افشای هویت اصلی خالق بیت‌کوین

1436پس از سال‌ها حدس وگمانه‌زنی، احتمالا جستجو برای پیدا کردن خالق بیت‌کوین تمام شده باشد. دکتر کرگ رایت، کارآفرین و دانشمند علوم کامپیوتر استرالیا، تایید کرد که ساتوشی ناکاماتو، بنیان‌گذار بیت‌کوین است. او اسناد خود را در اختیار رسانه‌هایی همچون BBC و اکونومیست قرار داده است.

در 9 دسامبر 2015، پلیس استرالیا به خانه آقای رایت حمله کرد، اما این حمله بیشتر به خاطر فرار مالیاتی بود نه بیت‌کوین! همزمان مجله‌های Gizmodo و Wired اعلام کردند که اسنادی بدست آورده‌اند که نشان می‌دهد کرگ رایت، بنیان‌گذار بیت‌کوین است.

این حرکتی هوشمندانه بود و به جستجو برای یافتن ساتوشی ناکاماتو پایان داد. جستجویی که گاهی حتی یک مرد 64 ساله کالیفرنیایی را به عنوان ساتوشی ناکاماتو شناسایی کرده بود. کرگ رایت اکنون مستقیما تایید کرده است که ساتوشی ناکاماتو است و برخی از اعضای کلیدی بیت‌کوین نیز این ادعا را تایید کرده‌اند.

آقای رایت برای اینکه ادعای خود را تایید کند، پیام‌های خود را با استفاده از کلید‌های کریپتوگرافی که در اوایل ساخت بیت‌کوین، برای ارتباطات استفاده می‌کرده است و مختص بنیان‌گذار بیت‌کوین است، امضا کرده است. گرچه بسیاری به این ادعا نگاه می‌کنند،‌ جان ماتونیس، اقتصاددان و بنیان‌گذار بنیاد بیت‌کوین، این ادعا را تایید می‌کند:

در حین جلسه اثبات لندن، من این فرصت را داشتم، اطلاعات را از جنبه‌های کریپتوگرافی، اجتماعی و فنی بررسی کنم. من معتقد هستم که کرگ رایت هر سه شرط را داراست.

گوین اندرسون از بنیاد بیت‌کوین، نیز با انتشار پستی ادعای آقای کرگ رایت را تایید کرده است.

03db-bitcoin_web2-master768از زمانی که اولین بار کرگ رایت به عنوان کاندیدای بنیان‌گذاری بیت‌کوین معرفی شد، رسانه‌ها شدیدا در جستجوی آقای کرگ بودند و شاید هم به همین علت باشد که او تصمیم به معرفی خود گرفته است. او می‌گوید:‌

داستان‌های بسیاری در بیرون وجود دارد و من نمی‌خواهم به کسانی که دوست دارم آسیب برسانم. من اینکار را به خاطر اینکه می‌خواسته‌ام،‌ انجام نداده‌ام. من نمی‌خواهم به عنوان چهره یک پدیده‌ عمومی باشم.

آقای کرگ اثبات‌های کریپتوگرافیک برای کارهای خود دارد و در وبلاگ خود می نویسد:

من مدتهاست که به نمایشگر خود خیره شده‌ام، اما نمی‌توانم کلماتی پیدا کنم که عمق قدردانی من از کسانی که از ابتدا، از بیت‌کوین حمایت کردند را پیدا کنم. اما مطمین باشید که در تمام این سالها، من نیز بیکار نبود‌ه‌ام. از ابتدای این پروژه، من خود را در تحقیقات غرق کرده‌ام. من ساکت بوده‌ام،‌ اما غایب نبوده‌ام. ساتوشی مرده است. اما این فقط یک آغاز است.

کمی هم از خود آقای کرگ رایت بگوییم. او در اکتبر 1970 در بریزبین استرالیا بدنیا آمد. او در دانشگاه کویینزلند، مهندسی خواند،‌ اما در سال آخر به علوم کامپیوتر تغییر رشته داد. سپس فیزیک هسته‌ای و شیمی آلی نیز مطالعه کرد. او همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد آمار از دانشگاه نیوکاسل و حقوق از دانشگاه نورثومبریا است. سرانجام دکترای خود را در رشته الهیات گذراند! او دومین تز دکترای خود را در علوم کامپیوتر نوشته است. او چندین مسولیت اجرایی در کمپانی‌های با موضوعات کریپتوگرافی،‌ قراردادهای هوشمند، پزشکی قانونی دیجیتال و امنیت اطلاعات داشته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH