بررسی بازی صفر تا صد: دنده آخر!

Sefr-Ta-Sad-Review-(9)

بعد از روی کار آمدن شاخه جدیدی از بازی‌های موبایلی با نام Freemium یا همان بازی‌های رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای، امیدی در دل استودیوهای بازی‌ سازی داخل کشور ایجاد شد. استودیوهایی که پیش‌تر با هزینه‌های بسیار زیاد بازی‌های خود را می‌ساختند و اغلب با شکست مواجه می‌شدند، حالا می‌توانند با بالا بردن کیفیت کار خود و ساخت بازی‌های جذاب و ارایه آن‌ها به صورت رایگان، از طریق پرداخت‌های درون برنامه‌ای به سوددهی برسند. مدریک که یکی از همین استودیوهای خلاق ایرانی است و سابقه ساخت بازی‌های محبوبی همچون خروس جنگی را در کارنامه خود دارد، چندی پیش با ساخت بازی “صفر تا صد: دنده آخر” در سبک درگ ریسینگ، دوباره قدرت خود را به رخ رقبا کشید. در ادامه با آی‌تی‌رسان همراه باشید تا با هم نگاهی به این بازی موبایلی بیندازیم.
مطابق اکثر بازی‌های این سبک، صفر تا صد نیز در یک فضای دو بعدی جریان می‌گیرد. شما برای آغاز مسابقه، تنها می‌بایست انگشت خود را بر روی پدال گاز قرار دهید و بازی را شروع کنید و پس از آن‌ تنها چشمان‌تان را به کیلومترشمار بدوزید تا بتوانید با دیدن میزان دور موتور، به موقع دنده عوض کنید و از رقیب پیش بیفتید. این فرآیند تقریبا در 20 ثانیه انجام می‌گیرد و در پایان اگر پیروز میدان باشید، به مرحله بعدی می‌روید و در صورت شکست، می‌بایست دوباره مرحله را از اول آغاز کنید.

Sefr Ta Sad Review (4)
مدریک برای آنکه جذابیت بیشتری به این بازی داده باشد، یک خط داستانی مشخص را برای آن در نظر گرفته تا نسبت به بازی‌های ساخته شده در این سبک متمایز باشد. داستان از این قرار است که شما به همراه دوستان خود به شمال کشور سفر می‌کنید و در راه بر اثر یک سانحه رانندگی تمام دوستان شما کشته می‌شوند و تنها شمایید که زنده می‌مانید. بعدها مشخص می‌شود که ماشین توسط فردی به نام “فرخ” به صورت عمدی دست‌کاری شده و حالا شما باید با رانندگان حرفه‌ای مسابقه دهید تا فرخ را بیابید و از او انتقام بگیرید. بازی‌ در چند شهر ایران انجام می‌گیرد و در پس زمینه مسابقه نیز شاهد برخی اماکن معروف از شهرهای کشور هستید. به طور کلی گرافیک خود بازی خوب هست اما عالی نیست و هنوز برای رقابت با نمونه‌های خارجی جای کار دارد.

Sefr Ta Sad Review (8)
در “صفر تا صد: دنده آخر” شاهد خودروهای زیادی هستید و می‌توانید کار خود را با یک پراید آغاز کنید و با انجام مراحل مختلف و کسب امتیاز، پراید خود را بفروشید و مثلا یک هوندا آکورد بخرید!

Sefr Ta Sad Review (3)

یکی از نقاط قوت بازی، شخصی سازی خودروهاست. شما می‌توانید با امتیازاتی که کسب کرده‌اید، خودرو خود را از لحاظ فنی ارتقا دهید. به عنوان مثال موتور آن را تقویت کنید و یا از نیترو استفاده کنید.

Sefr Ta Sad Review (2)

علاوه بر این‌ها می‌توانید با استفاده از کیت‌های بدنه و یا هود و باله عقب، ظاهر خودرو خود را به طور کلی تغییر دهید. از دیگر قابلیت‌های جالب این بازی می‌توان به امکان نوشتن متن بر روی شیشه و یا ساخت پلاک ایرانی اشاره داشت.

به نظر می‌رسد که سازندگان بازی تمرکز اصلی خود را بر روی مسائل حاشیه‌ای قرار داده‌اند و از بخش اصلی که همان مسابقه است، دور شده‌اند (!) چرا که خود بازی هیجان خاصی ندارد و بعد از انجام چند مرحله، تکراری شده و از آن خسته می‌شوید. حتی سازندگان از عامل مهمی همچون صدا نیز غافل شده‌اند و هنگام انجام مسابقه و تعویض دنده‌ها، صدای موتور تغییر خاصی نمی‌کند و همین مسئله موجب شده تا بازی فاقد هیجان کافی باشد.

مطابق معمول همه چیز طوری برنامه‌ریزی شده که شما به سمت خرید الماس (پول رایج در بازی) بروید. در مراحل نخست، پیروز شدن در مسابقه کار آسانی است اما هرچه جلوتر می‌روید بازی سخت و سخت‌تر می‌شود و تقریبا بدون آنکه دست به جیب شوید، نمی‌توانید فرد پیروز میدان باشید. قیمت‌های در نظر گرفته شده برای الماس نیز چندان منطقی نیستند؛ به عنوان مثال برای داشتن 1500 الماس می‌بایست 99 هزار تومان بپردازید!

Sefr Ta Sad Review (1)
علاوه بر بخش داستانی، شاهد سه بخش دیگر با نام‌های لیگ، رکوردزنی و رقابت سریع نیز هستیم. در بخش رقابت سریع با یکی از کاربران مسابقه می‌دهید، در قسمت رکوردزنی با توجه به کلاس خودرو و شهر انتخاب شده، برای شکستن رکورد رقبا تلاش می‌کنید و در نهایت می‌توانید در یک لیگ شرکت کنید و با پیروز شدن در تمامی رقابت‌ها، جایزه ویژه را از آن خود کنید.
به طور کلی “صفر تا صد: دنده آخر” یک بازی خاص و متفاوت نیست و هیجان کافی را هم ندارد اما بد نیست به عنوان یک بازی ایرانی آن را تجربه کنید. ناگفته نماند که با یک بازی آنلاین طرف هستید و بدون اینترنت، انجام بازی غیرممکن است. شما می‌توانید این بازی 57.4 مگابایتی را از طریق لینک زیر برای گوشی‌های اندرویدی دانلود کنید.

bazar-logo

7 در مورد “بررسی بازی صفر تا صد: دنده آخر!”

  1. سلام به همه دوستان اگه کسی دنبال کل می گرده این شناسه ی من هستش:۱۶۱۷۶۶۷ من لول صد وکلاس F هستم، اسم کلن هم TURBO CAR هست با حروف بزرگ

    1. سلام عزیزم یه راهنمایی برات انجام بدم ! برو تو ارتفاعات بالای قسمت نشان دهنده سرعت قدرت موتور و… یه سه نقطه هست رو اون کلیک کن و جعبه دنده رو برات میاره درست تنظیمش کن وقتی تست زدی دیدی سرعت ماشینت به حداکثر رسید الماس بده و جعبه رو تنظیم کن تو نقشه مکانیک بخر و دوباره برو مسابقه وقتی بردی ازم تشکر میکنی

  2. سلام میخواستم بدونم که من تمام ارتقاعات روانجام دادم .همه جورماشینم خریدم وارتقادادم الانم با…اوپتیما…اومدم ولی بازماشینم به شهر ۵ که سنندج هستش میرسه توقسمت مرحله ۳ هرچی گازمیدم نیترومیزنم به ماشین حریف نمیرسه بایدچیکارکنم تاماشینم ارتقا بشه…اگه میشه لطفا به جیمیلم جواب بدید.ممنون میشم.

  3. من آیدی اولم وقتی گوشیم رو ریست کردم از پرید ولی چون از قبل میدونستم که قراره بازی چطور پیش بره مراحل رو از قصد می باختم تا با حداقل پولی که می گرفتم ماشینم رو ارتقاء بدم و اینکار را هم انجام دادم و سپس به سراغ لیگ رفتم و توانستم خودم رو بالا ببرم ولی توی ورژن جدیدش پولی که داخل لیگ قرار می دی رو نه تنها بیشتر نمی کنن پس از اتمام لیگ بلکه کم هم می کنن و این واقعا یک نقصه و آدم رو مجبور میکنن که حتما دست به جیب بشه ولی باید پرو تر از این حرفا باشید و داعما مسابقات سریع رو انجام بدید تنها راهش همینه ! شرمنده که خیلی زیاد شد !??

  4. خوبه ولی به قول دوستمون که بالا نظر داده تا دست به جیب نزنیم پیروز میدان نیستیم و قیمت ها هم بیش از حد گران مثلا من خودم بسته الماس ۱۰۰ عددی خرید کردم ولی چه بثا که هنوز تحویل ندادن چرا ۶ بار هم مسیج و ایمیل دادم ولی جوابی دریافت نکردم و بازی اون هیجانی که باید داشته باشه رو نداره هنوز. سازنده ها بیشتر تمرکز کردند به اوضاع مالی فکر کنم و لطف کنید الماس ۱۰۰عددی را پرداخت کنید دوستان ممنون میشم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH