مایکروسافت سرانجام سرفیس‌هاب را با قیمت نجومی ارایه کرد!

Aviation2-1024x682.0.0زمانی که مایکروسافت از ارایه تخته سفید دیجیتال سرفیس هاب (Surface Hub) برای کسب‌وکارها خبر داد، در نظر داشت که جلسات کسب‌وکارها را متحول کند. اما تا کنون، این تحول دو بار به تعویق افتاده است. اما حالا سرفیس هاب برای بازار آماده است. مایکروسافت گفته که در حال تحویل سرفیس هاب به کسب‌وکارها است. این نمایشگرها که ویندوز 10 دارند، در دو اندازه 55 و 84 اینچ ارایه می‌شوند که مدل 84 اینچی 4K است. قیمت آن‌ها، 8999 دلار برای مدل 55 اینچی و 21999 دلار برای مدل 84 اینچی است.

البته پرواضح است که این قیمت‌های سرسام‌آور فقط برای یک صفحه نمایش نیست. تکنولوژی‌ای که در سرفیس هاب بکار رفته، تحسین‌برانگیز است. صفحه نمایش آن، چندلمسی با 100 نقطه است که همزمان 3 قلم دیجیتال را پشتیبانی می‌کند. پردازنده داخلی Core i5/i7 با 128 گیگابایت SSD و 8 گیگابایت رم دارد. مدل بزرگتر حتی یک کارت گرافیک انویدیا Quadro جداگانه نیز دارد. از دیگر امکانات این محصول می‌توان به بلوتوث، NFC و دو وب‌کم، که دارای میکروفون‌هایی با قابلیت از بین بردن نویز هستند، برای کنفرانس از راه دور در گوشه خمیده اشاره کرد. چون این نمایشگر به نوعی یک پی‌سی است و قادر خواهید بود که حافظه اضافی به آن وصل کنید یا آن را به لپ‌تاپ متصل نمایید. با همه این ویژگی‌ها باید در نظر داشته باشید که این محصول یک پی‌سی قدرتمند نیست، بلکه بیشتر شبیه پی‌سی است که برای اجرای اپ‌هایی همچون وان‌نوت و دیگر اپ‌هایی که از صفحه لمسی و قلم دیجیتال پشتیبانی می‌کنند، بهینه شده است.

با این ویژگی‌ها، مایکروسافت انتظار دارد که این صفحه نمایش‌ها بتوانند به عنوان هسته اصلی کنفرانس‌ها و جلسات استفاده شوند. همچنین مایکروسافت انتظار دارد که علاوه بر جلسات و کنفرانس‌ها، این صفحه نمایش‌ها در کارخانه‌ها، تالارهای سخنرانی، بیمارستان‌ها و دفتر کار مدیران اجرایی نیز راه پیدا کنند. البته هدف نهایی و مهمتر مایکروسافت تصرف خانه‌های هوشمند نیز است. البته اگر بخواهد به چنین هدفی جامه تحقق بپوشد، باید قیمت ابن محصولات را تا 2000 دلار پایین بیاورد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH