اندروید N و قابلیت تعیین سطح اهمیت نوتیفیکیشن‌ها

Android-N-Notifications-Importance-AH-1

بالاخره اندروید N هم از راه رسید و اولین نسخه پیش‌نمایش توسعه دهنده آن هم اکنون در دسترس عموم قرار داده شده. در این نسخه ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی را انتظار داریم که به احتمال زیاد در تابستان سال جاری در نهایت شاهد نسخه نهایی آن خواهیم بود. در هر صورت جزئیات در مورد اینکه چه چیزهایی به این نسخه اضافه خواهد شد در دسترس نیست. اما جدیدترین ویژگی اندروید N که حالا مشخص شده امکان تعیین سطح اهمیت اطلاع‌رسانی‌ها است.

با وجود این ویژگی در اندروید N می‌توان به نوتیفیکیشن‌ها بهتر دسترسی داشت و همانطور که قبلا در معرفی امکانات این نسخه از سیستم عامل گوگل گفتیم، نوتیفیکیشن‌های جامع یکی از قابلیت‌های جدید آن بود. در هر حال اینکه بتوان درجه اهمیت اطلاع‌رسانی‌ها را تعیین نمود یک ویژگی بسیار کاربردی و مناسب به نظر می‌رسد. به راحتی می‌توانید تعیین کنید که یک نوتیفیکیشن مهم است یا خیر. ویژگی یاد شده به کاربران اجازه می‌دهد تا سطح اهمیت را برای اپلیکیشن‌هایی که به اندازه کافی برایشان مهم است، تعیین کنند، اما اینکار اجباری نیست. برای دسترسی به قابلیت مورد بحث باید در رابط کاربری ( بر روی آیکون دندانه دار تنظیمات تپ نمایید) و سپس گزینه Other را انتخاب کنید. حالا گزینه‌ای به نام Show full importance settings را مشاهده خواهید کرد. یک دکمه دوحالته در این قسمت وجود دارد و در زیر هر اپلیکیشن می‌توانید آن را برای تعیین مهم بودن فعال یا غیرفعال کنید.

نکته دیگری که در مورد این ویژگی وجود دارد آن است که شما قادر هستید تا درجه اهمیت را بین ۵ سطح مختلف تعیین کنید. سطح اول که مرحله پایین است، Blocked است و شما را مطمئن خواهد کرد که هیچ نوتیفیکیشنی از جانب اپلیکیشن مورد نظر نمایش پیدا نکند. دومین سطح که بالاتر از سطح اول قرار گرفته با نام Low مشخص شده و به اطلاع‌رسانی‌ها اجازه می‌دهد بدون ایجاد صدا و اعلان خاصی در پایین‌ترین بخش نوار اعلانات نمایش یابند. سومین سطح Normal نامیده شده و کاربر را مطمئن می‌کند که نوتیفیکیشن‌ها نمایش خواهند یافت اما بدون صدا و اعلان خاصی و چهارمین سطح نیز High نام دارد و اگر اپلیکیشی در این سطح تنظیم گردد، هر دو نوع نوتیفیکیشن صوتی و لررزشی به کاربر نشان داده خواهند شد و البته در بخش بالایی لیست اعلانات قرار می‌گیرند. این درحالیست که سطح پنجم با نام Urgent مشخص شده و باعث می‌شود علاوه بر نوتیفکیشن‌های صوتی و لرزشی که نمایش می‌یابند طرز نمایش یافتن به کاربر مشخص‌تر و واضح‌تر هم باشد.

در تصویر نیز می‌توانید صفحه تنظمیات مربوط به این ویژگی جدید را در اندروید N ببینید.

Android-N-Notifications-Importance-Screenshot-710x635

2 در مورد “اندروید N و قابلیت تعیین سطح اهمیت نوتیفیکیشن‌ها”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH