سری اکسپریا X سونی: شکست یا مقدمه‌ای برای پیروزی؟!

در جریان کنفرانس جهانی موبایل بارسلون بسیاری منتظر بودند تا سونی در مراسم معرفی محصولات خود از هفتمین گوشی هوشمند سری اکسپریا Z رونمایی کند اما برخلاف انتظارها سونی اکسپریا Z6 را معرفی نکرد!

سونی سری اکسپریا ایکس را به خانواده گوشی‌های هوشمند خود اضافه کرد و در کنگره جهانی موبایل امسال نیز سه گوشی از این مجموعه با نام‌های اکسپریا X، اکسپریا XA و اکسپریا X پرفورمنس را معرفی کرد. سه گوشی هوشمندی که با ویژگی‌های خود نوید گوشی‌های رده‌بالا و باکیفیت را می‌دهند. پس از معرفی سری ایکس سونی، گمانه‌زنی‌ها درباره آینده این شرکت در بازار تلفن‌های هوشمند بیشتر شد؛ عده‌ای معتقد بودند که سونی با این اقدام دست‌ به‌کاری جسورانه زده است و برخی سری Z را قربانی جاه‌ طلبی‌های نسنجیده سونی دانستند. با تمام این تفاسیر سونی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت ژاپنی با معرفی سری ایکس خود قرار است گوشی‌های رده‌بالا با تمرکز بر سه ویژگی طراحی، باتری و دوربین را روانه بازار کند.

سؤال اینجاست که اکسپریا Z چه ویژگی‌های منفی داشته که سونی ترجیح داده است برای آن به دنبال جایگزین باشد و سونی اکسپریا ایکس چه ویژگی‌های مثبتی خواهد داشت که سونی بر روی آن مانور تبلیغاتی می‌دهد؟!

ضعف‌های اکسپریا Z

سری اکسپریا Z در زمان عرضه و تولید توانست طرفداران و عاشقان سینه‌چاک بسیاری را به خود جلب کند اما این سری از گوشی‌های هوشمند علاوه بر قابلیت‌های جذاب، میزبان نکات منفی و ضعف‌هایی نیز بود؛ که ازجمله آن می‌توان به زاویه دید کم صفحه‌نمایش، باتری غیرقابل تعویض، پردازنده ضعیف در مقایسه با رقبا، طراحی بی‌کیفیت بدنه با خاصیت جذب سریع اثرانگشت و رابط کاربری ضعیف اشاره کرد که تنها بخشی از ضعف‌ها و ویژگی‌های منفی این سری از گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود، ضعف‌هایی که سونی هیچ تلاشی برای حل آن‌ها نکرد.

xperia-z5-culori

ویژگی‌های متمایز سری اکسپریا X

به نظر می‌رسد سونی با معرفی سه گوشی هوشمند اکسپریا X، اکسپریا XA و اکسپریا X پرفورمنس قصد دارد تا قدرتمندانه به بازار تلفن‌های هوشمند بازگردد و همان‌طور که در بیانیه خود اشاره‌کرده قرار است در این سری از گوشی‌های خود بر روی سه ویژگی دوربین، باتری و طراحی تمرکز کند، ویژگی‌هایی که دو مورد آخر آن دقیقا ضعف‌های اعضا خانواده اکسپریا Z بودند. این کمپانی ژاپنی در هنگام معرفی سه گوشی هوشمند جدید سری ایکس نیز به این نکته تأکید داشت که با این سری از گوشی‌های خود تجربه جدیدی از تلفن‌های هوشمند را پیش روی کاربران خواهد گذاشت.

xperiax-header

اکسپریا X، اکسپریا XA و اکسپریا X پرفورمنس به دوربین‌هایی باقابلیت فوکوس خودکار هیبریدی و تعقیب سوژه بدون افت کیفیت مجهز شده‌اند، علاوه بر این، سونی در این سری از گوشی‌های خود از فلز استفاده نکرده و در عوض از شیشه منحنی بهره گرفته است تا کاربر به‌راحتی بتواند آن را در دست بگیرد، اما مهم‌تر از همه سونی در این سه عضو جدید خود به باتری توجه ویژه‌ای کرده است و قابلیت مدیریت هوشمند باتری را به گوشی‌های خود آورده است تا کاربران بتوانند از باتری گوشی هوشمند خود حداکثر بهره‌وری را داشته باشند. سری اکسپریا ایکس به فناوری شارژ تطبیقی مجهز است که حداکثر عمر باتری گوشی هوشمند را دو برابر افزایش می‌دهد.

Xperia-X-Performance-Colours

آینده گوشی‌های هوشمند سونی

هنوز برای قضاوت سری ایکس سونی کمی زود است، اما با نگاهی به ویژگی‌های این سه گوشی هوشمند و هم‌چنین نیاز کاربران می‌توان آینده خوبی را برای سونی و گوشی‌های هوشمند جدیدش متصور شد، چراکه این شرکت در این سری از گوشی‌های خود روندی روبه‌جلو را در پیش‌گرفته است و مشکلات گوشی‌های هوشمند قبلی خود را تا حدودی حل کرده است.
xperia-z-preview-20

4 در مورد “سری اکسپریا X سونی: شکست یا مقدمه‌ای برای پیروزی؟!”

  1. این مشکلاتی که تو اول متن گفته شده همشون حل شدن ، چرا نوشتید سونی هیچ تلاشی برای حل آنها نکرد
    دید کم صفحه‌نمایش که تو Z2 حل شد ، باتری غیرقابل تعویض که اصلا عیب محسوب نمیشه ، پردازنده ضعیف در مقایسه با رقبا هم که کلا اشتباهه چون سونی همیشه از قوی ترین چیپ کوالکام استفاده می کرد ، طراحی سری Z هم که عالی بوده و نسل به نسل بهتر شده تا حدی که تو Z3 Plus گوشی تا 6.9 میلی متر باریک شد ولی لنز دوربین یک میکرون بیرون نزد در حالی که پرچمدارای سامسونگ و اپل هر کدوم حداقل یک میلی متر بیرون زدگی لنز دوربین داشتن ، کیفیت بدنشون هم که از جنس آلومینیم و شیشه بود و تقریبا میشد لقب با کیفیت ترین گوشی های بازار رو بهشون داد و مشکل جذب اثر انگشت توسط قاب پشت گوشی هم که تو Z5 حل شد ، رابط کاربری هم که رفته رفته بهبود داشته و تو رابط کاربری اندروید 5.1 سونی دیگه هیچ مشکلی نمیشه دید و سبک ترین و کم هنگ ترین رابط کاربری بین اندرویدی ها هم که هست ، پس دقیقا چه مشکلی برطرف نشده؟ طبق گفته خود سونی سری Z تو Z5 دیگه به تکامل خودش رسیده چون که دیگه هیچ کدوم این مشکلات تو سری Z5 وجود نداره

  2. همه رو که ضعف نوشتی تازه /اخرشم نوشتی اینا بخشی از ضعفا بودن؟!!
    سونی همیشه باطریهای خوب و بدنه با کیفیت داشته بقیه موارد هم فقط صفحه نمایش ضعیف اونم قبل از سری زد2 رو قبول دارم
    پردازنده کجا ضعیف بوده عزیزم همیشه تو پرچمدارا از جدیدترین چیپست کوالکام استفاده کرده رمم که خیلی وقته 3 هستش جوری که شما نوشته انگار سونی پنتیوم گذاشته بقیه i7 سکای لیک!!

    خواهشا مقالات خودی رو با دقت بیشتری بنویسید چون با این کارا فقط سایت خودتونو مسخره میکنید و از بازدیدکننده هاتون کمتر میکنید
    با تشکر

  3. من سری z سونی را برای
    بهترین طراحی،
    بهترین باتری،
    بهترین صفحه نمایش
    ،بهترین دوربین،
    بهترین سخت افزار،
    بهترین رابط کاربری
    و در نهایت کیفیت ممکن
    خریدم این چیزایی که شما نوشتید را نمیفهمم
    والسلام

  4. علی سهرابی

    برای مقاله ی اول خوب بود ولی خیلی سطح بالا نبود وضعف هایی داشت مثال
    شما گفتید باطری ضعیف
    اما بر عکس تمامی گوشی های زد سونی از زد 2 به بعد باطری با توانایی شارژ دهی دو روز داشته اند
    به امید پیشرفت سایت و مقاله های بیشتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH