مدیر ارشد عملیاتی مدیاتک از رقابت چیپست Helio X30 با پرچم‌داران کوالکام و سامسونگ می‌گوید!

MediaTek-Logo-MWC-AH-02-1600x1067مدیاتک شرکت تایوانی تولید کننده پردازنده‌های موبایل است که حتما تا به حال نام آن را شنیده‌اید. این شرکت کار خود را با تمرکز بر تولید پردازنده‌های پایین‌رده و میان‌رده شروع کرد، اما دو پرچم‌دار آخر این شرکت، Helio X10 و X20 توانستند پرچم‌داران رقبای قدرتمندی مانند سامسونگ و کوالکام را به چالش بکشند و خودی نشان دهند. چیپ‌های تولید شده توسط مدیاتک، وظیفه پردازش بسیاری از گوشی‌های موجود در بازار را بر عهده دارند و بسیاری از گوشی‌هایی که در چین عرضه می‌شوند مجهز به چیپست‌های این کمپانی هستند. چیپست‌های MT6755 (Helio P10)، MT6795 (Helio X10)، MT6753 و MT6735 از معروف‌ترین چیپ‌های ساخت این کمپانی بشمار می‌روند.

تعدادی از گوشی‌های هوشمندی که به تازگی معرفی شده‌‌اند، از چیپ Helio X20 بهره می‌برند که شامل ده هسته پردازشی با معماری ۶۴ بیتی است و اولین چیپست موبایلی ده هسته‌ای در دنیاست. این چیپست بسیار قدرتمند بوده اما هنوز توانایی رقابت با اسنپدراگون ۸۲۰ یا اگزینوس ۸۸۹۰ را ندارد. اما نسل بعدی پرچم‌دار مدیاتک می‌تواند تلخی این شکست را به کام تایوانی‌ها شیرین کند، حداقل مدیر ارشد عملیاتی این کمپانی این‌طور انتظار دارد.

ژو شانگ‌زو، مدیر ارشد عملیاتی مدیاتک، به تازگی گفته که انتظار چیزهای بزرگی از Helio X30 دارد. او اعلام کرد که این چیپست می‌تواند مستقیما با پرچم‌داران کوالکام و سامسونگ رقابت کند و احتمالا در سال جاری میلادی معرفی می‌شود. Helio X30 هم ده هسته پردازشی دارد و مبتنی بر لیتوگرافی ۱۶ نانومتری ساخته خواهد شد. در این چیپست شاهد حضور چهار هسته از نوع Cortex-A53 و شش هسته از نوع Cortex-A72 هستیم. به هر حال باید منتظر بود و دید مدیاتک هم می‌تواند مانند هوآوی با معرفی یک چیپست قدرتمند، سلطه سامسونگ و کوالکام بر بازار اندروید را به خطر بیاندازد یا خیر؟!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH