پتنت جدید اپل در رابطه با زوم اپتیکال آیفون

apples-telephoto-optical-zoom-patent-iphone-7-proزمانی که در سال 2005، دوربین دیجیتال Konica Minolta DiMAGE Xg دارای زوم اپتیکال بود و هیچ لنز برجسته‌ای نیز نداشت، این سوال مطرح شد که سازنده دوربین چگونه این کار را انجام داده است؟! سازنده با استفاده از سیستمی شبیه پریسکوپ و کیتی از لنز‌های انکساری توانسته بود زوم اپتیکال 3 برابر را در بدنه مسطح این دوربین جا دهد. اپل نیز سیستمی مشابه اما در مقیاسی بسیار کوچکتر را برای گوشی‌های خود در نظر گرفته است و آن را در پتنتی با نام «سیستم تا خورده لنز دوربین گوشی» به ثبت رسانده است.

نحوه کارکرد این سیستم یه این صورت است که نور از لنز دوربین وارد می‌شود، بعد توسط قسمت آینه‌ای به سمت لنز دوم شکسته می‌شود. اگر این قسمت‌های داخلی را پایین و بالا ببرید می‌توانید زوم اپتیکال مورد نظر را بدست آورید. در یکی از توضیحات این پتنت، گفته شده است که کاربر مختار است تا از بین این سیستم یا سیستم معمول دوربین یکی را انتخاب کند.

مدتهاست که این شایعه بوجود آمده است که اپل در حال کار بر روی تلفنی است که گرانتر از نسخه اصلی بوده و دوربین بهتری دارد. این محصول که احتمالا، آیفون پرو 7 نام دارد، دارای دوربین دوگانه است و یکی از این دوربین‌ها به زوم اپتیکال مجهز شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH