سامسونگ و توسعه یک سنسور دوربین قدرتمند برای گوشی‌های هوشمند

galaxy Itresan Hamed Feshki

سامسونگ در حال حاضر در زمینه دوربین‌های تلفن همراه عملکرد بسیار خوبی دارد و بالاترین امتیاز دوربین گوشی‌های همراه را به خود اختصاص داده است. این عملکرد در گوشی‌های گلکسی S7، S7 edge، Note5 و گلکسی S6 قابل تحسین بود. به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد دوربین ‌گوشی‌های خود را بیش از پیش قدرتمند سازد. براساس آخرین اخبار سامسونگ در تلاش است دوربین‌های خود را با سنسور CMOS و به بزرگی 1/1.7 اینچ و لنز وایدی با دیافراگم 1.4 توسعه دهد. سنسور این دوربین نسبت به سنسور 1/2.5  اینچی سونی استفاده شده در گلکسی S7 و S7 edge یک پیشرفت خوب محسوب می‌گردد.

تا آنجا که به مگاپیکسل مربوط می‌شود، سنسور جدید سامسونگ قادر خواهد بود در هر تصویر بین 18 تا 24 مگاپیکسل را در خود جای دهد. در حال حاضر تصاویر باکیفیت گلکسی S7 دوازده مگاپیکسلی هستند و در صورت استفاده سامسونگ از این سنسور تغییر در مگاپیکسل محسوس خواهد بود. اما آیا واقعا به چنین سنسور بزرگی نیاز داریم؟ به بیان ساده از لحاظ تئوری قرار دادن سنسور بزرگتر باعث قرارگرفتن اطلاعات نور بیشتر بر روی سنسور می‌شود و نتیجه آن تولید عکس‌هایی با جزئیات بیشتر، نویز کمتر در محدوده دینامیکی بهتر خواهد شد. علاوه بر ‌این هرچه سنسور بزرگتر باشد عملکرد دوربین در نور کم بهتر می‌شود.

Samsung-Galaxy-S7-Review Itresan Hamed Feshki

به عنوان یادآوری، برخی دوربین‌های موبایل با سنسور بزرگ همچون گوشی‌های نوکیا Lumia 1020 با سنسور 1/1.5 اینچ و نوکیا Pureview 808 با سنسور 1/1.2 اینچ در ماه‌های گذشته یافت می‌شوند که همگی از این لحاظ آزموده شده‌اند. باید منتظر ماند و دید که این تغییرات در کدام گوشی اتفاق خواهد افتاد. گلکسی Note 6 یا گلکسی S8 ؟! هنوز در این مورد اطلاعاتی وجود ندارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH