آی پد 3 و آی پد 4: تفاوت را احساس نمایید!

 

به عقب بازگردیم، به سال 2012، زمانی که اپل دنیا را با نسل جدید آی پد شگفت زده نمود. گرچه همگان انتظار معرفی آی پد مینی را در زمان معرفی نسل 4 آی پد از کمپانی موفق اپل داشتند اما اپل برادر بزرگ تر آی پد 3 را معرفی نمود، گرچه هنوز پسر ارشد قبلی اپل (آی پد 3) می توانست به عرضه برسد. اپل با معرفی نسل 4 آی پد توانست کانون توجه را از آی پد 3 کمی دور کند و برروی آی پد 4 خود متمرکز نماید. گرچه پسر ارشد و جدیدتر اپل آن قدرها هم از برادر کوچک تر خود شایسته تر نبود. هدف از این مقایسه آشنایی بهتر شما همراهان همیشگی آی تی رسان با 2 نسل اخیر آی پد اپل بوده است پس شما را به خواندن داستان مبارزه این 2 پرچمدار اپلی دعوت می کنیم.

صفحه نمایش کدامیک شایسته گرفتن امتیاز بیشتر است؟!

نسل 3 و 4 آی پد هر 2 با صفحه نمایش رتینای اپل به بازار عرضه شدند و هردو در حدود 264 پیکسل در اینچ وضوح تصویر را به دوستداران خود ارایه می کردند. گرچه با ورود آی فون 5 به بازار، دو برادر آی پدی از چشمها رانده شدند زیرا وضوح تصویر نسل پنجم آی فون در حدود 326 پیکسل در اینچ بود. به هر حال، اپل می توانست یک آی پد با صفحه نمایش کوچک تر را به جای آی پد چهار معرفی نماید و زمان بیشتری را برروی پرچم دار اصلی خود یعنی همان آی پد 4 صرف نماید تا نسل چهارم آی پد را از گزند نقدهای کوبنده و نظرات منفی دوستدارانش حفظ نماید.

دوربین دوم کدامیک قابل اعتماد است؟!

گرچه اپل از بهبود کیفیت و وضوح تصویر نسل چهارم آی پد خود سرباز زد اما بر روی دوربین مکالمه تصویری آی پد 4 توانست مانور بیشتری دهد. آی پد 3 خدا بیامرز با یک دوربین 0.3 مگاپیکسلی روانه بازار شد در حالی که نسل چهارم اپل توانست با دوربین 1.2 مگاپیکسلی اچ دی و بهبود تعامل دوربین دوم با صفحه نمایش رتینا، جولان دهد و یکه تازی برادر کوچک ترش را سد نماید.

سخت افزار: بی توجهی اپل به پسر ارشد تبلتی خود!

گرچه نتیجه بنچمارک های گرفته شده سایت های معتبر نشان از برتری نسل 4 آی پد به برادر کوچک تر از خودش دارد اما بد نیست که بدانید آی پد 3 با یک پردازشگر 2 هسته ای A5X روانه بازار شد اما آی پد چهار هم به تقلید از برادر با تجربه ترش از یک پردازشگر 2 هسته ای اما جدید A6X بهره گرفت. در ادامه می توانید یکی از بنچمارک های گرفته شده از پسران آی پدی اپل را مشاهده نمایید:

باز هم یک نواختی، این بار در باتری!

آی پد 4 با یک باتری به بازار آمد که می توانست و می تواند تا 10 ساعت زیر استفاده سنگین دوام بیاورد گرچه نسل سوم آی پد 3 با همان صفحه نمایش رتینا و همان وضوح تصویر می توانست تا مدت بیشتری دوام بیاورد اما نباید توانمندی و عملکرد بهتر نسل چهارم را فدای چند دقیقه کارآیی بیشتر باتری نمود.

دو برادر همسان (بررسی سیستم عامل های هردو)!

همانطور که مطلع هستید چند وقت پیش اپل از نسل جدید سیستم عامل ios خود رونمایی کرد که آن را iOS 6 معرفی نمود و جالب است که بدانید هر 2 نسل اخیر آی پد می توانند به iOS 6 آپدیت شوند، پس هیچ جای خرده ای  به اپل برای این پشتیبانی بسیار عالیش برخلاف سونی و اچ تی سی نیست و نخواهد بود و شما نیز نمی توانید پیدا کنید.

وسایل ارتباطی، تنها فرق بزرگی که می توان در 2 نسل اخیر آی پد بیابید!

شاید وسایل ارتباطی را بتوان بزرگترین فرق 2 نسل اخیر آی پد، خاطر نشان کرد. آی پد 4 از یک سوکت با 8 پین بهره می گیرد که 80 درصد کوچک تر و بادوام تر از نسل قدیمی خود است. همچنین به طور خلاصه می توان گفت که نسل چهارم اپل از نسل قدیمی تر خود (نسل سوم) در برقراری ارتباط های اینترنتی بسیار سریع تر است.

کدام یک از نطر مالی به صرفه تر است؟!

هر دو نسل اخیر آی پد در بازار ایران برچسب قیمت حدودی 2 میلیون تومان به بالا را برروی سینه خود دارند اما به طور کلی اگر قصد خرید یک تبلت بادوام و شیک را از هر لحاظ دارید پیشنهاد ما به شما نسل چهارم آی پد است.

16 در مورد “آی پد 3 و آی پد 4: تفاوت را احساس نمایید!”

  1. واقعا معروف ترین و با کیفیت ترین برند دنیا محسوب میشه اگه با اپل کار کرده باشید می فهمید که چی دارم می گم از همه نظر 20 دوربین،کیفیت دوربین، نرم افزارهای موجود تو بازار نمیشه توصیفش کرد عالیییییییییییییییییییییییییی.

  2. سلام ب همه ی برو بکس،میخواستم راهنماییتون کنم،من گلکسی نوت 10.1 داشتم فوق العاده بود،ولی چون ایپد 3 ظاهری شیکتر و کیفیت صفحه ی بالاتری دداره ایپد گرفتم و نوتو فروختم،حقیقتا پشیمونم،چون قابلیت های نوت10.1خیلی بالاتره خیلی هم نسبت به ایپد سبکتره،ولی اگه به فکر کلاس هستین ایپد چیزییییییییییییییه ها

  3. دوستان من ایفون4 دارم و لپ تاپ هم دارم.

    حالا یه پولی گیرم اومده وسوسه میشم برم ایپد4 بخرم…..

    حالا با توجه به اینکه من ایفون دارم لپ تاپ هم دارم به نظر شما کار درستیه!!؟

    من خودم عاشق کیفیت دوربینش شدم….مزیت دیگه ای هم نسبت به ایفون داره؟؟

  4. من می خوام بخرم اما نمی دونم گالکسی تب بخرم تب لت بخرم ای پد مینی یا میکرو یا نسل3و4 رو بخرم تروخدا کمکم کنید

    1. گلگسی نوت8 بخر بهترین تبلت سامسونگ نوت8 است از همه این ها سرتره ولی بین این ها گلگسی و میکرویا آشغاله
      اما بهتره یا نوت8 بخری یا ایپد مینی

  5. به نظر من فوق العاده ترین ای پد،لی پد٣ است که تو دنیاتکه،من خودم یکی دارم واگه صدتا ای پد۴هم بهم بدی،عوضا نمکنم

    1. هرکی نظری داره اما مسلما ایپد4 بهترین ایپد اپله اما مریم خانوم امیدوارم همیشه از ایپدت راضی باشی

  6. بابا ای پد (4) به نظر من بهترین تبلت دنیاست!!!! چی میشه اگه قیمتش پایین بیاد خودشم حافظه ی (128 gb) که داره می تونی تموم گیم ها رو بهش بزنی این دیگه خیلی عالیه

  7. خیلی برند اپل رو دوست دارم اما فاصله عرضه بین ایپد ۳ و ۴ کم و اختلاف کارایشون زیاده بود به شخصه گول رزولوشن بالا رو خوردم ایپد نیو۳ خریدم.راضی ام ا دیوایس ام اما اپل میتونست یکباره ایپد ۴ رو ارایه کنه تا اینکه از ترس فروش برند های دیگه و از دست دادن خریداران تبلت محصول معمولی بده .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH