اینتل از بازار اسمارت فون‌ها خارج شد!

slide_image_intel-smartphone-100282134-origدو هفته گذشته، زمان شلوغی برای اینتل بوده است. اینتل به دلیل چالش‌های بسیار در بازار پردازنده‌ها و چیپست‌ها، در حال تغییر استراتژی خود به سمت بازارهای سودآور مانند مراکز داده، سرور و ارتباطات 5G است. برای اینکه به این هدف نایل شود،‌ اینتل هم در نیروی کار خود و هم در محصولات خود تغییر ایجاد کرده است. اما خبر بزرگ امروز از اینتل، اولین اطلاعات از چگونگی تغییر استراتژی این شرکت است. اینتل فورا پردازنده‌های Broxton و SoFIA را کنسل و بازار اسمارت فون و تبلت را ترک می‌کند!

این خبر توسط اینتل تایید شده است. این کار، بزرگترین تغییر در استراتژی اینتل در بازار اسمارت فون پس از ورود آنها به این بازار است. البته اگر دست و پا زدن اینتل در بازار چیپست‌ها را در نظر بگیریم، این کار چندان هم تعجب برانگیز نیست، اما نکته اینجاست که اینکار تنها کمی قبل از عرضه Broxton انجام شده است.

استراتژی موبایل اینتل، اکنون با 5G پیوند خورده است و منابعی که به توسعه این دو چیپست اختصاص داده شده بود، می‌تواند به مودم‌ها و چیپست‌های 5G اختصاص داده شود. شبکه‌های 5G تا 100 برابر 4G سرعت دارند و از 2020 به بعد وارد بازار می‌شوند. حرکت به سمت 5G، ممکن است نحوه ساخت دستگاه‌ها را تغییر دهد. شبکه‌های 5G علاوه بر موبایل، اینترنت را به PC، وسایل خانگی هوشمند، ربات‌ها، پهپادها، گجت‌های پوشیدنی و دستگاه‌های صنعتی می‌آورد. تعهد به 5G، استراتژی بلند مدت اینتل است، همانطور که برنامه Centrino برای وایرلس، وای‌فای را به ویژگی لپ‌تاپ‌ها تبدیل کرد. حرکت به این سمت، نشان از آن دارد که اینتل به آینده تکنولوژی فکر می‌کند.

البته اشتباه نکنید، اینتل کماکان تمرکز زیادی بر پردازش ابری و مراکز داده دارد. بازار PC نیز که یا ثابت و یا در حال کاهش است، برای اینتل، برخلاف دیگر سازندگان، همچنان بسیار سودآور است. تحرک نیز برای این شرکت مهم است و می‌بینیم که منابع و نیروی انسانی را از بخش‌های دیگر به بخش 5G منتقل می‌کند. موفقیت در این امر نقش حیاتی در موفقیت استراتژی جدید اینتل دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH