پیام‌رسانی آنلاین به وسیله رایانه‌های دهه 80 میلادی (به همراه ویدیو)

dyrct9nmr3ufy0isepytاستفاده از رایانه‌های شخصی در ۳۰ سال گذشته تحول بسیاری به خود دیده است. شاید در زمان شکل گرفتن این تکنولوژی کسی فکرش را هم نمی‌کرد که روزی بتوان از آن دستگاه‌های بد ترکیب و بزرگ با کارایی محدود، به اسمارت‌فون‌های زیبا و کوچک اما با کارایی بیشتر مانند پیام رسانی، وبگردی، تماشای ویدیو و …. و از همه مهم‌تر گرافیک و رابط کاربری به صورتی که امروزه شاهدش هستیم، رسید. ویدیو زیر فناوری رایانه‌ها در دهه ۸۰ را نشان می‌دهد.

برای نشان دادن تفاوت، مطلب را با این سوال آغاز می‌کنیم که Micronet دیگر چیست؟!

مایکرونت یکی از اولین تامین کنندگان اطلاعات از طریق سرویس Prestel در دهه ۷۰ و ۸۰ در بریتانیا بود. در آن زمان هنوز سر و کله URL پیدا نشده بود، بنابراین هر صفحه در این سرویس عدد گذاری می‌شد! بله عدد گذاری که وقتی الان فکرش را می‌کنیم یک کابوس عذاب آور است.

بعضی بخش‌های مایکرونت در زمان خودش خیلی جذاب بود، مانند بازی‌های آنلاین و سرویس چت محبوب که مدرن‌ترین سرویس آنالوگ آن، Reddit AMA است. باید مایکرونت را یک پیش زمینه برای AOL یا America On Line دانست. اگر چه AOL در دهه ۹۰ یک ابزار ارتباطی هیجان انگیز بود، اما به نظر می‌رسد گزارش‌گران دنیای فناوری به مایکرونت و سرویس احتمالی مشابه که پس از آن توسط Commodore به واقعیت پیوست، اعتیاد پیدا کرده بودند.

برای درک بهتر پیام‌های مردم به یک‌دیگر در آن زمان،‌ صدای نرم‌افزار ارسال پیام را چک کنید که از صدای اتصال با Dial-up هم بدتر است (به مودم‌های اولیه هم توجه کنید).

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH