محققین دانشگاه MIT اپلیکیشنی برای کمک به رژیم غذایی توسعه دادند


رژیم غذایی و تناسب‌اندام ازجمله چالش‌هایی است که بسیاری از افراد به دلیل کم تحرکی و وعده‌های غذایی نامناسب درگیر آن هستند. توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای تلفن‌های هوشمند و هم‌چنین محققان نیز برای یافتن راه‌حلی برای این مشکل تلاش می‌کنند. محققان دانشگاه MIT به‌تازگی اپلیکیشنی را توسعه داده‌اند تا افرادی را که قصد کاهش وزن‌دارند در پیگیری کالری مواد غذایی و برنامه مناسب غذاییشان کمک کنند. این اپلیکیشن موبایل به‌سادگی، کالری مواد غذایی مختلف را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. کاربر پس از نصب این اپلیکیشن در تلفن همراه یا تبلت خود غذاهایی که قصد خوردنشان را دارد به اپلیکیشن اعلام کرده، اپلیکیشن نیز به‌صورت هوشمند و با دسترسی به داده‌های اطلاعاتی USDA کامل خود تصویر غذا را نمایش داده و در منویی میزان کالری هر وعده غذایی را مشخص و به کاربر اعلام می‌کند که چه میزان این وعده غذایی را باید مصرف کند!

MIT

به کمک این اپلیکیشن با ذکر نام غذا، تصویر آن در صفحه نمایان شده و در زیر آن منویی قرار گرفته که کاربر می‌تواند از طریق آن میزان دقیق کالری هر وعده را بسته به میزان غذا محاسبه کند. محققین دانشگاه MIT دلیل طراحی و توسعه این اپلیکیشن را ناکارآمد بودن سایر اپلیکیشن‌های طراحی‌شده ویژه رژیم غذایی و تعیین کالری مواد غذایی اعلام کرده‌اند.

diets-main

محققان این دانشگاه طی تحقیقی به این نتیجه رسیده‌اند که بسیاری از کاربران اپلیکیشن‌های مربوط به رژیم غذایی پس از مدتی از محاسبه کالری وعده‌های غذایی خود دست می‌کشند و از کاهش وزن خود ناامید می‌شوند و همین موضوع باعث می‌شود که نتوانند وزن خود را کاهش دهند.

برخلاف سایر اپلیکیشن ها کاربر به کمک این اپلیکیشن تازه‌وارد می‌تواند به‌راحتی روند رژیم غذایی خود را به سرانجام برساند. به‌عنوان‌مثال کاربر می‌تواند با نزدیک کردن گوشی موبایل به دهان اعلام کند که من می‌خواهم برای صبحانه یک‌کاسه برشتوک، یک عدد موز و یک لیوان آب‌پرتقال بخورم تا اپلیکیشن به‌سرعت میزان کالری مواد غذایی را اعلام کند. حتی کاربر می‌تواند مواد غذایی خود را تغییر داده و اصلاح کند به‌عنوان‌مثال اعلام کند که به‌جای یک عدد موز، نیمی از موز را برای صبحانه می‌خورد تا اپلیکیشن مجددا اطلاعات را با اصلاح صورت گرفته نمایش دهد.

این اپلیکیشن در کنفرانس شانگهای چین معرفی‌شده اما هنوز زمان دقیقی برای عرضه رسمی آن در مارکت‌های اندروید و ios اعلام‌نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH