گلکسی S7 و تشخیص خودکار رطوبت برای جلوگیری از آسیب در زمان شارژ!

در چند روز گذشته و در میان هیاهوی کنگره جهانی موبایل بارسلون، سامسونگ با معرفی گلکسی S7 بار دیگر توانست قدرت خود را به رخ بکشد. این گوشی دارای گواهی IP68 است، به این معنی که در مقابل آب و گرد و خاک مقاوم است. جالب است که درگاه میکرو USB این گوشی بدون پوشش است و این گونه به نظر می‌رسد که کره‌ای‌ها برای شارژ گوشی هنگامی که خیس باشد هم چاره‌ای پیدا کرده‌اند. کاربرانی که موفق به استفاده از این گوشی شده‌اند، اعلام کرده‌اند که هنگام خارج کردن گوشی از آب با پیام “رطوبت در درگاه شارژ تشخیص داده شد” مواجه می‌شوند.Samsung-Galaxy-S7-Edge-2-768x513

این گوشی به دقت طراحی شده تا از هرگونه مشکل هنگام شارژ شدن جلوگیری کند و به همین دلیل زمانی که درگاه USB دستگاه خیس است، به هیچ وجه نمی‌توان از آن برای شارژ گوشی استفاده کرد و موقتا به طور خودکار از کار خواهد افتاد. البته برای استفاده دوباره از این پورت زمان‌های متفاوتی گزارش شده، برخی یک ساعت و برخی چهار ساعت یا بیشتر را برای فعال شدن مجدد این درگاه اعلام کرده‌اند. این امر به دلیل مکانیسم‌های مختلفی است که درگاه USB را بررسی می‌کنند تا قبل از فعال شدن مجدد، به طور کامل خشک شده باشد.

یکی از کاربران هم اعلام کرده است که پس از فعال شدن مجدد درگاه ‌USB، گوشی دیگر از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی نکرد که کمی نگران کننده است. البته این گوشی در زمان معمول هم با سرعت بالایی شارژ می‌شود. باید دید در خبرها و تست‌های بعدی از پرچم‌دار امسال سامسونگ، هنگام خیس بودن گوشی چه بلایی بر سر این پورت خواهد آمد؟!

5 در مورد “گلکسی S7 و تشخیص خودکار رطوبت برای جلوگیری از آسیب در زمان شارژ!”

  1. سلام
    منم بعد از یک روز از خیس شدنش،همش پیغام خیس بودن میده
    دیشب یکم شارژ شد و الان دیگه شارژ نمیشه
    دیشبم ک شارژ شد از فست سارژ پشتیبانی نکرد
    الان نمیدونم چکار کنم

    1. علی‌رضا عباسی

      سعی کنید رطوبت گوشیو کامل از بین ببرید و بعد امتحان کنید. از روش‌هایی مثل گذاشتن دستگاه توی برنج می‌تونید استفاده کنید.
      در صورتی که مشکل برطرف نشد، حتما به نمایندگی رسمی مراجعه بشه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH