خبرسان؛ نفس‌های آخر!

Khabarsun-part-9

به نهمین و یکی مانده به آخرین قسمت از خبرسان خوش اومدید؛ این هفته برخلاف هفته‌های گذشته خبری از مراسم رونمایی نبود بنابراین برای نخستین بار به بحران انتخاب عنوان خبرسان برخوردیم اما از اونجایی که آقای نویسنده بسیار بسیار خلاق (و البته دچار بیماری اعتماد به نفس کاذب) است، از این بحران سربلند بیرون اومدیم و عنوان به این قشنگی رو هم رو خبرسان گذاشتیم. خب بهتره که برگردیم سر اصل مطلب:

دنیای آی‌تی:

مدت زمانی طولانی مجبور بودیم نام سیستم عامل اپل یعنی OS X رو تلفظ کنیم تا اینکه اپل این اسم رو تغییر داد و از این به بعد باید به OS X بگیم MacOS که البته زیباتر و روان‌‌تره البته این تغییرنام دلایل دیگه‌ای هم داره!؛ هم‌چنین پس از تغییر نام، جناب تیم کوک و سایر اعضا اپل رفتن کره جنوبی تا با سامسونگ یه قرار داد 2.5 میلیارد دلاری ببندند که سامسونگ براشون 100 میلیون پنل OLED بسازه.

آی‌فون 6S
آی‌فون 6S

چند سالی میشه که اسم نوکیا رو روی اسمارت‌فون‌ها نشنیدیم و واقعا دل همه ما یه‌جورایی برای این کمپانی تنگ شده؛ اما بنا بر دلایلی برگشتن نوکیا به بازار اسمارت‌فون نمی‌تونه ایده خوبی باشه، اگه می‌گید چه دلایلی بهتره این مقاله رو بخونید. مدتی میشه که شایعه شده سامسونگ می‌خواد یه سری جدید از گوشی‌هاش به نام سری C رو تولید کنه؛ البته این شایعات خیلی بیش از حد واقعی هستند نمونه‌اش مشخصات گلکسی C5، گلکسی C7 و یا باز هم مشخصات گلکسی C5! البته یه خبر دیگه هم از سامسونگ داریم براتون و اونم منتشر شدن مشخصات گلکسی Note 6 در اپلیکیشن CPU-Z بود. طبق اعلام GameBench آی‌فون‌های اپل تو اجرای بازی‌ها و کارهای روزمره از پرچم‌دارای اندرویدی بهتر عمل می‌کنن، البته این موضوع می‌تونه یه تو دهنی به چشم بادامی‌هایی باشه که پردازنده 20 هسته‌ای می‌سازن، می‌بینید که اپل با دو هسته بهتره!

ال‌جی L5000
ال‌جی L5000

ال‌جی این هفته یه فبلت به نام L5000 معرفی کرد که ظاهرش شبیه به G3 هست اما باطنش متفاوته، البته این‌کار اصلا شبیه به کارهایی که ایران خودرو یا سایپا می‌کنن نیست! اصلا!

هرچند هنوز آی‌فون 7 معرفی نشده و چند ماه تا معرفیش مونده اما از الان شایعات حتی برای آی‌فون 8 هم شروع شده، به‌تازگی یه بنده خدایی شایعه کرده که آی‌فون سال 2017 بدنه شیشه‌ای داره. تا کوپرتینو هستیم بزارید بقیه اخبار این هفته اپل رو هم براتون بگم؛ ظاهرا اپل یه نسخه از آی‌پد با رنگ زرد رو ساخته تا سود فروش اون رو به خیریه بده. هم‌چنین کنفرانس WWDC خودش رو در تاریخ 24 تا 28 فوریه برگزار می‌کنه و یه نسخه از مک‌بوک‌های 12 اینچی خودش رو معرفی کرد که از نسخه‌های قبلی به‌روزتره. البته ظاهرا اپل از اون چه دیگران فکر می‌کنن زرنگ‌تر هست چون مشخص شده این کمپانی سالانه 40 میلیون دلار طلا رو از دل آی‌فون‌های قدیمی استخراج می‌کنه.

موتئو G4
موتو G4

شاید هیچکس فکرش رو نمی‌کرد که یه روز موتورولا با اون همه ابهت خودش رو تسلیم لنوو بکنه اما این اتفاق افتاد و اسمارت‌فون موتو G4 هم حاصل این اتفاق نه چندان خوشایند هست که اخبرا چندتا رندر ازش منتشر شده.

به رسم هرساله گوگل قراره نکسوسش رو بده یکی از کمپانی‌های معروف براش بسازه ظاهرا این دفعه قرعه به اسم اچ‌تی‌سی افتاده و تا مدتی دیگه می‌تونیم دومین نکسوس اچ‌تی‌سی رو هم ببینیم. البته اگه این اتفاق رخ بده احتمالا نکسوس ساخته اچ‌تی‌سی چنین ظاهری خواهد داشت.

 

راستش کم‌کم دلمون داشت دیگه خیلی برا سونی شور میزد چون یه مدت بود که پرچم‌دار معرفی نکرده بود اما این هفته یه خبر منتشر شده که ظاهرا این کمپانی می‌خواد یه اسمارت‌فون به اسم اکسپریا X پریمیوم رو معرفی کنه که نمایشگر HDR داره، بنابراین از نگرانی دراومدیم و به‌زودی می‌تونیم شاهد یک پرچم‌دار جدید از سونی باشیم. البته سونی برای دومین بار خبر انتشار آپدیت اکسپریا Z2 و اکسپریا Z3 به مارشملو رو منتشر کرد تا به این ترتیب نشون بده خبر اولیه که هفته پیش تو خبرسان هم گفتیم الکی بوده!

هواوی P9
هواوی P9

البته این فقط سونی نیست که کاربرهاش رو سرکار میزاره بلکه هواوی هم این کار رو بلده، به تازگی مشخص شده سنسور دوربین هواوی P9 رو Leica نساخته و فقط مجوز انجام این کار رو صادر کرده! بنابراین هواوی با یه دروغ گنده چند هفته‌ای همه رو سرکار گذاشت! البته دوگانه بودن دوربین واقعی بوده و این کمپانی قراره به‌زودی یه اسمارت‌فون جدید به اسم آنر V8 رو با دوربین دوگانه معرفی کنه.

بالاخره گلکسی S7 Edge خودش رو به آزمایشگاه آی‌تی‌رسان رساند و یه بررسی جذاب، کامل و البته بدون تعصب رو از این اسمارت‌فون داشتیم، که پیشنهاد می‌کنم حتما بخونیدش، البته بعد از خبرسان!

گوناگون:

realistic-cartoon-characters-3d-real-life-25-570b6e100d4e1__700

علاقه وافر نویسنده به شخصیت‌های انیمیشنی در همون ابتدای هفته خودشو نشون داد، شنبه سر صبحی یه چندتا تصویر مشمئز کننده از رندرهای واقعی شخصیت‌های انیمیشنی داشتیم که شخص نویسنده بعد از دیدن تصویر باب اسفنجی واقعی چهار شب متوالی بی‌خوابی رو تحمل کرد.

اینقدر از این شکلک‌ها (?) تو تلگرام فرستادیم که سونی گفته یه فیلم از این اموجی‌ها میسازه!

متاسفانه این هفته زلزله بدی در ژاپن اتفاق افتاد که خسارت‌های زیادی رو به این کشور دوست‌داشتنی تحمیل کرد، سونی هم که خودش رو از ژاپنی‌های غیور میدونه خط تولید سنسور CMOS خودش رو تو این زلزه از دست داد که من از طرف تحریریه یک نفره خبرسان روی دادن این اتفاق رو به سونی و خانواده محترمش تسلیت میگم. هرچند هنوز تو ایران استفاده از موتور سیکلت برای پست یک وسیله به‌روز و هیجان انگیز محسوب میشه اما استرالیا پهپادهای پستچی خودش رو راه انداخته. در مورد پهپاد پستچی براتون گفتم بد نیست بدونید این وسیله همیشه اینجور مفید نیست و اگه به یه اره برقی مجهز بشه می‌تونه چقدر خطرناک باشه. البته قرار بود این هفته براتون تندیس چشم شهلا رو بزارم که متاسفانه مشکل پخش داشت برا همین نشد!

یه خبر بد (یا شاید خوب) هم براتون دارم، اونم اینکه هفته آینده آخرین قسمت از خبرسان رو براتون می‌ریم به همین دلیل عنوان این مطلب شد نفس‌های آخر… پس منتظر آخرین قسمت از خبرسان باشید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH