گوشی‌های هوشمند در آینده با شکر شارژ خواهند شد!

اگر شما هم به شیرینی‌جات علاقه دارید، باید بگوییم علاوه بر نام‌های خوشمزه‌ای که گوگل هر ساله برای اندروید انتخاب می‌کند، در آینده قرار است گوشی‌های شما شیرین‌تر شود.

با فناوری جدیدی که به تازگی معرفی شده، می‌توانید با یک قاشق شکر برای مدت چند ساعت باتری گوشی خود را شارژ کنید. این فرآیند آزمایش شده و نتایج مثبتی را ثبت کرده که این باتری‌ها را از باتری‌های لیتیومی فعلی کارآمدتر کرده، همچنین قیمت تامین انرژی را کاهش داده است.spoonful-of-sugar

این روش بر پایه اکتشافی است که چهار سال پیش توسط نخبگان MIT اتفاق افتاد. در این روش با استفاده از لوله‌های نانو کربن یک سیم ساخته شد که با مواد اشتعال پذیر پوشانده شده بود و از شکر برای داغ کردن نانو کربن‌ها برای تولید الکتریسیته استفاده شده است. در تست‌های اولیه تنها مقدار کمی الکتریسیته تولید شد، اما حالا مایکل استرانو، از استاد مهندسی شیمی در MIT، توانسته کارایی این روش را بیشتر و میزان تولید الکتریسیته را هزاران برابر افزایش دهد. تیم استرانو توانسته با این روش نیروی مورد نیاز برای یک گجت را تامین کند.

پروفسور استرانو معتقد است که بهبود در کارایی، این روش را از یک کنجکاوی ساده به پروژه‌‌ای تبدیل کرده که ظرفیت تجاری سازی را دارد. او می‌گوید این روش ممکن است به برترین راه برای تامین انرژی گجت‌های قابل حمل تبدیل شود. همچنین یادآور شده این یک پدیده عجیب است که تا پیش از این کسی راجع به آن مطالعه نکرده است.

در آزمایش‌های اولیه از مواد محترقه برای تامین گرمای مورد نیاز استفاده شد اما حالا این تیم توسعه دهنده منبع جدیدی برای تامین گرما و در نهایت تولید الکتریسیته کشف کرده که همان شکر است.

نکته مهم دیگر این است که در این روش، باتری با گذشت زمان انرژی خود را از دست نمی‌دهد. به بیان دیگر، اگر شما گوشی خود را خاموش کرده و پس از چند روز دوباره آن را روشن کنید، خواهید دید که میزان شارژ باتری تغییر نکرده است. این روش اندازه باتری را هم کاهش می‌دهد که به سازندگان فضای بیشتری برای جای دادن سایر قطعات سخت‌افزاری می‌دهد. خوش‌بختانه این فرآیند با گذشت زمان در حال بهبود یافتن است و در آینده شاهد حضور باتری‌های بهینه‌تری در گوشی‌های هوشمند خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH