Scott Kelly پس از 340 روز ماموریت فضایی به زمین بازگشت!

بالاخره پس از 340 روز مأموریت فضایی، فضانورد مشهور ناسا صحیح و سلامت به زمین بازگشت. Scott Kelly با 340 روز مأموریت و سفر فضایی اطلاعات بسیار زیادی از تغییرات بدن انسان در صورت ماندن طولانی‌ مدت در فضا را در اختیار کارشناسان ناسا گذاشت.

scott-kelly1

اسکات کلی به همراه دو فضانورد دیگر در کشور قزاقستان فرود آمدند و بازگشت فضایی‌شان بیش از 7 ساعت به طول انجامید.

ناسا اعلام کرده است که اسکات کلی اولین آمریکایی است که نزدیک به یک سال در فضا به سر برده است و تحقیقات حاصل از سفر کلی گام مهمی برای آینده سفر انسان در مریخ و فضا خواهد بود.

scott-kelly

طبق تحقیقاتی که پیش‌ از این انجام‌ شده است زندگی در گرانش صفر بیش از 6 ماه جریان خون بدن را تحت تأثیر قرار داده و حس تعادل فرد را برهم زده و بدن او در برابر گرانش زمین دچار مشکل می‌شود. کلی و سه فضانورد دیگر برای وفق دادن بدن خود با شرایط گرانش صفری از روش‌ها و ابزارهای مختلفی استفاده کرده‌اند که ناسا قرار است بر روی این ابزارها و تأثیرگذاری‌شان تحقیق کند.

ناسا قرار است به‌طور کامل بدن کِلی را مورد سنجش قرار داده و با بررسی نمونه‌های قبلی که پیش از سفر و پس‌ از آن از این فضانورد گرفته است دریابد که چگونه بدن این فضانورد توانست 340 روز شرایط بدون گرانش را تحمل کند.

1 در مورد “Scott Kelly پس از 340 روز ماموریت فضایی به زمین بازگشت!”

  1. هموطن ایرانی

    سلام و ادب، چرا همه چیز را به ناسا نسبت می دهید؟ اسکات کلی فضانورد آمریکایی با فضاپیمای سایوز روسیه به فضا رفته و به زمین بازگشته است. همچنین روسیه سهم بزرگی در طراحی، ساخت و پرتاب اجزای مختلف ایستگاه فضایی بین المللی داشته است. اساسا طرح اقامتهای طولانی بشر در فضا، بیش از همه توسط روسها انجام گرفته است و رکورد آن متعلق به والری پولیاکف، کیهان نورد روس، با ۴۲۹ روز اقامت بی وقفه در ایستگاه فضایی میر است. اسکات کلی نیز در این اقامت ۳۴۰ روزه همراه با یک کیهان نورد روس بوده است. متأسفانه ناسا گاهی در درج اخبار ایستگاه فضایی بین المللی به صورت شفاف و منصفانه عمل نمی کند. و این برای یک سازمان علمی پژوهشی خوب نیست. این حق مردم دنیاست که بدانند ملتهای مختلفی از پنج قاره دنیا در برنامه های ایستگاه فضایی بین المللی و پیشرفت آن مشارکت دارند و همه چیز منحصر به آمریکا نیست. خواهشمندم این مطلب را برای تنویر افکار عمومی درج کنید. سپاسگزارم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH