ناسا: در ماه گذشته رکورد گرمایش جهانی شکسته شد!

گرمایش جهانی یکی از مهم‌ترین‌ چالش‌هایی است که امروزه با آن مواجه هستیم. با تمام تلاش‌هایی که به ظاهر در سطح بین‌ المللی و توسط نهاد‌های رسمی انجام می‌شود، اما این وضعیت همچنان بدتر و بدتر می‌شود. طبق آخرین اعلام ناسا، ماه گذشته میلادی، یعنی فوریه ۲۰۱۶ رکورد بی‌سابقه‌ای از افزایش دما به ثبت رسید. به عنوان یکی از ساکنان زمین که زندگی‌اش تحت تاثیر این جریان است، این خبر برای ما بسیار نگران کننده است.

بر اساس گزارش ناسا، فوریه ۲۰۱۶ یکی از گرم‌ترین ماه‌هایی بود که زمین تا به حال تجربه کرده، در حقیقت این ماه در تاریخ ۱۰۰ ساله ثبت دما رکورد شکنی کرده، میانگین دمای ثبت شده برای این ماه حدود ۱.۳۵ درجه سانتی گراد بیشتر از چیزی است که بین سال‌های ۱۹۵۱ تا ۱۹۸۰ ثبت شده است. رکورد پیشین که در ژانویه ۲۰۱۶ ثبت شده بود، نسبت به این مدت میانگین دمای ۱.۱۵ درجه سانتی گراد گرم‌تر را نشان می‌داد.global_warming_0

جف مسترز و باب هنسن از کارشناسان ناسا می‌گویند:

این نتیجه یک شوک واقعی است و یک بار دیگر افزایش پیوسته تدریجی گرمایش جهانی در طولانی مدت را به ما یادآوری می‌کند که حاصل تولید بی‌سابقه گاز‌های گلخانه‌ای توسط انسان است. با این اوصاف، ما حالا با سرعت به سوی افزایش ۲ درجه‌ای دمای کره زمین نسبت به دوران صنعتی شدن کشورها هستیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH