مایکروسافت می‌خواهد افزونه‌های کروم در مرورگر Edge اجرا شوند

microsoft_edge_browser-640x347سوال این است که آیا توسعه دهندگان حاضر می‌شوند در کنار تولید افزونه‌های مورد نظر خود برای گوگل کروم و فایرفاکس، آن‌ها را برای مرورگر جدید مایکروسافت یعنی Edge هم بسازند؟! باید گفت تا به این لحظه که تعداد این توسعه دهندگان بسیار کم است اما به نظر می‌رسد نقظه شروع خوبی است. در هر صورت ساختار هر مرورگر باعث شده تا تفاوت‌هایی بین آن‌ها وجود داشته باشد و این بدان معنا نیست که به دلیل ماهیت مرورگر بودن، بتوانید افزونه هر مرورگری را در دیگری نیز استفاده کنید.

اما برگردیم به سوالی که در ابتدای مطلب بیان کردیم. ممکن است برای پاسخ دادن به این سوال کمی زود باشد، اما بر اساس توییت جدیدی از مایکروسافت که توسط منبع معتبر Engadget هم منتشر شده، Jacob Rossi مدیر برنامه‌های این غول نرم افزاری بیان داشته که شرکتش در حال کار بر روی ابزاری است که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد که بتوانند افزونه‌های تولیدی خود برای گوگل کروم را برای مرورگر Edge هم آماده کنند.

بخشی از حرف‌های Rossi را از زبان خود ایشان با هم می‌خوانیم:

سوالات زیادی در این مورد وجود دارد: بله ما در حال کار بر روی ابزاری هستیم که افزونه‌های کروم را در Edge بتواند اجرا کند. اما کار هنوز تمام نشده و تا به این لحظه تمام APIها پشتیبانی نمی‌شوند.

این موضوع در واقع یک خبر خوب است و حدس زده می‌شود که عامل موثر و تشویق کننده‌ای برای توسعه‌ دهندگان است. تولید پلاگین‌ از پایه برای Edge ایده‌آل به نظر می‌رسد اما با این وجود بسیاری از توسعه دهندگان افزونه‌های مرورگرها، ترجیح می‌دهند با صرف وقت کمتری بتوانند برای مروگرهای مختلف یک افزونه را ایجاد نمایند.

هنوز مشخص نیست که بروزرسانی بعدی ویندوز ۱۰ چه زمانی خواهد بود، اما در هر زمانی که این آپدیت منتشر شود، به احتمال بسیار زیاد پشتیبانی از افزونه‌ها در مرورگر Edge این سیستم عامل قطعا یکی از مهم‌ترین تعییرات آن خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH