مایکروسافت و معرفی سه اسمارت فون با برند Surface

در نیمه دوم سال گذشته میلادی، شایعه‌ای مبنی بر عرضه سه اسمارت فون جدید با نام Surface Phone از سوی کمپانی مایکروسافت در رسانه‌های جهان منتشر شد. هر چند اوایل زمزمه‌های عرضه این محصولات به سال 2012 باز می‌گرد، اما جدیدترین شایعات حاکی از آن است که در سال جاری احتمالا این محصولات معرفی و به بازار عرضه خواهند شد.

Surface-Phone-concept-renders-by-Behance

اخبار واصله در این خصوص حاکی از آن است که این محصولات که عرضه آن‌ها احتمالا به اواخر سال 2016 میلادی موکول خواهد شد، از پردازنده فوق قدرتمند کوالکام یعنی اسنپدراگون 820 بهره‌مند خواهند بود. محصولاتی که هم اکنون تحت نام Surface در بازارهای جهانی حضور دارند، یکی از موفق‌ترین تولیدات کمپانی مایکروسافت محسوب می‌گردند که حال این کمپانی در تلاش است تا موفقیتی که در حوزه تبلت‌های دوگانه خود کسب کرده است را در حوزه اسمارت فون‌هایی با همین نام ادامه دهد.

Surface-Phone-concept-renders-by-Behance-(4)

درواقع این کمپانی صاحب نام در تلاش است تا از محبوبیت Surface استفاده کرده و هواداران خود را به سمت اسمارت فون‌های خود نیز متمایل سازد؛ عملی که به نظر می‌رسد در صورت کسب موفقیت، درآمد بالایی را از آن مایکروسافت سازد. بر اساس گزارش یکی از منابع نزدیک به ویندوز، احتمالا اسمارت فون‌های Surface در سه نسخه و در اوایل سال 2017 میلادی وارد بازارهای جهانی خواهند شد. با اینکه این موضوع هنوز به طور صد در صد قابل تایید نیست، اما به نظر می‌رسد که مایکروسافت در تلاش است تا طی یک برنامه از پیش تعیین شده و مشخص، توجه هواداران و مشتریان اصلی خود را از نام و برند لومیا که در سال 2013 از نوکیا به ارث برده است را منحرف سازد.

Surface-Phone-concept-renders-by-Behance-(3)

اما سه مدل سرفیس در راه بازار، با اهداف مختلفی عرضه می‌شوند. یکی از آن‌ها به طور کلی مخصوص مصرف کنندگان عادی است؛ یکی از آن‌ها خاص علاقه‌مندان به تکنولوژی یا همان گیک‌های معروف است و مدل سوم هم یک مدل خاص خواهد بود. احتمالا یک یا هر 3 مدل اسمارت فون‌های سرفیس از فناوری Microsoft Pen یا همان قلم نوری این کمپانی پشتیبانی خواهند کرد. البته جزییات این محصولات هنوز به طور کامل مشخص نشده است.

Surface-Phone-concept-renders-by-Behance-(3)

اما به طور کلی می‌توان تصور کرد که احتمالا مایکروسافت برای پلتفرم این محصولات تمامی تمرکز خود را بر روی ویندوز 10 و اختصاصی سازی آن خواهد گذشت، احتمالا این کمپانی به شرکای OEM خود نیز اجازه خواهد داد تا در عرضه محصولات جدید با آن‌ها همکاری کنند.

Surface-Phone-concept-renders-by-Behance-(2)

حال باید منتظر بود و دید که مایکروسافت با عرضه سه محصول از یک برند جذاب و موفق در دنیای فناوری چه برنامه‌ای برای حوزه اسمارت فون‌ها دارد. مایکروسافت قطعا نتوانست با توسعه برند لومیا، به اهداف بلند مدت و اساسی خود دست پیدا کند؛ حال شاید این ایده بتواند باعث ایجاد یک بازار رقابتی در حوزه اسمارت فون‌های ویندوزی دنیا شود.

به نظر شما، سال 2017 کمی برای این کار دیر نیست؟!

Surface-Phone-concept-renders-by-Behance-(1)

1 در مورد “مایکروسافت و معرفی سه اسمارت فون با برند Surface”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH