خبرسان: کوچولوی رویایی!

Khabarsun-part-4

یک ماه از اولین خبرسان می‌گذره و البته این شماره آخرین خبرسان سال 94 محسوب میشه. هفته گذشته با اینکه خبرسان از دید ما خیلی باحال و بامزه بود یکی از خوانندگان عزیز مارو محکوم به بی‌مزگی و عدم حال کردن! در اینجا جا داره صمیمانه ازشون تشکر کنم و یه سوال عمیق بپرسم، چیکار کنم دیگه؟ من تمام زورمو میزنم تا خنده‌دار باشه حالا اگه نشد باید اینجور بگی (یکم صبر کنید من اشکامو پاک کنم) تازه از بخش طنز و سرگرمی روزنامه‌ها و مجله‌ها که بهتریم! در کل اگه بازهم بی‌مزه‌ایم بهتره خبرسان رو از دید یه مطلب جدی بخونید نه خنده‌دار. خب بریم سر قسمت چهارم.

KhabarSUN-LOGO

اخبار هفته:

شنبه:

p1
مغز انسان!

شنبه اول صبحی براتون چندتا تصویر برگزیده پزشکی رو نشون دادیم، البته ممکنه در نگاه اول یکم مشمئزکننده به چشم بیان اما چیزای خوبی توشون هست که بهتره با دقت بنگریویم (چه فعلی!)، بعدش سه تا گوشی خوب ال‌جی برای خرید رو معرفی کردیم و بعدتر از اون در مورد توهم‌ مدیر مدیاتک برای رقابت با کوالکام و سامسونگ با چیپست Helio X30 براتون مطلب نوشتیم. از دیگر مطلب‌های مهم شنبه‌مون آموزش رمزگذاری داده‌ها در اندروید بود که خب برای حفظ حریم شخصی خیلی مهمه.

ظاهرا قراره تا چند سال دیگه تعداد کاربرای مرده عضو فیسبوک از تعداد زنده‌هاش بیشتر بشه، ظاهرا تا چند سال دیگه ورود به فیسبوک مثل قدم گذاشتن به شهر ارواح میمونه البته این موضوع برای ما ایرانی‌ها چندان ترسناک نیست چون الانم شما بری فیسبوک زامبی‌هایی رو میبینی که آنلاین هستند و اتفاقا خیلی هم فرند دارند.

یکشنبه:

گلکسی S7
گلکسی S7

 

مشخصات منتشر شده گلکسی تب A رو خوندیم و فهمیدیم چرا بال هواپیما رو به عقب هست (این دو موضوع کاملا به هم مربوط میشن!)، با سه گوشی خوب هواوی برای خرید آشنا شدیم و یاد گرفتیم چطور یه پوشه بدون اسم تو آی‌فون بسازیم (این دوتا هم کاملا به هم مربوط میشن!).

یکشنه سامسونگ یه تبلیغ از گلکسی S7 رو منتشر کرد که توش نهایت خلاقیت خودشو خرج کرد، پیشنهاد می‌کنم ببینیدش تا دل سامسونگ نشکنه. با 5 برتری گلکسی S7 نسبت به آیفون آشنا شدیم و 4 دلیل برای خرید گلکسی تب S2 رو براتون گفتیم.

دوشنبه:

آی‌فون 7
آی‌فون 7

سونی بالاخره از گجت‌های پوشیدنی جدیدش رونمایی کرد که البته این‌بار محصولات تعاملی هم جزیی از اون‌ها است، اگه دوست دارید سرعت گوشی اندرویدیتون رو راحت افزایش بدید می‌تونید انیمیشن‌ها رو ببندید. روز دوشنبه نوبت به اچ‌تی‌سی رسید تا سه تا از بهترین گوشیهاشو براتون معرفی کنیم تا اگه خواستید از این برند خرید کنید بدونید چی براتون بهتره. هرچند این روزا اوضاع اینتل چندان روبه‌راه نیست اما هنوزم یکی از بهترین چیپ‌سازهای دنیا محسوب میشه، این کمپانی به‌تازگی تکنولوژی رو معرفی کرده که میتونه سرعت حافظه مک‌بوک‌ها رو تا 1000 برابر افزایش بده.

مگر میشه یه هفته بگذره و از دوقلوهای جدید سامسونگ خبری نشه؟! این هفته نتایج تست باتری جدیدترین سوگلی سامسونگ یعنی گلکسی S7 منتشر شد که البته چندان هم بد نیست، تازه سامسونگ با دوقلوهای جدیدش ظاهرا خیلی قراره موفق باشه چون تونسته 100 هزارتا از اونا رو تو 2 روز بفروشه؛ از اونجایی که هرجا سخن از سامسونگ است اپل هم منم منم می‌کنه دقیقا تو همون روز اپل تصاویری از آی‌فون 7 پرو که قراره یه محصول جذاب باشه رو منتشر کرد.

سه‌شنبه:

آنر 4C
آنر 4C

راستش یه چند مدتی بود که خبری از میزو نبود و ما هم شدیدا نگرانش شده بودیم تا اینکه یهو اومد تو اخبار که قراره یه گوشی با 6 گیگابایت رم عرضه کنه، خب راستش براش یه پیشنهاد دارم اصلا بیا یه گوشی بزن که 64 گیگابایت رم داشته باشه! خب چه خبره برادر یا خواهر من (امان از آدمای امروز کلا تشخیص سخت شده) مگه می‌خوایم با گوشی چیکار کنیم؟! خب همون سه گیگ کافیه دیگه.

سامسونگ هم که کلا پای ثابت اخبار بوده (فکر کرده می‌تونه تندیس چشم شهلا رو ببره) چند تا تصویر از گلکسی J3 منتشر کرده، ظاهرا اپل و سامسونگ نمیخوان با هم آشتی کنن و برادرانه کار کنن، ظاهرا سامسونگ از عرضه یک آی‌فون 4 اینچی احساس خطر کرده و قراره یه نسخه مینی از گلکسی S7 رو عرضه کنه.

از اونجایی که کاربرای زیادی درخواست کرده بود ما آنر 4C رو بررسی کنیم ما هم گفتیم چشم و یه بررسی کوتاه از این اسمارت‌فون رو براتون آماده کردیم، وای بازم آی‌فون و گوشی چهار اینچیش من که دیگه نمی‌تونم تصور کنم تندیس چشم شهلا بدیم به یکی دیگه؛ این بار یه ویدیو از آی‌فون SE منتشر شد که بد نیست ببینیدش، ال‌جی هم K5 رو معرفی کرد تا روز سه شنبه از همه کمپانی‌های معروف یه خبر جدید داشته باشیم.

چهارشنبه:

میت 8
میت 8

اچ‌تی‌سی بالاخره دست به کار شد و سه مدل دیگه از گوشیهاشو به مارشمالو آپدیت کرد، شیائومی هم یه دوچرخه هوشمند معرفی کرد و به این ترتیب دامنه فعالیتشو افزایش داد، آقای جلالی هم یه مطلب رفتن که بفهمیم چرا چراغ راهنمایی سه تا رنگ داره.

در ادامه روند بررسی محصولات هواوی در آی‌تی‌رسان این‌بار سراغ میت 8 رفتیم، البته این روند بررسی هواوی تقصیر ما نیست هواوی محصولاتش خیلی زیاده! ما هم دلمون نمیاد اونا رو بررسی نکنیم.

ظاهرا قراره یک شرکت چینی دیگه هم اسمارت‌فون با رم 6 گیگابایتی معرفی کنه، من نمیدونم چه اصراری دارن رم رو ببرن بالاتر آخه مگه رم چقدر تاثیر داره تو کارایی البته حالا ما میگیم اونا میرن گوشی 30 هسته‌ای میزنن تا ثابت کنن چینی‌ها جو گیر هستند البته نه همشون‌ فقط بعضیاشون. اچ‌تی‌سی هم یه تیزر منتشر کرد تا بگه پرچم‌دار بعدی ما دوربینش خوبه البته بد نیست بدونه جوجه رو بعد از معرفی می‌شناسند مگرنه هرسال این حرف‌ها رو میشنویم.

آلفا گو گوگل هم تونست تو بازی گو قهرمان جهان رو شکست بده تا بفهمیم هوش مصنوعی اینقدرها هم مصنوعی و الکی نیست و میتونه یه روز ما انسان‌هارو شکست بده.

پنجشنبه:

وسیله مخصوص سلفی که با آن غش می‌کنید!
همون گجته!

خبرهای پنجشنبه بازهم با اپل شروع شد تا لیاقت خودشو برای دریافت تندیس ما ثابت کنه، این بار یه تصویر از سنسور دوربین دوگانه منتشر شد که ظاهرا قراره برای آی‌فون 7 استفاده بشه. یه گجت جدید هم برای عکس سلفی ساخته شده که می‌تونه شما رو درخشان نشون بده که البته کلی هم پولشه و برا پولدارها ساخته شده حالا خوبه فقط دو ردیف ال‌ای‌دی هستا واقعا اگه این خارجیا نبودن این همه چیزای الکی وجود نداشت.

ترین‌های هفته:

توچشم‌ترین:

لقب توچشم‌ترین هفته این بار با افتخار تقدیم می‌شود به اپل که سه هفته پیش تونسته بود لقب مظلوم‌ترین هفته رو بگیره، می‌بینید چطور یه کمپانی می‌تونه خبرساز بشه؟! به همین‌ منظور تندیس “چشم شهلا” رو به کوپرتینو میفرستیم برا تیم کوک.

بی‌خودترین هفته:

لقب بی‌خودترین این هفته تقدیم می‌شود به وزارت دفاع روسیه که داره دنبال دلفین با دندون سالم می‌گرده، از همین جا خسته نباشید می‌گم بهشون و پیشنهاد میکنم نگردن، ما که ادمیم و کلی مسواک و دهان‌شویه و اینا می‌زنیم همه دندونامون سالم نیست دیگه دلفین بماند! تندیس “هویج نارنجی” رو هم براشون میفرستیم.

مظلوم‌ترین هفته:

بدون شک این لقب این هفته برازنده سونی بود چون نه خبر خاصی ازش بود و نه مثل بعضی از شرکت‌ها هی گوشی معرفی کرد، تندیس “آخی طلایی” با افتخار بهشون تقدیم می‌کنیم.

8 در مورد “خبرسان: کوچولوی رویایی!”

  1. به نام خدا . با سلام اقای بکتاش. عیدتان مبارک باد!
    انشاءالله که سال خوبی داشته باشید.
    من قبل از خرید 5ایکس برای احتیاط بیشتر رفتم و آ7 2016 از سامسونگ را دیدم.از ضاهر شیشه و فلزی بدنه و رنگ و لعاب رابط کاربری و کیفیت دوربین خوشم اومد.

    حال دو سوال:
    ایا می توان گفت که 5X و A7 2016 برابرند و انتخاب به سلیقه بستگی دارد؟اگر بله خودتان کدام را انتخاب می کردید؟
    اگر 5ایکس بهتر است تو قیمت 5ایکس گوشی بهتری وجود دارد؟(من خیلی تو خرید وسواس داردم.واقعا.تو خرید هر چیزی همین جوری هستم!!!)

    انشاءالله که شما و خانوداه و تمام زحمت کشان ایتی رسان سال خوبی داشته باشید.هر روزتان نوروز باشد.
    خدا نگهدار.

    1. امید بکتاش

      A7 اسمارت‌فون خوبی هست اما نکسوس خصوصا برای شما که می‌خواید مدت زمان زیادی از همین گوشی استفاده کنید مناسب‌تر است، چون یکی از بخش‌های گوشی که بهتره به‌روز باشه نرم‌افزار است که تو این زمینه نکسوس بسیار بهتر از دیگر محصولات است. از نظر مشخصات هم نکسوس 5ایکس بهتر هست.

  2. به نام خدا. با سلام.اقای بکتاش ، اگه بیاد داشته باشید گفته بودم پولم جور شده و می خواهم نکسوس5ایکس ال جی را بگیرم.حال بعضی کاربران و فروشنده ها گفتند جی4 خیلی بهتره و دوباره من را در دام بین دو گوشی ماندن انداختند!!!
    حال شما می گویید جی4 یا 5ایکس.دیگه روی سوال پرسیدن ندارم.
    انتظارات از گوشی: دیگر انقدر از شما سوال پرسیدم حتما انتظارات من را از گوشی از شماره 1 تا شماره 10 را حفظ شده اید!

    فقط یک چیزی برام مهمه: قدرت اتصال به وای فای و بلوتوث. چون اگه شنیده باشید می گویند نکسوس 5ایکس به هر مودمی اتصال پیدا نمی کنه و باید در تنظیمات مودم کشور را تغییر دهیم(به آمریکا.یعنی در اصل یونایتد استیتس)
    بعد مشکل ری استارت و روشن و خاموش شدن خود به خود و داغی زیادی نداشته باشه
    اینکه بعضی کاربران می گویند با آپدیت جی4 به اندروید6 مشکل داغی و کاهش دوام باتری و روشن خاموش خود به خود پیش می آید درسته؟

    1. امید بکتاش

      اگه میخواید یه گوشی بخرید که تا چند سال به‌روز باشه نکسوس انتخاب بهتری هست. اون هم که میگید مشکل نیست و نقریبا در بیشتر گوشیها دیده میشه البته بیشتر روی مودم هتی tp link دیده میشه و خیلی راحت قابل حل شدنه شما همون نکسوس 5x رو بخر براتون مناسب تره

      1. مودم من IP LINK است.و تا به حال چند بار فامیل هایمان با گوشی هایی مثل زد و زد2 و اس5 و ایفون6 به وای فای متصل شده اند.پس انشاءالله که مشکلی نیست!
        با تشکر از پاسخ شما اقای بکتاش.خسته نباشید.

        1. امید بکتاش

          نه مشکلی نداره ان‌شاالله البته اگر هم چیزی باشه با یه آپدیت ساده رفع میشه!

        2. حرف شما کاملا درسته.با تشکر از راهنمایی خوب شما.به امید موفقیت بیشتر ای تی رسان.

  3. به نام .سلام اقای بکتاش.
    خسته نباشید.مثل همیشه عالی بود.واقعا نمی دانم که چطور بعضی آدم ها به مطالب شما می گویند بی مزه!!!
    هر هفته این بخش به لطف شما بهتر میشه.خدانگهدار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH