مایکروسافت و ناسا می‌خواهند شما روی مریخ راه بروید!

513199998از سال گذشته، مایکروسافت و ناسا در حال همکاری برای یافتن راه‌های خلاقانه استفاده از واقعیت مختلط به عنوانی راهی برای کمک به فضانوردان هستند. دسامبر گذشته، دو هدست هولولنز در قالب پروژه همکار ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده شدند تا خدمه را کمک و راهنمایی کند. حال، آنها قصد دارند این همکاری را در قالب نمایشگاهی با عنوان «مقصد: مریخ» در معرض دید عموم نیز قرار دهند. این نمایشگاه تعاملی، تابستان امسال در مرکز فضایی کندی در فلوریدا بازگشایی خواهد شد و به شما اجازه خواهد داد تا بر روی نسخه مجازی مریخ راه بروید.

این نسخه مجازی مریخ، با استفاده از داده‌های مریخ‌نورد کنجکاوی ناسا تهیه شده است و می‌توان انتظار داشت که از دقت بالایی برخوردار باشد. برای بهبود این نمایشگاه، تصویر هولوگرافیک فضانورد آپولو 11، باز آلدرین، شما را راهنمایی خواهد کرد. این تصاویر با استفاده از OnSight، نرم‌افزاری که توسط مایکروسافت و ناسا توسعه داده شده است، برگزار خواهد شد. این نرم‌افزار داده‌ها و تصاویری را که از مریخ‌نورد کنجکاوی دریافت شده است را خواهد گرفت و با استفاده از هولو‌لنز، سطح اتاق را به سطح سیاره سرخ تبدیل خواهد کرد تا شما در آن راه بروید.

OnSight نرم‌افزاری است که محققان ناسا استفاده می‌کنند تا به طور مجازی سطح مریخ را بررسی کنند و توصیه‌های خود درباره مسیر حرکت مریخ‌نورد را ارایه دهند. برای اولین بار، مردم عادی قادر خواهند بود تا از همان ابزاری استفاده کنند که محققان از آن استفاده می‌کنند و «همان نگاهی را به مریخ داشته باشند که محققان دارند.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH