5 دلیل برای آنکه بدانید بازی‌های موبایل صنعت گیم را تسخیر خواهند کرد!

Pe1Zeo

بازی‌های به اصطلاح کامپیوتری، نزدیک به چندین دهه است که وارد خانه‌های افراد بسیاری شده و به تنهایی یک صنعت بزرگ نیز محسوب می‌شود. این صنعت که روز به روز نیز گسترده‌تر می‌شود، دارای شاخه‌های بسیاری بوده و دیگر مثل روزهای نخست، محدود به کنسول‌ها نمی‌شود.

در این بین بازی‌های موبایلی، نسبت به بقیه جدیدتر بوده و از طرفی سرعت رشد فراگیرتری نیز داشته‌اند. حال ما می‌خواهیم به شما بگوییم که این بخش از صنعت گیم، دنیای بازی را به تسخیر خود درخواهد آورد و بدین خاطر ۵ دلیل نیز برایتان می‌آوریم تا بدانید که چرا موبایل، آینده بازی را رقم خواهد زد.

۱- فراگیرترین کنسول بازی است!

شاید هنوز برای یک گیمر، کنسول بازی وسیله پیشرفته‌تر و بهتری برای بازی باشد اما این کنسول علاوه بر آنکه جاگیر است و قابلیت حمل سخت‌تری دارد، به وسایل جانبی نظیر نمایشگر و برق نیاز داشته و به‌همین خاطر هر کسی آن را نمی‌خرد. اما یک گوشی موبایل، مانند یک کنسول همراه عمل کرده و علاوه بر آنکه به‌راحتی حمل می‌شود، به وسیله جانبی دیگری جهت انجام بازی نیازی نداشته و بدین خاطر یک کنسول بازی فراگیر است که دیگر همه یکی از آن‌ها را در جیب دارند.

۲- سخت‌افزاری که دائما رشد می‌کند

سرعت پیشرفت در بخش سخت‌افزار و حتی نرم‌افزار گوشی‌های موبایل را نمی‌توان با هیچ دستگاهی مقایسه کرد. امروزه گوشی‌های موبایل، به‌خصوص در رده پرچم‌داران‌شان به قدری پیشرفته شده‌اند که آن‌ها را می‌توان با کامپیوترهای کمی قدیمی‌تر و کنسول‌های بازی یک نسل قبل هم مقایسه کرد. اگر مشکلاتی چون گرما و یا مصرف انرژی نیز در موبایل‌ها به بهترین شکل رفع شود، مطمئنا بخش سخت‌افزار این توانایی را دارد که خیلی زود از کنسول‌های کنونی نیز پیش بگیرد!

۳- همه‌چیز یک بازی دیگر گرافیک نیست

زمانی بود که قشنگی یک بازی را با گرافیک بالای آن می‌سنجیدند اما امروزه داستان و گیم پلی یک بازی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. دیگر همه‌چیز یک بازی در گرافیک آن خلاصه نمی‌شود که به سخت‌افزار آن‌چنانی برای اجرایش نیاز باشد و عناوین بسیار مشهوری چون انگری بردز یا کندی کراش به‌واسطه گیم پلی ساده و زیبای خودشان هست که به معروفیت و محبوبیت رسیده‌اند.

۴- ارتباطی که همیشه هست

یکی از قسمت‌های بسیار جذاب در بازی‌های امروزی، بخش مولتی پلیر یا چندنفره است که به‌طور حتم تجربه آن در بازی‌های موبایلی ساده‌تر است. چرا که شما درون گوشی خودتان یک سیم‌کارت دارید که می‌تواند همیشه به اینترنت متصل باشد اما یک کنسول نیاز به وسیله‌ای خارجی جهت ارتباط دارد و ضمن آنکه به دلیل عدم قابلیت حمل آسان، شما نمی‌توانید دائما آنلاین شده و بازی خودتان را انجام دهید. در واقع ارتباط سریع‌تر برای بازی‌های موبایل سبب می‌شود تا کاربر علاقه بیشتری به آن داشته باشد.

۵- عناوین مشهوری که انحصارا برای موبایل است

دیگر این روزها همه کلش آف کلنز را می‌شناسند، یک بازی آنلاین استراتژیک که تنها بر روی پلتفرم موبایل اجرا می‌شود. در واقع صنعت بازی در حال حرکت به سمتی است که احتمال آنکه بازی‌های انحصاری کنسول و کامپیوتر را بر روی گوشی‌های همراه ببینیم، بیشتر از آن است که بازی‌های موبایل را بخواهیم بر روی کنسول‌ها تجربه کنیم. علاقه بازی‌سازان بزرگی چون نینتندو و سونی برای ورود به بازی‌های موبایل، خود به خوبی نشان می‌دهد که این صنعت راهش را به این سمت تا حدی کج کرده و بی‌تردید در آینده بسیار بیشتر از موفقیت‌ها و فراگیرتر شدن بازی‌های موبایلی خواهیم شنید.

2 در مورد “5 دلیل برای آنکه بدانید بازی‌های موبایل صنعت گیم را تسخیر خواهند کرد!”

  1. بازی های موبایل خیلی ابتدایی هستند و از حداکثر قدرت گوشی ها استفاده نمیکنند .

    مثلا بازی اسفالت 8 رو یک گوشی 500 تومنی اجرا میکنه و یک گوشی پرچمدار هم مثل اس 7 هم اجرا میکنه .

    به نظرم باید برای پردازنده ها بازی های انحصاری ساخته بشه .

    یکی از مشکلات اجرا و بزرگترین مشکل اندروید اینه که بازی ها و برنامه ها دارای دیتای جداگانه هستند . این این دیتیا برای هر گوشی متفاوت هست و روی یکی اجرا میشه و دیگری نه !!!!

    باید اپ های اندروید مثل ios یک تکه باشند .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH