برنامه تبلیغاتی طالبان از گوگل پلی حذف شد

social-media-terrorist

به گزارش BBC، گوگل برنامه تبلیغاتی گروه شبه نظامی طالبان افغانستان را به علت ترویج دشمنی و تنفر از Google Play حذف کرد. این برنامه پشتو زبان با نام امارت (Alemarah) شامل بیانیه‌های رسمی، فیلم‌ها و مطالب دیگر از گروه‌های اسلام‌گرا است. “مجاهد” سخنگوی طالبان در مصاحبه با بلومبرگ گفت این بخشی از تلاش ما برای گسترش مخاطبین جهانی با استفاده از فن‌آوری‌های پیشرفته است. سایت Intel Group (سازمانی مستقر در ایالات متحده ناظر بر رسانه‌های اجتماعی تروریستی) گزارش داد که این برنامه تا روز جمعه در گوگل پلی بوده است.

به گفته “مجاهد” سخنگوی طالبان این برنامه در روز شنبه برای رفع برخی مسائل فنی از گوگل پلی برداشته شده است، اما BBC در روز دوشنبه اعلام کرد که در‌واقع برنامه توسط گوگل حذف شده است. گوگل در بیانیه‌ای به BBC اظهار داشت:

سیاست ما برای ارایه یک تجربه عالی برای کاربران و توسعه دهندگان طراحی شده است و به همین علت ما برنامه‌های خاطی را از گوگل پلی حذف می‌کنیم!

طالبان در حال افزایش تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی و دیگر ابزار‌های اینترنتی است تا مخاطبین خود را در عرصه جهانی گسترش دهد. سایت این گروه به پنج زبان شامل انگلیسی و عربی ترجمه شده است و به طور منظم اخبار خود را در توییتر و فیس‌بوک منتشر می‌کند. این موضوع تغییری جدید در این گروه محسوب می‌شود. طالبان برای مدتی طولانی در دوران حضور خود در افغانستان از تکنولوژی‌های مدرن دوری کرده است.

در حال حاضر رسانه‌های اجتماعی تبدیل به ابزاری مهم برای داعش و دیگر گروه‌های تروریستی شده است و به فریب مردم می‌پردازد. به دنبال حملات تروریستی در پاریس و سان برناردینو در اروپا تلاش شرکت‌های خدمات‌ دهنده وب در زمینه مبارزه با اینگونه تبلیغات تشدید یافته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH