ال‌جی G5 SE در روسیه رونمایی شد!

G5 پرچم‌دار سال ۲۰۱۶ شرکت ال‌جی است که در اسفند ماه سال گذشته و در طی کنگره جهانی موبایل بارسلون معرفی شد. این پرچم‌دار با نسل‌های قبل خود، G3، G4 و G2 متفاوت است و اگر آن را در دست بگیرید کاملا با ما موافق خواهید بود. همچنین G5 نسبت به سایر رقبای امسال خود مانند خانواده گلکسی S7، اچ‌تی‌سی 10، اکسپریا X و … متفاوت است و آن چه این تمایز را به وجود آورده طراحی ماژولاری است که کره‌ای‌ها آن را به عنوان زبان طراحی جدید خود به کار گرفته‌اند. بر خلاف نسخه‌های قبلی، بدنه G5 کاملا از فلز ساخته شده ولی به لطف ماژول در نظر گرفته شده در قسمت زیرین گوشی و بر خلاف سایر گوشی‌های فلزی، باتری G5 توسط کاربر قابل تعویض است. با استفاده از کلید Chin که در قسمت پایینی کنار گوشی است به سادگی می‌توانید باتری را در آورده و یا حتی آن را با ماژول‌های متفاوت دیگری که ال‌جی به طور اختصاصی برای این گوشی معرفی کرده است، جایگزین کنید.LG-G5-SE_11

G5 هنوز به طور کامل در بازارهای جهانی عرضه نشده است، ال‌جی ابتدا این گوشی را در خاک کشورش و در تاریخ ۳۱ مارس وارد بازار و سپس در اول آوریل آن را در آمریکا عرضه کرد و اعلام کرد که تا پایان آوریل این گوشی را به بسیاری از کشورهای دیگر می‌فرستد. با وجود این که هنوز بسیاری از کشورها منتظر ورود این گوشی هستند، بر اساس آن چه helpix.ru ادعا کرده ال‌جی G5 SE در روسیه رونمایی شده است. پس از معرفی آیفون SE، مدتی است که شایعات و تصاویر مختلفی از G5 SE منتشر می‌شود و حتی این گوشی از سازمان TENNA هم گواهی دریافت کرده است و حال به نظر می‌رسد که شایعات به واقعیت تبدیل شده‌اند. ال‌جی G5 SE نسخه‌ای ضعیف‌تر از G5 است که به اسنپدراگون ۶۵۲ با هشت هسته پردازشی ۶۴ بیتی مجهز است که کوالکام آن را برای میان‌رده‌ها توسعه داده است. در کنار این پردازنده، ال‌جی ۳ گیگابایت رم، صفحه نمایش ۵.۳ اینچی با رزولوشن QHD، حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی و باتری ۲۸۰۰ میلی آمپری را برای این گوشی در نظر گرفته است. ظاهر G5 SE شبیه به G5 است و از همان دوربین‌ با لنز دوگانه ۱۶ و ۸ مگاپیکسلی در پشت دستگاه استفاده شده و دوربین جلویی هم ۸ مگاپیکسلی است. با وجود استفاده از اندروید مارشملو به طور پیش فرض در میان‌رده‌های سری K این شرکت، دور از انتظار نیست که در G5 SE هم از این نسخه استفاده شود.

این گوشی در ابعاد ۱۴۹.۴x۷۳.۹x۷.۳ میلی متر عرضه شده و وزن آن ۱۵۶ گرم است. سنسور تشخیص اثر انگشت و پورت USB Type-C هم از استانداردهای پرچم‌دارهای اندرویدی است که در G5 SE هم شاهد آن هستیم. این گوشی از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن که در نسخه اصلی G5 وجود داشت هم بهره می‌برد. با این تفاسیر این دو گوشی از لحاظ ظاهری کاملا شبیه به هم هستند و تنها تفاوت آن‌ها در سخت افزار است. منبع روسی هنوز اطلاعی از قیمت و زمان عرضه رسمی G5 SE در بازارهای جهانی منتشر نکرده است.

1 در مورد “ال‌جی G5 SE در روسیه رونمایی شد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH