منتظر تحولاتی شگرف در مرورگر اپرا باشید!

001چند وقت پیش خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه اپرا بر روی مروگر جدیدی با نام Ice کار می‌کند. گفته می‌شد قرار است در این مرورگر دکمه‌های روی صفحه حذف شوند و جایگزین آن‌ها ژست‌های حرکتی باشند. مثلا حرکت‌های انگشت بر روی صفحه نمایش به سمت چپ یا راست عملگرهای عقب و جلو را فعال کنند. در متن این خبر همچنین گفته شده بود که بهینه سازی و هدف اصلی این مرورگر جدید تبلت‌های مختلف می‌باشند. از دیگر ویژگی‌های ذکر شده برای Ice که بسیار هم مهم است، پشتیبانی این مرورگر از موتور Webkit می‌باشد که Ice را دقیقا مشابه گوگل کروم و اپل سافاری می‌کند (به لحاظ سازگاری با وب‌سایت‌ها و خدمات اینترنتی). حالا دیروز اعلام شد که اپرا شرکت Skyfire Labs را طی قراردادی به ارزش 155 میلیون دلار از آن خود کرده است. حال اپرا می‌تواند به نرم‌افزار بهینه ساز Rocket شرکت Skyfire Labs دسترسی داشته باشد و از آن بهره ببرد.

Rocket Optimizer محتوای مالتی‌مدیا را در صورت نیاز در زمان بسیار کوتاهی ابتدا فشرده و سپس به دستگاه مورد نظر ارسال می‌کند. با این روش هم زمان باز شدن محتوای مولتی‌مدیای وب کاهش می‌یابد و هم ترافیک مصرفی کاربران کمتر می‌شود. البته مرورگر Opera Mini نیز کاری مشابه با این را انجام می‌دهد اما تفاوت Rocket Optimizer در این است که تنها این اپلیکیشن فعلا ویدئوها را نیز فشرده‌سازی می‌کند.

باید دید اپرا چه نقشه‌هایی در سر دارد و آیا می‌تواند با استفاده از چنین سیاست‌هایی، عملکرد مرورگرهایش را در تمام سطوح و پلتفرم‌ها بهبود ببخشد و جایگاه بهتری در میان سایر رقبا برای خود دست و پا کند یا عملا چنین اتفاقی نمی‌افتد.

1 در مورد “منتظر تحولاتی شگرف در مرورگر اپرا باشید!”

  1. هر چقدر که رقابت بین شرکت ها بیشتر بشه نتیجه بهتری نصیب ما که مصرف کننده هستیم،میشه.امیدوارم چنین کاری انجام بشه تا شاهد پیشرفت تمام مرورگرها و برنامه ها باشیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH