نسل جدید گوشی‌های ویندوزی می‌تواند قبل از لمس صفحه، محل قرارگیری انگشت را تشخیص دهد

در آینده ممکن است گوشی‌های هوشمندی ویندوزی به قابلیتی مجهز شوند که با استفاده از آن محل قرار گرفتن انگشتان شما را پیش از لمس صفحه نمایش تشخیص دهند. این فناوری از یک صفحه نمایش خازنی استفاده می‌کند که می‌تواند تشخیص دهد که قرار است انگشت شما کدام قسمت را لمس کند و محل فعلی انگشت شما را در فضای بالای صفحه نمایش حس نماید.

با این تفاسیر، این تلفن‌ها می‌توانند از قابلیت تشخیص پیش از لمس برای فهمیدن نقطه مورد انتخاب شما، حتی پیش از آن که آن را لمس نمایید، استفاده کنند. شما می‌توانید بدون این که صفحه را لمس نمایید پیام بدهید، بازی کنید و یا به مرور صفحات وب بپردازید.

برخلاف تلاش‌های قبلی که برای گنجاندن این ویژگی در گوشی‌های ویندوزی انجام شده بود، مایکروسافت انتظار دارد تا این نسخه قابلیت‌های بیشتری را از مرور صفحات وب یا تایپ کردن بدون لمس نمایشگر ارایه دهد. برای مثال، هنگام تماشای ویدیو هیچگونه کلید کنترلی در صفحه مشاهده نمی‌شود ولی اگر شما انگشت خود را در فضای جلویی صفحه قرار دهید کنترلر‌ها ظاهر می‌شوند، اگر گوشی را با یک دست نگه دارید، کنترلرها به سمتی که دست شما قرار دارد منتقل می‌شوند و اگر آن را با دو دست نگه داشته باشید ابتدا کنترلرهای معمولی به سمتی که زودتر انگشت را به طرف آن برده‌اید می‌روند و با بردن انگشت دست دیگر به طرف دریگر صفحه نمایش تنظیمات پیشرفته در آن سمت ظاهر می‌شوند.

اگر این طرح در تلفن‌های ویندوزی اجرایی شود یقینا باعث می‌شود تا مایکروسافت بتواند بخشی، هر چند کم، از سهم خود در بازار موبایل را پس بگیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH