بررسی کوتاه آی‌پد پرو 9.7 اینچی اپل

1

اخیرا، اپل هنگام رونمایی از آی‌پد پرو 9.7 اینچی جدید خود، ادعاهای جسورانه‌ای را بیان کرده است. اکنون 600 میلیون نفر از کامپیوتر ویندوزی استفاده می‌کنند، درحالی که طبق گفته فیل شیلر، معاون ارشد بازاریابی اپل، از عمر آی‌پد جدید به منظور تبدیل به “جایگزین نهایی برای کامپیوتر” حداقل 5 سال می‌گذرد.

با توجه به قیمت 600 دلاری این تبلت، به علاوه 150 دلار برای خرید کیبورد آن، انتظار می‌رود این دستگاه مقرون به صرفه‌ترین محصولی باشد که اپل نسبت به لپ‌تاپ‌های قبلی خود معرفی نموده‌ است.

2این تبلت با اندازه کوچک خود به طور مستقیم برای رقابت با لپ‌تاپ‌های میان‌رده ویندوزی ارایه ‌شده‌ است.

بنابراین در اینجا مقایسه‌ای را میان مدل‌های Inspiron لپ‌تاپ دل با صفحه 11.6 اینچی و قیمت 600 دلاری، کروم‌بوک 13 شرکت توشیبا و آی‌پد پرو جدید اپل انجام داده‌ایم که دو مورد اول می‌توانند بسیاری از وظایف رایانه‌های معمولی را انجام بدهند، هرچند که تبلت اپل در کاربردی‌بودن و راحتی استفاده قابل مقایسه با آن‌ها است.

یک لپ‌تاپ واقعی هنوز هم به عنوان جایگزین نهایی یک کامپیوتر محسوب می‌شود، اما ممکن است که شما نقاط قوت بیشتری را در آی‌پد پرو اپل پیدا کنید.

جایی که استفاده از یک آی‌پد پرو کافی است

واضح است که آی‌پد پرو جدید از مدل قدیمی‌تر آن بهتر است و قادر به انجام وظایف اولیه‌ای چون، یادداشت برداری، وب‌گردی، گوش دادن به موسیقی، تماس تصویری و … بوده و نسبت به بسیاری از لپ‌تاپ‌ها بهتر است. این نکته حقیقت دارد که، چنین کامپیوترهایی به اندازه یک سینی توستر سرعتی معادل دو برابر را نسبت به لپ‌تاپ‌هایی که دو برابر از آن‌ها بزرگترند، خواهند داشت.

3با پردازنده A9X اپل و 2 گیگابایت رم، تبلت پرو در وب‌‌گردی و مدیریت چند زبانه در مرورگر، نسبت به لپ‌تاپ دل سریع‌تر است، که از سیستم‌عامل ویندوز 10 به همراه پردازنده Core i3 بهره می‌برد. محصول قابل رقابت مایکروسافت یعنی Surface3 پانصد دلاری، در انجام وظایف بسیار ضعیف عمل می‌کند و عمر باتری بسیار کمی دارد. از سوی دیگر، کروم‌بوک توشیبا، همانند اپل هنگام اسکرول‌کردن و کنترل چند وب‌سایت، سریع عمل می‌کند.

4با این حال، صفحه نمایش 9.7 اینچی تبلت پرو در مقایسه با لپ‌تاپ‌های بزرگتر ممکن است که جمع و جور به نظر بیاید، اما هنگام استفاده از آن می‌بینید که دید آسان‌تر و شفافیت بیشتری را دارد. بهره‌مندی از فناوری True Tone برای صفحه‌نمایش (که نور آبی رنگ اضافی را حذف می‌نماید) موجب می‌شود که در زمان مطالعه یک کتاب یا بررسی ایمیل‌های ارسال‌شده، دید بهتری را داشته‌ باشید.

با وزن تقریبی 450 گرم، این تبلت صدای بلند و کامل‌تری را از طریق بلندگوهای 4گانه خود پخش می‌کند که این معیار با لپ‌تاپ‌های 1.3 کیلوگرمی بررسی شده برابر است. همچنین دوربین جلو، تماس‌های تصویری واضح‌تری را نسبت به وب‌کم لپ‌تاپ دل ارایه می‌دهد.

با تمام اینها، شما هرگز نیازی به راه‌اندازی مجدد آن نخواهید داشت و عمر باتری بهتری را تجربه خواهیدکرد. در تست‌های انجام شده، آی‌پد پرو توانست تقریبا تا ۷ ساعت پیش از خاموش شدن، دوام بیاورد. هنگامی که یک سری از وب‌سایت‌ها در حال اجرای مکرر بودند و روشنایی صفحه روی 65 درصد قرار گرفته‌ بود، این دستگاه تا 8.5 ساعت روشن بود، که این مقدار 1 ساعت بیشتر از لپ‌تاپ‌های دل و توشیبا است.

جایی که شما به یک لپ‌تاپ واقعی نیاز دارید

با وجود همه خوبی‌های آی‌پد پرو، این مدل از یک مشکل عمده رنج می‌برد: این دستگاه واکنش سریع‌تری را نسبت به کارایی که انتظار دارید، انجام می‌دهد، اما این تبلت با دارا بودن قدرت اولیه خود، فاقد ابزارهای موجود در لپ‌تاپ‌های واقعی است که به شما اجازه می‌دهند تا کارایی بهتر و راحت‌تری را داشته‌ باشید.

تایپ‌کردن روی صفحه‌کلید لمسی کوچکی که متناسب با صفحه‌نمایش 9.7 اینچی آن است، مانند وقتی است که روی صندلی وسط هواپیما نشسته‌اید و آرنج شما جمع می‌شود! نه تنها صفحه‌کلید وسعت مناسبی ندارد، بلکه فاقد نور پس‌زمینه است. استفاده از این قابلیت هنگامی ضروری است که مشغول کار در مکان‌های کم‌نور هستید. برای تایپ، صفحه‌ آن را باید در زاویه مناسبی قرار دهید و باید خوش‌ شانس باشید که پس از قرار دادن روی پاهای‌تان به زمین نیفتد.

موردی که بلافاصله قابل حل نخواهد بود، استفاده از سیستم‌عامل iOS است. شما می‌توانید چند برنامه‌ مختلف را در یک صفحه به طور مستقیم در کنار هم قرار دهید، اما مالتی‌تسکینگ (چند وظیفه‌ای) هنوز هم جای پیشرفت زیادی دارد. علاوه بر این، نمی‌توانید پنجره‌های دو برنامه مشابه را کنار هم قرار دهید (مثل باز کردن 2 صفحه از سافاری یا وُرد و بسیاری از برنامه‌های دیگر). با این حال، می‌توانید کارهای گفته‌شده را به راحتی در کروم‌بوک و لپ‌تاپ ویندوزی انجام بدهید، چراکه در آن‌ها قادر هستید تا به آسانی پنجره‌های مختلف را در کنار هم بچینید و مرتب کنید.

5عدم وجود یک سیستم مدیریت فایل، مانع بزرگ دیگری محسوب می‌شود. در لپ‌تاپ‌های سنتی، همه ما می‌دانیم که عملیاتی مثل ذخیره‌سازی، جستجو، به اشتراک‌گذاری و غیره، چگونه قابل انجام است. در iOS، هنگامی که می‌خواهید یک فایل پاورپوینت را ایمیل کنید، نمی‌توانید آن را مستقیما به برنامه Mail پیوست نمایید.

برنامه‌های iOS بیش از حد به سیستم‌عامل‌های موبایل نزدیک  هستند و برای داشتن تجربه حرفه‌ای‌تر از آن، اپل می‌بایست سیستم عاملی را ایجاد نماید که میان سیستم‌های تلفن‌های همراه و رایانه‌های رومیزی قرار می‌گیرد.

نتیجه نهایی

اگر قصد دارید رایانه خود را با یک آی‌پد پرو 9.7 اینچی تعویض کنید، باید بدانید که آی‌پد تجربه متفاوتی را از یک کامپیوتر ساده برای شما خواهد داشت، که روان‌تر بوده و قابلیت حمل بهتری را نسبت به یک لپ‌تاپ دارد. با این حال، یک لپ‌تاپ واقعی به شما کمک می‌کند تا در انجام کارهای سنتی، سریع‌تر عمل کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH