هشدر اپل‌ واچ به یک پیرمرد ۶۲ ساله پیش از سکته قلبی!

Apple-Watch-34R-ModularClock-3rdParty-PRINT-640x640ساعت هوشمند اپل‌ واچ مجهز به سنسوری برای تشخیص ضربان قلب است که این ضربان را همیشه اندازه‌گیری می‌کند. در گذشته دیده‌ایم که چگونه ابزارهای پوشیدنی مانند ساعت هوشمند اپل‌ واچ، باعث نجات جان افرادی شده بود که مشکل ضربان قلب داشتند و این محصول به کاربران اجازه می‌دهد پیش از اینکه مشکل قلبی آن‌ها جدی‌تر شود، آگاه شوند و بدین طریق جلوی سکته یا عواقب بد دیگر را بگیرد. اخیرا نیز داستان جالب دیگری در مورد اپل‌ واچ به وقوع پیوسته و این گجت هوشمند جان یک نفر دیگر را هم نجات داده است.

بر اساس گزارش The Sun آقای Dennis Anselmo که یک پیرمرد ۶۲ ساله‌ است در حال تلاش برای کار در باغچه خود بوده و در این مکان فنس‌های ساختمان نیز قرار داشته‌اند و وی هر چند وقت یکبار در این مکان‌ استراحت می‌کرده است. سپس اپل واچ خود را در این حالت بررسی کرده و متوجه می‌شود که ضربان قلب او به ۲۱۰ ضربه در دقیقه رسیده و جالب است بدانید این میزان به صورت طبیعی باید حدود ۵۰ باشد.

پزشکان اعلام کرده‌اند که این نوع و میزان ضربان قلب در صورتی که فورا تشخیص داده نشود و نیز شخص مورد نظر تحت درمان قرار نگیرد، به احتمال بسیار زیاد منجر به سکته قلبی خواهد شد. به لطف تلاش‌های بیمارستانی که درمان را بر روی این پیرمرد بلافاصله انجام دادند دیگر مشکلی برای او رخ نداد. آقای Anselmo در این‌باره سخنانی گفته که در ادامه این حرف‌ها را از زبان خود ایشان با هم می‌خوانیم:

آن‌ها به من گفتند اگر به خانه می‌رفتم و روی تخت دراز می‌کشیدم (کاری که بسیاری از مردم انجام می‌دهند) در هنگام شب مطئنا یک حمله قلبی جدی برایم اتفاق می‌افتاد. دومین حمله قلبی در صورتی که انجام می‌شد باعث مرگم می‌گشت و این یک مشکل رایج در بین افراد است.

ما اطمینان زیادی داریم که قابلیت مورد اشاره در واقع یکی از اهداف ساعت هوشمند اپل‌ واچ بوده و در هر صورت حالا خوشحالیم که چنین محصولی وجود دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH