پتنت جدید گوگل: لنز هوشمندی که در چشم تزریق می‌شود!

گوگل شرکت بلندپرواز و خلاقی است که با طرح‌ها و پتنت‌های جدید خود همه را شگفت‌زده می‌کند. گوگل این بار نیز طرحی عجیب و جالب را به ثبت رسانده است. این غول تکنولوژی به‌تازگی پتنتی شامل لنزی هوشمند باقابلیت تزریق در چشم را به ثبت رسانده است.

گوگل با ثبت این پتنت ثابت کرده که به تولید گوگل گلاس (عینک هوشمند گوگل) راضی نشده و برای فناوری‌های پوشیدنی برنامه‌های بیشتری دارد.

گوگل در این پتنت به روشی دست‌یافته است که می‌توان لنزها و گجت‌های الکترونیکی کوچک را درون چشم کاربر تزریق کرد. طبق اطلاعات منتشرشده از این پتنت لنز هوشمند به شکل یک محلول و به‌صورت مایع به چشم کاربر تزریق می‌شود و کاربرد آن در عرصه پزشکی و بینایی خواهد بود و به چشم‌پزشکان اجازه می‌دهد تا بتوانند مشکلات بینایی افراد را رفع کنند.

فوربس گزارش داده است که این لنز هوشمند شامل یک لنز الکترونیکی، حافظه، باتری و سنسورهای مختلف است که می‌تواند با یک دستگاه اکسترنال مخصوص ارتباط برقرار کرده و داده‌های خود را به آن منتقل کند.

171479996

با ثبت این پتنت، گوگل ثابت کرد که علاقه خود به تولید محصولات هوشمند و پوشیدنی که با چشم انسان‌ها ارتباط دارد را از دست نداده است. این شرکت از سال 2014 تمرکز خود را روی لنزها، عدسی‌ها و گجت‌های هوشمند مربوط به چشم انسان قرار داده است. اولین پتنت گوگل در این حوزه لنز هوشمندی بود که می‌توانست میزان گلوکز را اندازه گرفته و اعلام کند. این پتنت کاربردی به کمک شرکتی فعال در حوزه تجهیزات پزشکی به نام نوارتیس به‌زودی تولید و برای استفاده کاربران به بازار عرضه خواهد شد.

lens

هرچند که گوگل در ثبت طرح‌های جدید، خلاقیت و تلاش بسیاری دارد ولی رقیبان این شرکت نیز بی‌کار ننشسته و پتنت‌های مختلفی را در این زمینه به ثبت رسانده‌اند. سونی نیز پتنت لنزی هوشمند برای چشم انسان را به ثبت رسانده که مجهز به دوربین باقابلیت زوم و عکاسی باکیفیت است. باید دید کدام‌یک از این پتنت‌های جالب و کاربردی به واقعیت مبدل می‌شوند؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH