گوگل مجری بزرگ قانون کپی رایت

Google Hamed Feshki

گوگل با انرژی بیشتر نسبت به مسدود کردن لینک‌های ناقض قانون کپی‌ رایت دست به کار شده است. این تصمیم در‌حالی گرفته شده که امسال درخواست‌های حذف مطلب از سوی مالکان بسیار بیشتر از سال قبل است.

بر طبق گزارش روز دوشنبه، گوگل فقط در ماه گذشته برای حذف این چنین URL‌ها، بیش از 76 میلیون درخواست داشته است. این عدد دو برابر بیشتر از درخواست‌های حذف در سال گذشته و در همین بازه زمانی از سال است. این عدد در سال گذشته حدود 34‌ میلیون بود.

بیشتر مردم برای اطلاعات خاص یا به صورت عمومی، مطالب مورد نیاز خود را از طریق گوگل پیدا می‌کنند. بیشتر مواردی که در سرچ‌ها ملاحظه می‌کنید (مخصوصا مطالب خارجی) مطالبی قانونی هستند. اما درصدی از سایت‌ها نیز دارای مطالب جعلی و کپی بوده و بعضا به Malware‌ها نیز آلوده هستند.

Mountain View نام یکی از شرکت‌های بزرگ مبارزه با سایت‌های اصطلاحا غارتگر (و تخریب‌گر) مستقر در کالیفرنیا است. فعالیت این شرکت در جهت پایین آوردن آمار بازدید این سایت‌ها است. این کار جز با پایین‌روی این دسته سایت‌ها در نتایج جستجو ممکن نیست.

این مبارزه از سال 1998 توسط DMCA (که مدافع شرکت‌هایی همچون گوگل است) شروع شد. این شرکت مسئولیت دفاع از ادعا‌ها و مطالبات مالی نقض کپی رایت توسط گوگل را برعهده دارد و شرکت باید دسترسی به سایت خاطی را مسدود سازد.

Google Hamed Feshki 2

صاحبان اطلاعات آنلاین که اعتقاد دارند اطلاعات آنها توسط URL خاصی در حال انتشار است، می‌توانند به سایت حذف محتوای گوگل (Google’s Content Removal) بروند و هر مطلب مشکوکی را ضمن پر کردن فرم مخصوص از نتایج جستجو پاک کنند. بر طبق گفته گوگل کل پروسه حذف حدود 6‌ ساعت زمان خواهد برد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH