تاثیر برنامه‌های باز پس‌زمینه، در مصرف باطری آیفون

به گفته مدیر نرم‌افزاری اپل برنامه‌های در حال اجرا در پس زمینه، شارژ باطری و یا منابع دیگر دستگاه را نمی‌خورد، بنابراین شما می‌توانید آن‌ها را به حال خود بگذارید.

iphone-battery

عمر کم باطری یکی از اصلی‌ترین شکایات صاحبان تلفن همراه است. به خصوص که برنامه‌های تشنه انرژی شارژ باطری شما را قبل از اینکه روز به نیمه خود برسد، تمام می‌کند.  همواره در مورد مسئله بستن برنامه‌های پس زمینه برای حفظ شارژ باتری بحث بوده است.

اپل multitasking یا همان اجرای چندین برنامه را با انتشار iOS 4 در سال 2010 معرفی کرد. بر طبق آن شما می‌توانید به یکی دیگر از برنامه‌های در حال اجرا پرش کنید (با دو بار ضربه زدن روی دکمه صفحه اصلی و انتخاب برنامه) و نیز می‌توانید برنامه‌های در حال اجرا را (با بیرون انداختن آیکون برنامه از صفحه نمایش)  ببندید.

اگر شما در گوشی اپل خود به‌طور مداوم برنامه های  در حال اجرای پس زمینه، را برای صرفه جویی در شارژ باطری می‌بندید، در حال هدر‌دادن وقت خود هستید! به گفته مدیر ارشد نرم‌افزاری اپل برنامه‌های پس زمینه تاثیری بر باطری شما نمی‌گذارد.

در پی درخواست‌های فراوان از از تیم کوک مدیر‌عامل اپل مبنی بر امکان خاموش کردن برنامه‌های پس‌زمینه برای طولانی‌تر کردن عمر باطری، کریگ فدریگی مدیر ارشد مهندسی نرم‌افزار اپل با یک “خیر” ساده به سوالات پاسخ داد. فدریگی مختصرا در جواب به صفحه پشتیبانی اپل که در مورد نحوه بسته شدن برنامه‌ها است، اشاره کرد. بر طبق این صفحه بستن برنامه‌ها ضروری نیست مگر اینکه برنامه از کار افتاده باشد.

به‌طور کلی نیازی به مجبور کردن یک برنامه به بسته شدن وجود ندارد، مگر اینکه از کار افتاده باشد و وقتی شما دو‌بار روی کلید اصلی می‌زنید، برنامه‌های اخیری که نمایش داده می‌شود باز نیستند، و تنها در حالت آماده به کار (standby) قرار دارند. این قابلیت به شما کمک می‌کند بین برنامه‌ها جابجا شده و چندین کار را همزمان انجام دهید.

در صفحه دیگری از صفحات پشتیبانی اپل این روند را با جزئیات بیشتر می‌بینیم. وقتی شما به برنامه دیگری می‌روید، بعضی برنامه‌ها برای مدت کوتاهی در حال اجرا هستند و پس از آن به حالت تعلیق در‌می‌آیند. برنامه های در حال تعلیق فعالیتی انجام نمی‌دهند که باعث از دست رفتن منابع سیستم شود. با این حال به‌وسیله Background App Refresh برنامه‌های معلق می‌توانند برای بروز‌رسانی و جدید‌سازی محتوا بررسی شوند.

کاربران تلفن همواره به دنبال راهنمایی و ترفند‌هایی برای حفظ شارژ و عمر باطری هستند. صاحبان آیفون می‌توانند با برخی ترفند‌ها و تنظیمات خاص تا حدی شارژ باطری را طولانی‌تر کنند، اما در رابطه با برنامه‌های باز در پس‌زمینه، (Background App Refresh) که یک ویژگی در iOS 7 است که به مدیریت برنامه‌ها می‌پردازد. اپل اذعان دارد اگر برنامه‌ها را به امید صرفه‌جویی و افزایش شارژ باطری می‌بندید، شما در حال اتلاف وقت خود هستید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH