استفاده از کبوترها برای مطالعه کیفیت و آلودگی هوا!

لندن یکی از شهرهای بزرگ دنیاست که فرهنگ‌ها و ملیت‌های مختلفی را در خود جای داده، با این حال با یک مشکل بزرگ به نام آلودگی هوا دست به گریبان است. حال به نظر می‌رسد مسئولین این شهر قصد دارند کبوترها را به موش‌های آزمایشگاهی بالدار تبدیل و با تجهیز آن‌ها به یک کوله پشتی کوچک، کیفیت هوای لندن را مورد مطالعه قرار بدهند.pigeon-pollution-640x427

لندن یکی از شهرهایی است که بیش از حد کبوتر در آن پیدا می‌شود و فایده این حیوانات برای ساکنین این شهر فقط کمک به شیوع بیماری‌هاست! شرکت فرانسوی Plume Labs چاره‌ای برای این وضعیت و استفاده بهینه از این پرندگان پیدا کرده است. این شرکت ده کبوتر را به کیت‌های مخصوصی مجهز کرده و برای‌شان مسابقه پرواز به راه انداخته تا از این طریق میزان آلودگی هوای لندن را مطالعه کند.

Romain Lacombe، مدیر ارشد Plume Labs اعلام کرده:

آلودگی هوا یکی از مشکلات بزرگی زیست محیطی و سلامت انسان است که سالانه تنها در لندن موجب مرگ ۱۰ هزار نفر می‌شود. با قرار دادن سنسورهای تشخیص کیفیت هوا در پشت کبوتران، علاوه بر آگاه کردن مردم لندن نسبت به این مشکل، به آن‌ها در درک راحت‌تر، سریعتر و ملموس‌تر میزان آلودگی هوا کمک می‌کنیم.

این کوله‌های کوچک با قابلیت بررسی میزان نیتروژن، ازون و ترکیب‌های شیمیایی فرار ساخته شده‌اند. برای علاقه مندان به حقوق حیوانات هم باید گفت که این شرکت برای جلوگیری از آسیب دیدن کبوترها هنگام حمل این کیت‌های ۲۵ گرمی، از یک افسر دامپزشک کمک گرفته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH