بررسی تخصصی هواوی آنر 5X: یکی مثل بقیه!

این چند ماه آن‌قدر گوشی‌های هوآوی را بررسی کرده‌ام که دیگر فکر می‌کنم هیچ برندی روی زمین وجود ندارد! اما خب باید پذیرفت که هوآوی یک کمپانی خلاق، خوش‌ذوق و حرفه‌ای بوده که توانسته است به سرعت وارد دنیای اسمارت فون‌ها شده و خیلی از برندهای مطرح دنیا را به راحتی پشت سر بگذارد!

Back-Cover

خب، در این چند بررسی اخیر محصولات هوآوی، هر چه بلد بودم از تاریخچه، هنر طراحی و … هوآوی گفتم و این بار رسما چیزی ندارم بگویم! هوآوی هم که هر بار برای ما رنگ طلایی محصول جدیدش را انتخاب کرده و دیگر من نمی‌دانم اصلا این محصولات رنگ‌های دیگرش وارد بازار می‌شود یا خیر!

اما خب گفتم برای تنوع هم که شده، این بار با خود گوشی مصاحبه‌ای تدارک ببینم تا او خود را برای شما معرفی کند! پس این شما و این هم یکی از محصولات جدید هوآوی یعنی Honor 5X!

سلام آنر، لطفا خودت رو معرفی کن و بعدش کمی از طراحی و جنس بدنه‌ات واسمون بگو:

اهمممم. خب سلام عرض می‌کنم خدمت همه بچه‌های گل آی‌تی‌رسان. من آنر هستم از نوع 5X!

حتما دیگه همه می‌دونن که من یکی از محصولات کمپانی هوآوی محسوب می‌شم و فقط در کشور خودم یعنی چین، یه برند جدا هستم و توی دیگر کشورهای دنیا، با نام هوآوی به فروش می‌رسم! (این رو گفتم که دیگه نپرسید چرا لوگوی هوآوی روی من نیست)

Display-3

من فبلتی 5.5 اینچی هستم. طراحی شیک و مجلسی دارم و مطمئن هستم که هر کسی با دیدن من، عاشقم می‌شه! البته شاید هیکل ورزشکاری‌ام کمی منو واسه آقایون مناسب‌تر کنه.

جنس بدنه من از پلاستیک فشرده و آلومینیوم تشکیل شده. در واقع قاب پشتی من، آلومینیوم طرح‌دار هستش و به صورت یکپارچه ظاهر زیبایی رو به من هدیه داده. این رو هم بگم که مثل همه هوآوی‌های دیگر کیفیت ساخت بالایی دارم.

Fame-Honor-5x

خب، تعریف از خود کافیه، یه کم از قسمت‌های مختلف ظاهریت بگو:

اولا تعریف نبود و واقعیت بود! اگر من هم طرفدارانی مثل اسمارت فون‌های بحران زده سونی داشتم، نمی‌تونستی به این راحتی حرف منو قطع کنی!

خب در قسمت بالای پنل جلویی مثل همیشه لنز دوربین دوم و سنسورهای من رو می‌بینید. متأسفانه از فلش LED برای دوربین دوم برخوردار نیستم و خودم هم ناراحتم!

Front-Honor-5X-up

در قسمت پایین پنل جلویی یک حاشیه خالی دیده می‌شه!

Front-Down

سمت راست من کلیدهای افزایش و کاهش صدا و البته دکمه پاور هست. اگر دقت کنید، می‌بینید که دکمه پاور کمی بزرگ‌تر از دیگر محصولات هوآوی هست؛ که البته چرای این کار خیلی مهم نیست! (فکر کنم دلیلش و نمی‌دانست)

Power-Honor-5x

سمت چپ، دو تا شیار وجود داره که مربوط به سیم کارت و رم میکرو اس‌دی هست!

Sim-Slot

راستی قبل از اینکه بری سراغ قسمت بعدی، بگو چرا کاربران رو بین استفاده از دو تا سیم یا یک سیم و رم میکرو SD اذیت می‌کنید؟

اذیت چیه برادر من، این هم یک سیاسته دیگه! بده حالا ما یه کم با بقیه فرق داریم؟!

مثلا شما جرات داری از سونی بپرسی چرا کل گوشی‌هات طراحیشون عین همه؟ نه واقعا جرات داری؟ یا مثلا می تونی به سامسونگ چیزی بگی؟ نمی‌تونی دیگه! اصلا خوبه 5 تا اسلات سیم کارت بذاریم با 4 تا اسلات رم؟ راضی میشی شما؟! والا!

5x_s4

(محصولات هوآوی به دلیل سیاست‌های اتخاذ شده از سوی مسئولین رده بالا یه کم اعصابشون خسته‌ست!)

خب می‌گفتم، می‌ریم به اونور گوشی سر بزنیم! در قسمت بالایی لنز دوربین من در کنار یک فلش LED به وضوح دیده می‌شه! اینکه چرا یه کم لنز دوربین بیرونه هم به خودم مربوطه. قسمت بالایی دوربین از یک نوار پلاستیکی با طرحی خاص شکل گرفته و به‌وسیله یک خط به دوربین متصل شده!

Camera-baCk

شاید بخواید بگید این طراحی شما رو یاده یکی از برندهای بحران زده بازار می‌ندازه! اما برای من مهم نیست.

کمی پایین‌تر هم سنسور اثر انگشت رو می‌بینید که این روزها شده مثل دکمه پاور! اصلا اگه روی محصولات هوآوی نباشه خود مسئولینش ناراحت می‌شن؛ دیگه چه برسه به کاربران! اصلا باید بگم اسمارت‌فون هوآوی بدون حسگر اثر انگشت، به چه ماند؟ به زنبور بی عسل!

FingerPrint-Honor-5x

در قسمت پایینی هم که لوگوی زیبا و دلنشین Honor رو می‌بینید و زیرش هم بقیه تیتراژ رو!

Back-Down

آنر جان فکر نمی‌کنی یه مقدار زیر لوگو و این‌ها شلوغ شده؟

نه فکر نمی‌کنم! بالاخره ما باید این‌کار رو بکنیم که اون برند آمریکایی ناشناس، چی بود اسمش پرتقال، سیب یا هر میوه دیگه از ما تقلید کنه!

بله عرض می‌کردم، در قسمت فوقانی جک 3.5 میلی‌متری می‌بینیم و یک میکروفون! اینکه چرا درگاه مادون قرمز هم نیست، باید بگم نمی‌دانم! در واقع همون‌قدر که حسگر اثر انگشت مهمه، درگاه مادون قرمز الکیه! که چی مثلا؟ با گوشی کانال تلویزیون مردم و عوض کنی و بخندی؟ خدا رو خوش میاد؟

Up-Honor-5x

نهایتا در قسمت تحتانی، بازهم سوراخ‌های مربوط به اسپیکر هست که سمت راستی اسپیکر بوده و سمت چپی مربوط به میکروفون! وسط هم که پورت میکرو یواس‌بی حضور داره!

Honor-5-x-speaker

 خب خسته نباشی، چیزه دیگه‌ای تو این حوزه نداری بگی؟

چرا، اول بگم که ابعاد کلی من برابر 151.3 در 76.3 میلی‌متر هست. دور کمر یا حالا به قول شما ضخامتم هم 8.2 میلی‌متره.

خب یک اسمارت فون 5.5 اینچی که نمی‌تونه وزنی کمتر از 158 گرم داشته باشه؟ می‌تونه؟

پس یه کم درشت هیکلی دیگه؟

یه مقدار چهارشونه هستم! بیشتر به درد آقایون می‌خورم! طراحیم هم جوریه که از پشت به یه برند شبیه هستم و از جلو به یکی دیگه. کلا ما اینیم دیگه!

 خب خسته نباشی آنر جان، مثل اینکه شما خیلی خوش سر و زبونی، بذار تا همه رو خسته نکردی بریم سراغ نمایشگرت. بگو در این قسمت چی داری واسمون؟

همونطور که گفتم من یه فبلتم و از یک نمایشگر 5.5 اینچی بر رویم استفاده شده. صفحه نمایش من از نوع IPS LCD بوده و توانایی پشتیبانی از 16 میلیون رنگ رو هم داره!

نسبت نمایشگر به بدنه نزدیک به 72.2 درصد هست. درواقع حاشیه‌های اطراف نمایشگر کم هست ولی از بالا و پایین حاشیه‌های زیادی دارم که همین باعث شده کمی گوشی بزرگ بشه!

مهندسین شرکتمون برای من از وضوح Full HD استفاده کردند و چگالی پیکسلی‌ام رو هم به عدد 401 پیکسل در هر اینچ رسوندند. در واقع اگر تعریف از خود نباشه، می‌تونم بگم تو این قسمت نقصی ندارم و مشکلی برای خریدارانم به وجود نمیارم.

می‌شه بپرسیم چرا به سراغ وضوح بالاتری نرفتید؟

خب که چی مثلا؟ اصلا ما بیایم وضوح QHD که خوبه، اصلا وضوح Octa HD یا چمیدونم اصلا هر چیزه دیگه انتخاب کنیم! خب فرقش چیه؟ الان چشم شما تشخیص می‌ده؟! نمی‌ده دیگه برادر من! آخه این چه سوالاتیه می‌پرسی.

خب فقط یه سوال بود، بفرمایید، ادامه بدید… 

نمی‌گذارید دیگه، رشته کلام پاره شد کلا! خلاصه روشنایی نمایشگرم هم در حد مناسبیه و به شما اجازه می‌ده تا زیر نور آفتاب به راحتی کار کنید. به تصاویر زیر نگاه کنید تا ببینید دروغ نمی‌گم:

Display-@ Display-5 Display-6 Display-Honor-5X

 

بخش بعدی سخت افزار هست، می‌تونی بگی زیر این بدنه مثلا فلزی و قشنگ چی داری؟

اولا اینکه درست صحبت کن، مثلا فلزی یعنی چی؟ خوب بود همه رو پلاستیک می‌زدیم؟ یا شیشه می‌زدیم؟ خوب بود؟

بر و بچ مهندس هوآوی، پردازنده کمپانی کوالکام یعنی اسنپدراگون 616 رو برای من در نظر گرفتند. یه چیپست 8 هسته‌ای 64 بیتی که از 4 هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.2 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز استفاده می‌کنه. رابط گرافیکی من هم Aderno 405 که می‌تونه بازی‌ها رو بی نقص براتون اجرا کنه.

رم من برابر 2 گیگابایت هست و حافظه داخلی‌ام هم 16 گیگابایته!

خب یه سوال، این مدل هم تو دو تا نسخه عرضه می‌شه؟

آره! البته حافظه داخلی هر دو نسخه یکی هست و نسخه دیگر دارای 3 گیگ رمه! همین. ضمن اینکه شما می‌تونید حافظه داخلی رو با استفاده از رم میکرو SD تا 128 گیگابایت افزایش بدید! البته در صورتی که سیم کارت دوم رو نخواهید استفاده کنید.

پس با این اوصاف خبری از هنگ یا لگ نباید دیده بشه، درسته؟

واضحه دیگه! این چه سوالیه.

آخه هنگام کار با اینستاگرام، چند باری هنگ کردی و مجبور شدی با یک پیغام اون رو ببندی، می‌شه توضیح بدی؟

توضیح خاصی ندارم؛ باید زنگ بزنید قسمت پشتیبانی فنی!

آنر با آزمایشگاه ما آشنایی داری؟

آزمایشگاه؟ نه قرارمون این نبود، گفتید یه مصاحبه سادس، من ادامه نمی‌دم!

 مجتبی جان، بی زحمت دست و پای این رو ببند ببریمش توی آزمایشگاه، شکمش رو سفره کنیم، بیا داداش…

خب چون در این قسمت آنر کمی عصبانی ما بی‌هوش هست، خودم براتون صحبت می‌کنم.

در قسمت اول، مثل همیشه به سراغ بنچمارک سبک و ساده Pi رفتیم تا ببینم چه امتیازی به این محصول داده می‌شه. متاسفانه ثبت عدد 300 نشون داد که لقب میان رده برای این محصول کفایت می‌کنه (این عدد هرچه کمتر باشد بهتر است).

Pi

پس از اون به سراغ انتوتو رفتیم تا یه چکاپ کلی از این محصول به عمل بیاریم.

طبق معمول محصولات هوآوی، یکی دوباری نرم افزار رو باز و بسته کردیم تا بهمون جواب بده، پس از یه بررسی کلی نتیجه این شد که می‌بینید:

Antutu

البته نمودار مقایسه‌ای اون رو هم می‌تونید اینجا ببینید:

حالا نوبت تست گرافیکی هست، Bonsai کوچک ما آماده‌ست تا این کارو انجام بده! نتیجه رو ببینید: Bonsai گیگ بنچ رو که می‌شناسید، نرم افزاری که پردازنده رو به طور اختصاصی بررسی می‌کنه، نتیجه این رو هم ببیند متوجه می‌شوید که اوضاع چه جوریه: GeekBench تا آنر به هوش نیومده، گفتیم یکی دو تا تست دیگه هم انجام بدیم. اول به سراغ بنچمارک حرفه‌ای Quadrant رفتیم. نمودار مقایسه‌ای اون رو ببینید:

همان‌طور که گفتیم، این محصول یک میان رده زیبا به شمار می‌رود. در واقع این پردازنده و بنچمارک‌های ثبت شده می‌تواند به راحتی گواه حرف ما باشد.

خب بیدار شو پسر، چه قدر می‌خوابی؟

من کی‌ام؟ اینجا کجاست؟ شیب؟ جنگل؟ سرمایه ملی؟

پاشو، می‌خوایم ازت سوال بپرسیم، باید زودتر تحویلت بدیم! از دوربینت برامون بگو!

5x_b2

عجب خواب سختی بود، حس می‌کنم بدنم درد می‌کنه!

خب، دوربین اصلی من یک نمونه 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 هست. البته باید بگم که من در حالت 13 مگاپیکسلی تصاویر رو فقط در حالت 4:3 ثبت می‌کنم و اگر بخواید تصاویر 16:9 بگیرید باید تنظیماتم رو روی 10 مگاپیکسل قرار بدید.

از امکانات دوربین اصلیم می‌تونم به فوکوس خودکار، عکس برداری در حالت Panorama و HDR و … اشاره کنم.

فیلم برداری چی؟

خب می‌تونم براتون با وضوح 1080p و سرعت 30 فریم بر ثانیه به ثبت فیلم اقدام کنم! اما در این قسمت واستون سورپرایز دارم!

 وای خدا، نکنه 4K هم فیلم می‌گیری؟

نه بابا، دلت خوشه. من می‌تونم براتون توی حالت صحنه آهسته یا همون اسلو موشن هم فیلم برداری کنم. البته به جز این بخش حالت Time-Lapse هم دارم که جفتش بسیار عالی کار می‌کنه.

حجم یک فیلم 60 ثانیه‌ای در حالت فول اچ‌دی برابر 144 مگابایت شد! خب این خودش نشون می‌ده چه قدرتی در ثبت جزییات دارم دیگه.

دوربین دومت چی؟

خب، اون از یک لنز 5 مگاپیکسلی استفاده می‌کنه که برای ثبت عکس‌های سلفی شما کافیه! مگه می‌خواید چی‌کار کنید؟ همه بشینید بگید موووووووووز، بعد عکس بگیرید دیگه! حالا نهایتش که تلگرامی، لاینی چیزی هم این وسط مسطا اجرا بشه!

البته اینم بگم که فیلم‌برداری دوربین دوم فقط با وضوح HD انجام می‌شه.

خب، به جای این صبحت‌ها بذار کمی نمونه عکس‌هات رو ببینیم:

Sample-6

Camera-Sample1 sample-2 Sample-4 Sample-5 Sampole-3 Selfie Selfie-2

  سیستم عاملت رو برامون معرفی می‌کنی؟

بله البته معرفی خاصی که نداره، من با اندروید 5.1.1 عرضه می‌شم! دیگه چی بگم؟

Android

برنامه آپدیت به مارشمالو رو داری؟

والا خدمتتون عارضم که نمی‌دانم! هنوز این دوستان مهندس نرم افزار چیزی بهم نگفتن! بالاخره می‌دونید، هوآوی است دیگر، گاهی دلش می‌خواهد هیچ کاری نکند…

رابط کاربری من Emotion UI 3.1 هستش! می‌خواید توضیح بدم؟

نه ممنون، به تازگی یه 3، 4 باری همه ویژگی هاش رو گفتیم! دوستان می‌تونن به بررسی‌های تخصصی آنر7، میت اس و شات ایکس مراجعه کنند!

خب، بریم سراغ سوال بعدی، به نظر خودت، چقدر به درد سرگرمی و اینا می‌خوری؟

به نظر خودم که خیلی! نمایشگرم که بزرگه و مناسب، وضوحم هم که Full HD هست و تقریبا چیزی کم نداره. خب به نظر شما واسه بازی یا فیلم و سریال دیدن دیگه چی نیازه؟

Multimedia

 خب به نظر من صدا هم نیازه، نه؟

آره خب، صدا هم نیازه! ولی صدای من واقعا بد و بی کیفیت هم نیست. با اینکه از یک اسپیکر استفاده می‌کنم، اما بلندی اون قطعا شما رو راضی می‌کنه. البته صدای من استریو هست و از یک آمپلی‌فایر اسمارت هم کنار اون استفاده شده.

5x_m7

اگر بخواید بدونید می‌تونم بگم که طبق آزمایشات انجام شده، صدای اسپیکر من 18.84 درصد بلندتر از بهترین رنج صدای پخش شده در محصولات دیگره!

البته اگر با هدفون صدای منو بشنوید، حتما یه کف مرتب برام می‌زنید! جدی می‌گم. چون من می‌تونم در این حالت صدا رو حدود 150 درصد بلندتر از دیگر مدل‌ها برای شما پخش کنم و همین باعث می‌شه در فضاهای شلوغ صدا رو بهتر و با نویز کم‌تر بشنوید.

در مورد پلیر بگو، هنوز هم نقص داری؟

عاقا درست صحبت کنید! یعنی چی نقص داری؟ چرا عیب رو بچه مردم می‌ذاری، خب این سیاست هوآوی هست! چی بگم؟ حالا شما که تا گوشی رو می‌خرید شونصدتا نرم افزار نصب می‌کنید، یه پلیر هم نصب کنید، این قدر سخته که هر دفعه اینقدر تیکه می‌ندازید؟!

ای خدا از دست زبون تو، از باتری بگو، اوضاع اون چه طوره؟

باتری انتخاب شده برای من 3 هزار میلی آمپر قدرت داره! نه صبر کنید، غر نزنید! خودمم می‌دونم کمه!

Full-Back

آخه فبلت 5.5 اینچی با این وضوح حداقل یک باتری 3500 یا 4 هزار میلی آمپری رو باید داشته باشه دیگه؟

آره درسته، ولی من به شما قول میدم که راضی نگه‌تون می‌دارم. شما که تحت هر شرایطی باید آخر شب دنبال پریز برق باشید، چه فرقی می‌کنه؟

البته اگر استفاده عادی باشه و بیش از حد به من فشار نیارید تا یک روز و نیم هم می‌تونم باهاتون باشم.

خب خسته نباشی، دیگه چی داری؟

خواهش می‌کنم! یه حسگر اثر انگشت دارم که جای خوبی قرار گرفته و مثل حسگر برادرم شات ایکس به درد نخور نیست!

در مورد حسگر اثر انگشتم هم بگم که از نسخه 2.0 استفاده شده، آنلاک کردن گوشی رو توی 0.5 ثانیه انجام می‌ده و برای ثبت اولیه اثر انگشت دقت زیادی به خرج می ده تا امکان اشتباه به صفر برسه (با شش بار لمس).

Finger-Print

این حسگر به جز باز کردن قفل گوشی، می‌تونه کارهای دیگه‌ای چون اجرای نرم‌افزارهای از پیش تعیین شده، ثبت عکس، کنترل توتیفیکشن‌ها، پاسخ به تماس ها و کنسل کردن آلارم رو هم انجام بده.

می‌تونم از شبکه 4G پشتیبانی کنم، البته فقط برای یه سیم کارت! امکانات ساده دیگه‌ای مثل وای‌فای، بلوتوث نسخه 4.1، رادیو اف‌ام، GPS و … رو هم دارم!

کلام آخر

خب با تشکر از آنر عزیز، باید بگوییم که Honor 5X به عنوان یک فبلت زیبا با نمایشگر قابل قبول می‌تواند یکی از گزینه‌های شما برای خرید باشد. این محصول در رنگ‌های مشکی، سفید و طلایی وارد بازارهای جهانی خواهد شد. قیمت آنر 5 ایکس در حال حاضر نزدیک به ۸۰۰ هزار تومان است.

48 در مورد “بررسی تخصصی هواوی آنر 5X: یکی مثل بقیه!”

  1. عالی بود ولی یه جای پست اشکال داره.
    هونور 5x دواسلات جدا برای سیمکارت داره که با رم مشترک نیست. یعنی هم دوتا سیمکارت میتونه فعال باشه هم رم
    *پست** ضمن اینکه شما می‌تونید حافظه داخلی رو با استفاده از رم میکرو SD تا 128 گیگابایت افزایش بدید! البته در صورتی که سیم کارت دوم رو نخواهید استفاده کنید** اصلاح کنید

  2. من آنر ۵xخریدم هر کاری کردم کابل otgکار نکرده بعد اندرویدش رو بردم۶.۰.۱بازم کار نمی کنه میشه توضیح بدید ممنون میشم

  3. یه برسی ضعیف مثل همیشه نه صحبتی از قابلیت otgوnfc شد نه اینکه معلوم شد که تو چه رده ای هستش ضعیف متوسط خوب !!!،،، این همه امکانات و نمرات ضعیف!!!!!!؟؟؟

  4. سلام وقت بخیر
    من گوشی ۵x نزدیک ۷ ماه دارم یه مشکل در قسمت نوتیفیکشن یا همون اعلان ها تو نرم افزارهای پیام رسان مثل تلگرام داره .نرم افزار که بسته باشه پیام ها رو اعلان نمیکنه
    با آپدیت هم این مشکل حل نشد !!
    لطفا راهنمایی بفرمایید
    ممنون

  5. سلام خسته نباشید . بررسی خیلی داشتید ممنون . میشه این گوشی رو با ال جی xpower مقایسه کنید. اگه این کارو کنید خیلی ممنون میشم . مقایسه ای بین honor 5x و xpower . خیلی ممنون .

  6. واقعا ممنون از توضیحات خوبتون ولی باید اشاره کنم این گوشی همزمان دو سیم کارت و مموری رو میخونه حتی درعکسی که گزاشتید کاملا مشخصه
    من خودم این گوشی رو دو ماهه خریدم و واقعا عالی بوده تنها مشکلی که ازش دیدم نخوندنotg است که کلا میان رده های هواوی این قابلیت رو ندارن

  7. واقعا ممنون از توضیحات خوبتون ولی باید اشاره کنم این گوشی همزمان دو سیم کارت و مموری رو میخونه حتی درعکسی که گزاشتید کاملا مشخصه
    من خودم این گوشی رو دو ماهه خریدم و واقعا عالی بوده تنها مشکلی که ازش دیدم نخوندنotg است که کلا میان رده های هواوی این قابلیت رو ندارن
    امیدوارم مطلب رو اصلاح کنید

  8. سلام،واقعا نقد عالی ای بود،من یک هفته ست که این گوشی رو خریدم،همه چیزش واقعا عالیه مطمئن باشید از تمام گوش های هم رده ی خودش یه سر و گردن بالاتره من هم htc داشتم هم samsung،هیچکدوم به گرد پاشم نمیرسن کیفیت صفحه نمایششم که عالی،فقط دوتا ایراد داره،باتریش یخورده اذیت میکنه،به اندروید ۶ هم ارتقاش دادم اما حیف که otg رو پشتیبانی نمی کنه

  9. سلام یه مشکل عجیب
    من گوشیمو میزارم رو فقط gsm
    ولی خاموش روشن که میکنی به طرز عجیبی میشه :
    gsm/wcdma
    این چه مشکلیه ؟؟؟
    من هانر فایو ایکس دارم

  10. توجهههههههه توجهههههههه بلاخره تونستم otgرو بیارم این گوشی otg داره ولی از حالت پیش فرض خارجه شما میتونی با فایل منیجرes file explorerرو نصب کنید و وقتی otg رو وصل میکنی سریع بالا میاره فایل منیجر گوشی ضعیفه برای اینه بالانمیاره این فایل منیجررو نصب کنید وبه راحتی این امکان رو به وجود بیارید.لطفااااااا لایک کنید??✌✌????

  11. سلام
    بررسی خوبی بود جناب بهمنی?
    شیوه ی بیان و طنز کمی ام که توش بود خیلی خوب بود.
    امیدوارم این روند ادامه پیدا کنه?

  12. سلام. ممنون از بررسیتون آقای بهمنی خیلی خوب بود.
    فقط یه سوال دارم که ممنون میشم خیلی زود جواب بدین :
    من توی سایت ها و مغازه ها گشتم که یکی از سایت ها حافظه ۱۶ با رم ۳ داشت و چندتا دیگه هم حافظه ۱۶ با رم ۲. به نظر کدوم درست و اصله؟
    اینی که بررسی کردین حافظه و رمش چند بود؟
    خلاصه کدوما درست و منطقی میگن؟
    ممنون میشم شفاف جواب بدین!

  13. آقای بهمنی چرا ب درخواست کاربران توجه ندارید؟بنده در چن جا اشاره کرده ام که اگر مقدور هست نرم افزار بنچمارک پی را در کانال آیتی رسان بگذارید. لطفا پاسخ دهید.

  14. ببخشید دوباره مزاحم شدم فقط خواستم نظر شما رو در مقایسه این گوشی با htc one e8 بدونم نظر کلی از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری مقایسشون کنید.

  15. سلام و خسته نباشید خدمت آقای بهمنی بخاطر بررسی خوبتون.
    من قصد خرید این گوشی رو دارم و چندتا سوال خدمتتون دارم که اگه لطف کنید و جواب بدیدممنون میشم و از تردید در مورد خریدش در میام چون به سایت شما و بررسی هاتون اعتماد کامل دارم و همیشه از روز اول شروع به کارتون مطالب مفید سایت شمارو مطالعه میکردم.
    اول اینکه شما که با این گوشی کار کردید چیپست پردازشی این گوشی چجوریه در کل عملکردش روانه، کندی نداره؟
    دوم اینکه از کابل otg پشتیبانی میکنه؟
    سوم اینکه من در بعضی سایت ها خوندم که تاچ این گوشی از حساسیت قابل قبولی برخوردار نیست و اذیت میکنه ایا چنین چیزی درسته؟
    و در آخر کیفیت صدای اسپیکر مکالمه که شما چیزی در موردش نگفتید من شنیدم کیفیت ضعیفی داره و در جاهای شلوغ برای شنیدن صدای طرف مقابل مکالمه مشکل ساز هست آیا این موضوع هم صحت داره؟
    ببخشید اگه طولانی شد، قبلا از شما متشکرم.

    1. محمد سعید بهمنی

      سلام . لطف شماست عزیز.
      چیسپتش بد نیست و برای کارهای عادی، روزانه، بازی وب گردی و … مناسبه
      از کابل otg پشتیبانی می کنه، ولی کار نمیکنه! احتمالا تو یه آپدیت درست میشه !
      تاچ گوشی هم مشلی نداره، یعنی من مشکلی نداشتم
      کیفیت صدا هم اشاره ردم توی متن، خوبه و قابل قبول .

      1. ممنونم از شما جناب بهمنی عزیز که به سوالاتی که در مورد گوشی داشتم جواب دادید الان دیگه تردیدم برطرف شد.
        موفقیت و پیشرفت روز افزون شما و سایت جامع و خوبتون رو از خداوند منان خواستارم.
        راستی بررسی های تخصصی اتومبیل ها هم که جدیدا در سایتتون قرار میدید خیلی عالیه. 🙂
        یا حق

    2. دادا من خریدم اولش خوب بود اما الان میخوام بکوبمش تو دیوار واقعا آشغاله همیشه هنگه نمیشه باهاش هیچ کاری کرد حتی یه عکس گرفتن ساده هم میمونه فکر الان دارم جواب شما رو میدم هی کیبورد قاطی میکنه و هنگ میزنه نخر گوشی بهتری بخر هر چند اثر انگشت باطری و صفحه نمایش خوبی داره اما اگه نتونی استفاده کنی به چه دردی میخوره

  16. به نام خدا. با سلام.اقای بهمنی من همان هستم که کرومش مشکل داشت و در بخش اندروید6 اکسپریا زد5 از شما سوال می پرسید.
    کسف بزرگی کردم!!!
    در بخش مخصوص تصاویر یا image کروم وقتی به پایین اسکرول می کردم یک سره چپ و راست میشد.
    اندازه استاندارد هرصفحه (میزان بزرگ نمایی) که همه می دانیم %100 هست.من اندازه صفحه ها به %90 کاهش دادم و دیدم که نه اندازه تصاویر کوچک شد و نه صفحه و نه چیز دیگری!!!بلکه فقط خط اسکرول چپ و راست پایین صفحه حذف شده!!!پس اگه اشتباه نکنم گوگل ورژن جدید را برای ندازه صفحه 100% بهینه نکرده.البته این راه کار در بخش تصاویر کروم جواب میده و در سایت شما بخشی از سایت میره(حتی در سایت های دیگر)
    با تشکر از شما.خدا نگهدار.

  17. واقعا ممنون و خسته نباشید میگم به اعضای محترم این سایت. فقط یه خواهش دارم اونم اینه که برای بررسی صفحه نمایش به روال گذشته عمل کنید.یعنی دو گوشی در کنار هم.مرسی

  18. به نام خدا. با سلام.
    اقای بهمنی عالی بود.خسته نباشید.
    فقط جسارت نباشه در بخش پلیر اول جمله
    آقا را نوشتید عاقا.همچنین در بخش اثر انگشت آنجا که قابیل های دیگر را گفتید نوتیفیکشن را نوشتید توتیفیکشن.
    با تشکر.خدا نگهدار.

  19. به نام خدا. با سلام.اقای بهمنی گوگل قبلی را آن اینستال کردم و از طریق یک مرورگر دیگه رفتم و مستقیم از سایت گوگل دانلود کردم.خودش اتوماتیک دانلود و نصب شد.
    بعد ارفتم به بخش درباره کروم برای بروز رسانی خود کار و دیدم برخلاف همیشه که از سایت های ایرانی در یافت میکردم و در این قسمت بروز رسانی نمیشد و می نوشت خطایی رخ داد و کد خطا را هم می نوشت برای بروز رسانی بررسی کرد.
    پس یعنی مشکل بروز رسانی رفع شد.
    ولی اون چپ و راست شدنی که گفتم هنوز هست که با توجه به چیز های که گفتم یک قابلیت اعصاب خرد کنی هست که گوگل در ورژن جدید گذاشته.یعنی مرورگر سالم هست.شما افزونه ای چیزی سراغ دارید تا قابیلت چپ و راست شدن حل شه؟
    با تشکر از شما.

  20. درود.آقای بهمنی یعنی ترکووووووندین با این نقد و بررسی.تا حالا یه همچین نقد و بررسی جالبی نه از سایت شما و نه از سایت های همسایه نخونده بودم.لامصب انگار رمان بود!خیلی جذاب زیبا و کمدی بود.خسته نباشید،منتظر نقد و بررسی بقیه اسمارت فون ها هم هستیم :)راستی هوآوی قول داده اندروید6 رو کنار آپدیت های امنیتی ارایه بده.
    *موفق باشید*

  21. امیر بختیار

    با عرض سلام
    بسیار خسته نباشید
    بررسی یه گوشی کار پر زحمتی هست اما اگر امکانش هست یکم از چاشنی بامزگی کم کنید.
    یکمی بقول ما خنک بود
    ممنون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH