نکات و ترفند‌های رابط کاربری هواوی

۱این روزها هواوی به یکی از شرکت‌های بزرگ چینی در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند تبدیل شده‌ است که نقش زیادی را به‌عنوان یکی از کمپانی‌های اصلی در بازارهای جهانی ایفا می‌کند.
مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر، هواوی نیز سیستم‌ اصلی اندروید را به مقدار زیادی با توسعه رابط کاربری EMUI تغییر داده‌ است. برای ارایه یک تجربه کاربری مناسب، این رابط کاربری، ویژگی‌های زیادی را در اختیار قرار می‌دهد. در این مطلب به برخی از نکات و ترفندهای خاص این UI می‌پردازیم.

ژست‌های حرکتی

۲EMUI برخی از ژست‌های حرکتی هوشمند را برای کنترل دستگاه افزوده است. این موارد عبارت است از: برگرداندن صفحه برای قطع صدا، برداشتن دستگاه برای کاهش صدا، تکان‌ دادن گوشی به منظور تنظیم مجدد و کج کردن آن برای حرکت آیکون‌ها، ویجت‌ها، کیبورد، شماره‌گیر یا نوار پیمایش! هریک از این حرکات کنترل‌های عالی را ارایه می‌کنند. به عنوان مثال، می‌توانید مشخص کنید که آیا هنگام دریافت تماس یا زنگ‌خوردن هشدارها یا زمان‌سنج، صدای بلندگو کاهش یابد یا خیر. به بخش Settings>>All>>Smart Assistance>>Motion Control رفته تا بتوانید ژست‌های مختلف را شخصی‌سازی کنید.

اصلاح نوار پیمایش

۳هر یک از گوشی‌های هواوی با سه منوی کنترل همراه شده‌ که در بخش پایین صفحه قرار گرفته‌اند. اما EMUI امکان تغییر ترتیب یا افزودن گزینه بازکردن پنل اعلان‌ها را به نوار ناوبری می‌دهد. مسیر Settings>>All>>Smart Assistance>>Navigation Bar را دنبال کرده و Navigation Bar را فعال کنید و سپس گزینه موردنظر را انتخاب نمایید.

مخفی‌کردن مخاطبین، آلبوم و برنامه‌

۴هواوی گزینه‌ای را برای محدود کردن برنامه‌های خاص، آلبوم و مخاطبین تنها برای استفاده شما درنظر گرفته‌ است. در واقع این قابلیت دو حساب کاربری (مدیر و میهمان) را ایجاد می‌نماید. هنگام ورود به سیستم به ‌وسیله رمزعبور مدیر، همه‌چیز برای استفاده در دسترس خواهد بود، اما اگر ورود با پسورد میهمان انجام شده‌ باشد، موارد خاصی شامل مخاطبین، آلبوم و برنامه‌های تعیین‌ شده نمایان نخواهند شد و یا غیرقابل دسترس‌ خواهند بود. برای فعال‌سازی این ویژگی، به قسمت Settings>>All>>Security>>Privacy Protection بروید. در ابتدا از شما درخواست می‌شود تا رمزعبوری را برای مدیر و میهمان تعیین نمایید.

بهبود صفحه‌نمایش و غلظت رنگ‌ها

۵شما می‌توانید نمایش‌گر گوشی هواوی خود را با توجه به اولویت‌تان تغییر دهید. EMUI گزینه‌ای را در اختیار می‌گذارد تا میزان روشنایی و حرارت رنگ‌ها را عوض کنید. هرچند پیشنهاد ما این است که تنظیمات حرارت رنگ را روی مقدار پیش‌فرض بگذارید، با این حال گزینه‌ای برای تغییر آن وجود دارد تا بتوانید براساس راحتی خواندن متون این مقدار را تنظیم نمایید.

میانبر‌های صفحه ‌اصلی

رابط کاربری هواوی اجازه می‌دهد تا چندین برنامه بدون بازکردن قفل گوشی، اجرا شوند. صفحه را از بالا به سمت پایین بکشید تا قفل شود. یک منو ظاهر می‌شود، که امکاناتی مانند عکس‌برداری از صفحه و استفاده بهینه از باتری را می‌دهد. علاوه بر این می‌توانید از LEDپشت مانند چراغ‌قوه استفاده نمایید.

Dropzone

برای جلوگیری از به هم ریختگی اعلان‌های صفحه‌نمایش این رابط کاربری قابلیتی را شامل می‌شود. این ویژگی مدیر DropZone نام دارد که اجازه افزودن تا هفت برنامه را برای ارسال اطلاعیه‌های شناور، به شما می‌دهد. برای دسترسی به این گزینه به مسیر Settings>>All>>DropZone Manager بروید.

حالت جیبی

این حالت لرزش گوشی را تغییر می‌دهد و میزان صدای هشدار را به شکل افزایش تدریجی هنگام قرارداشتن گوشی در جیب شما تنظیم می‌کند. برای فعال‌سازی آن به بخش Settings>>call settings رفته و گزینه pocket mode را روشن کنید.

3 در مورد “نکات و ترفند‌های رابط کاربری هواوی”

  1. من اپدیت کردم گوشیمو ولی الان هرچقدرمیگردم قسمت Privacy Protectionنداره نیستش?قبلا داشتم ولی از وقتی اپدیت کردم نیست,چیکارباید انجام بدم؟توروخدا کمکم کنید

    2
    1
  2. به نام خدا . با سلام.
    ایا اندروید6 برای هواوی پی8 مخصوص ایران امده؟
    اگه نه کی میاد و این که ایا مانند ال جی جی4 آموزش آپدیت و تغییرات را می گویید؟
    خدا نگهدار.

    1
    1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH