برنامه دانشمندان برای اکتشاف عمیق در چاله Chicxulub

Asteroid Itresan Hamed feshki

نزدیک به 65 میلیون سال قبل، پس از برخورد یک شهاب سنگ عظیم با زمین، یک انقراض بزرگ رخ داده که موجب از بین رفتن بیش از 70 درصد گونه‌های این سرزمین شده است. اکنون همانند داستان فیلم آرماگدون ساخته “مایکل‌بی” تیمی از پژوهشگران قصد دارند تحقیقات تازه‌ای را درباره چاله عظیم چیکسولوب (بزرگترین چاله با قطر 180 کیلومتر و عمق 20 کیلومتردر پایین شبه جزیره یوکاتان مکزیک) آغاز کنند. در حال حاضر باور‌ عمومی بر این است که مطالعه و تحقیق بر روی این مرکز برای به دست آمدن اطلاعات درمورد گذشته زمین موثر است.

asteroid-earth

هدف نخست این پروژه تحقیق درباره در امان بودن در برخورد‌های این چنینی است و هدف بعدی تحقیق بر روی چاله چیکسولوب است. بر اساس تحقیقات دانشگاه شان‌گیولیک تگزاس، این حفره می‌تواند اطلاعاتی غنی را درباره چگونگی باقی ماندن حیات پس از حوادث فاجعه‌بار این چنینی به محققان بدهد.

lb-robert-ITResan Hamed Feshki

انتظار می‌رود نمونه قابل استفاده نخست در اوایل هفته آینده آماده شود و کل عملیات تا اوایل تابستان به طول بیانجامد. این تیم قرار است در انجام تحقیقات خود از یک کشتی ویژه با نام “Liftboat Myrtle” و حفاری 5000 پایی از سطح دریا کار خود را آغاز کنند. محل دقیق پروژه در منطقه‌ای از دوره زمین‌شناسی “پالئوسن ائوسن” است. زمین در آخرین بار در این نقطه بالاترین تجمع CO2 را داشته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH