفته شده است:

باتری

ال‌جی باتری این مدل را باز هم با همان مشکلات قبلی روانه بازار کرده است اما نترسید! این موبایل قابلیت نگهداری شارژ در مدت زمان زیادی را دارد چرا که از سیستم عامل جدید و بهینه‌ در کنار سخت افزار کم مصرفی استفاده می‌کند که باعث شارژ دهی 1 روز این موبایل در حالت استفاده با نور صفحه متوسط و خاموش بودن دیتا شده است اما اگر دیتا روشن باشد این مقدار به نصف روز کاهش خواهد یافت.

نرم افزار

سیستم عامل و بخش نرم افزاری ال‌جی K10 بهترین بخش آن است چرا که با اندروید 6.0 مارشمالو و قابلیت‌های بهتر و گسترده و همچنین نرم افزار‌های اختصاصی ال‌جی همراه شده تا بتواند دل خریداران را برباید.

دیگر نیازی به بازکردن کاور ندارید!

شرکت  ال‌جی برای K10 اقدام به یک نوآوری در زمینه قاب‌های هوشمند خود کرده است و آن هم چیزی نیست جز ساخت قابی متفاوت (مشابه کاربرد لبه خمیده گلکسی اج از سامسونگ) که قابلیت چک کردن ساعت، تاریخ، تماس‌های دریافتی و سایر اعلانات را به کاربر می‌دهد. همچنین قاب ژله‌ای ساده گوشی K10 نیز در رنگ‌بندی‌های متفاوت وارد بازار شده است.

چرا ال‌جی K10 را بخریم؟

در اینکه ال‌جی K10 یکی از میان‌رده‌های خوب بازار ایران است، شکی وجود ندارد اما واقعا چرا این گوشی را نخریم؟! این گوشی مزایای خوبی نسبت به موبایل‌های میان‌رده دیگر شرکت‌ها دارد که باعث شده تا یک گزینه مقبول برای خرید باشد.

131 در مورد “نگاه نزدیک آی‌تی‌رسان به ال‌جی K10: میان‌رده‌ای پرچمدار نما!”

  1. سلام ببخشید چرا این گوشی موقع بازی کردن کناره های دوربین جلو واسپیکر تماس وسمت راستش داغ میکنن نگرانم کرده میشه کمک کنید ؟؟

  2. سلام
    ببخشید خواستم بدونم وقتی گوشیمو خواستم شارژ اولیهدکنم خانوش کردم بعد زدم به شارژ و رفتم چون کار داشتم اما متوجه شدم که وقتی k10رو خاموشی به شارژمیزنی روشن میشه ایا باطری گوشیم ایرادی پیدا نمیکنه

  3. سلام مشکل این گوسی نخواندن او تی جی است آیا چنین قابلیتی را داره؟ اگهداره راهنمایی بفرمایید با تشکر

  4. دیدگاه:سلام باتری وحشتناک ضعیفه و گرافیک قابل قبولی نداره در حد قیمتش خوبه اما اگه بخوایم باتریش رو در نظری نگیریم میتونیم بگیم بد نیس .من این گوشیو مدت کوتاهیه دارم تقریبا سه ماهه و تنها مزیتش پیشتیبانی از ۴جیه وگرنه بقیه مشخصات خیلی بالا نیس و در حد معمولیه و باتری به شدت ناامید کنندس.گوشیهایی مثه p8گزینه خیلی بهتریه.ممنونم

  5. با سلام دوستان من سامسونگ j2دارم تقریبا ۲ ساله ۲۴ ساعته کار میکنه چه تو شارژ و… الان یکم کند شده به نظر شما ال جی کی ۱۰ کار منو راه میندازه ؟۱۰تا اکانت کلشم دارم نمیترکه؟ به اندازه j2خودم دوام میاره؟

  6. با سلام
    من گوشی کا ۱۰ رو تازه خریدم واقعا هم دوربین هم سرعت این گوشی هم اندروید این گوشی هم بلندگو این گوشی از همه نظر عالیه فقط میخاستم بدونم این گوشی کابل یو اس پی میخوره میشه فلش بهش زد با تشکر

  7. با سلام
    من دوهفتس این گوشیو خریدم و قبلش گلکسی j7 داشتم به نظرم ال جی K10 بهتره ولی دوستان میگن که باتریش ضعیفه ولی نه اصلا اینجوری نیست تو اپدیت جدید کاملا مشکل شارژش حل شده و در کل گوشی خوبیه و بهتون پیشنهاد میکنم بخرید.

  8. سلام میخواستم بدونم تفاوت گوشی k10 با k10 lteدر چی هست?من این گوشی سفارش دادم برام بیارن میشه سریع تر جواب بدین

  9. سلام من تازه ازن گوشی را خریدم همینطوری وضوح دو دوربینش خوبه ولی وقتی با یه برنامه چت وارد میشم دوربینها بخصوص دوربین دوم تاریک میشه یکی دیگه از دوستان نیز همین مشکلو داره باید چکار کرد

  10. سلام بعضی دوستان گفتن میشه اوتوماتیک آپ رو واسه اندروید فعال کرد لطفا مراحلشو آموزش بدید ممنون

  11. سلام . من میخوام یه گوشی بخرم. میخواستم ببینم از بین k10وj5کدومشون رو انتخاب کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    حتما جواب بدین

  12. سلام به همه یک سوال من تازه این مدلو خرید بالای گوشی ضربه نرم ک میزنم البته ازپشت صدای میده مث اینک پیچی شوله اونای ک این گوشیودارن مال شماهم همینه؟؟

    1. اره ماله منم همینتوریه صدای کلید پشتشه هال گیریه ولی گوشیه خوبیه خیلی دوستش دارم ولی صداش خیلی کمه

  13. سلام دوستان
    این گوشی گوشی بسیار با ارزشمندی در برابر قیمت هست من خیلی تحقیق کردم حتی تا پای خریدنش هم رفتم وقتی از نزدیک دیدمش واقعا کیف کردم طراحی عااالیه لذت بردم انگار نه انگار گوشی ۵.۳ اینچی دستتون هست خیلی راحت و خوش دست
    منتها چون من گوشی قبلیم باتریش اذیتم کرده بود و قابلیت otg هم برا تبدیل گوشیم به پی اس پی و با دسته بازی کردن و باز کردن هارد و فلش داشتم و این قابلیت برام خیلی مهم بود تصمیم گرفتم گوشی huawei 4x رو با همین بودجه خریداری کنم
    یه نکته رو دوست دارم بهتون بگم اونم این هست که بودجه ای که برا گوشی میخواید بزارید خیلی مهمه و همچنین انتظاراتی که از یه گوشی دارید اگه تا ۲ ۳ میلیون هم پول بدید و گوشی بخرید بازم معایبی داره و کامل نیست پس کمتر هزینه کنید
    من بخاطر باتری و OTG قیئ زیبایی و خوش دستی و به روزی این گوشی زدم و تصمیم گرفتم هواوی که قبل از این اصلا دوست نداشتم بخرم
    ولی توی این رنج قیمت هر دو گوشی واقعا فوق العاده هستن منتها هر دو معایب و مزایایی دارن ببینید برا شما چی مهمه
    موفق و پیروز باشید

  14. سلام چند روزی هست این گوشی رو خریدم ولی هر ۱۰ ساعت ۸ درصد باتری خالی میشه و اگر گوشی رو به گوش بچسبانی یک صدایی هم چون صدایی که داخل شارژ است می ده آیا اینها طبیعی است یا نه ؟اگه کسی می دونه بگه.ممنون

  15. سلام من این گوشیوو یه ماه خریدم کلا رازی کننده است بجز شارژ که هر برندی این مشکلو داره ….باتشکر از سایت خوبتون

  16. سلام
    من این گوشی را بدون اینکه قبلا از نزدیک دیده باشم بصورت آنلاین خریدم ، واقعا اولش شکه شدم چون انتظار یک گوشی معمولی تر و بی کیفیت تری را داشتم ، نمیدونم چرا بعضی دوستان در نظر دادن جانب انصاف را رعایت نمیکنند و از برندها و گوشی هایی که خودشان دارند جوری صحبت میکنند که انگار نوکیا ۱۱۰۰ در برابر آیفون۷ هست.
    واقعا با ترس و وحشت و یجورایی شانسی این گوشی را خریدم از بس که از برندهای دیگر ( بخصوص سامسونگ و هواوی) تعریف میکردند در برابر این.
    خوشبختانه یک عادت خوبی که دارم برای خرید هر محصولی حتی چرخگوشت قبلش از سایت های خارجی کمک میگیرم و کلیپهای مقایسه ای معتبر را از یوتیوب میبینم و در اکثر این کلیپها این گوشی با سامسونگ j7 مقایسه شده ( توجه داشته باشید گوشی موجود در ایران خوشبختانه از رم و سی پی یوی قویتری نسبت به اکثر کلیپهای یوتیوب برخوردار است )
    القصه ، این گوشی به نسبت پولی که میدید کاملا بصرفه و ارزشمند است ، ساخت کره است ، من کاور هوشمندشم خریدم که با وجود اون خیلی جالبتر هم شده.
    البته هیچ گوشی هنوز ساخته نشده که اشکالاتی نداشته باشه حتی گوشی های ۴ میلیونی و بالاتر ، پس این واقعیت را همیشه در نظر داشته باشید که چقدر پول میدید و چقدر امکانات بدست میاورید که این موضوع برای این گوشی ۱۰۰% مثبت است.

  17. سلام میخاسم بپرسم ببینم ال جی k10امکان انتقال برنامه به کارت SD داره یا ن ؟اگ نداره ما باید چیکار کنیم ..حافظه داخلی پر میشه …خودمم هرچی تو تنظیمات میگردم گزینه انتقال نداره

  18. سلام من این گوشی را خریدم عالیه یه سئوال داشتم چند وقته یه اپدیت چهارصد مگی براش اومده میخواستم بدونم به نظر شما اپدیتش کنم یا این که نقص داره و صبر کنم لطفا اگه راهی به غیر روت برای انتقال برنامه به رم هست بگید خواهشا با تشکر دوستان

    1. خیر دوست عزیز این قابلیت در گوشی های بالای ۷۰۰ ۸۰۰ تومن دیده میشه مثل سری پرایم جی سامسونگ یا هواوی پی ۹ لایت یا هواوی ۵ ایکس

  19. سلا م من k10 خرید ه ام گوشی عالی هسته فقط یه مشکل برام پیش امده ونمیتونم رفعش کنم الان چند روزه اعصابم بهم ریخته توروخدابگیدچه کنم توبسیاری ازبرنامه هامشکل همپوشانی صفحه دارم این هم پوشانی چیه چطوری رفع میشه توروخدا راهنمایی کنید
    حتی ریست کردم نشده

  20. بنظرم گوشیش عالیست بجز دوربین از زاویه دوربین که نگاه میکنی رنگها کدر وبی حال است نمیدونم مشکل چیه؟ !!

    1. بله دوست عزیز اکثر گوشی ها همین حدود طول میکشه تا شارژ بشن بجز اونایی که قابلیت شارژ سریع دارن منتها این مدل شارژ شدنش حدود نیم ساعت فکر کنم بیشتر از بقیه مارک ها باشه
      میتونید با شارژر دیگه ای امتحان کنید منتها شاید به گوشی در بلند مدت آسیب برسونه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH