باشگاه روی خوش زندگی را بیشتر بشناسید

اواخر سال ۱۳۹۳ بود که شرکت گلدیران، نماینده رسمی محصولات ال‌جی در ایران، اقدام به راه‌اندازی یک باشگاه مشتریان به نام روی خوش زندگی کرد و تسهیلات ویژه‌ای را نیز برای خریداران خودش در این طرح در نظر گرفت. این تسهیلات شامل تخفیف در هنگام خرید محصولات و خدمات مخصوصی می‌شد که بسته به درجه‌ای که هر فرد در آن قرار می‌گرفت، سطح آن تغییر می‌کرد. حال در این مقاله قصد داریم تا باشگاه روی خوش زندگی را بیشتر برای‌تان بررسی کنیم و ببینیم آیا این طرح ارزش آن را دارد تا شما هم بخواهید یکی از اعضایش شوید و یا آنکه تنها یک طرح زودگذر خواهد بود؟

باشگاه روی خوش زندگی چیست؟

به عنوان یک خبرنگار در سمینارهای خبری بسیار زیادی حاضر بوده‌ام و هنگامی‌که بحث از پشتیبانی و خدمات این شرکت‌ها مطرح شده است، همیشه اعتقاد داشتند که بهترین هستند و با معرفی یک سری سرویس خاص که خودشان را نیز بهترین می‌دانستند (و می‌دانند)، داعیه برتر بودن می‌کردند. اما اکثریت آن‌ها، زمانی‌که مشتری به هر دلیلی قصد استفاده از خدمات را پیدا می‌کرد، یا به نوعی شانه خالی کرده و یا مشخص می‌شد طرح‌های معرفی شده‌شان، آن چنان که باید و شاید، جدی نبوده و در واقع یک طبل توخالی است! همین امر سبب شده تا اعتماد بسیاری از مشتریان نسبت به چنین طرح‌هایی سلب شود.

اما این عدم اعتماد درباره همه صادق نیست و قاعدتا هرچه یک شرکت بزرگ‌تر و سازماندهی‌تر شده رفتار کند، شانس آن برای کسب نظر مثبت کاربران نیز بیشتر خواهد شد. این داستان را برای نخستین بار و زمانی‌که چند وسیله مختلف را از گلدیران خریده بودم، متوجه شدم. حضور بسیار سریع آن هم در هر زمان شبانه روز به همراه پاسخ‌گویی مناسب، باعث شده بود تا نسبت به گلدیران نظر مثبتی داشته باشم و زمانی که باشگاه روی خوش زندگی شروع به فعالیت کرد و یک کارت با سطح الماسی دریافت کردم، نسبت به فعالیت آن کنجکاو شدم، اما تصمیم گرفتم خیلی سریع درباره آن قضاوت نکرده و مدت زمانی صبر کنم تا ببینم آیا این طرح پایدار است و یا پس از مدت کوتاهی به بوته فراموشی سپرده شده و یا با طرح دیگری جایگزین خواهد شد.

در این طرح، ۴ سطح مختلف برای اعضا در نظر گرفته شده است که برای ملموس بودن جایگاه‌ها، با نام‌های برنزی، نقره‌ای، طلایی و الماس شناخته می‌شوند. هر فرد هم بسته به میزان خریدی که که از محصولات لوازم خانگی و یا صوتی و تصویری ال‌جی داشته باشد، در یکی از این رده‌ها قرار می‌گیرد. سطح خرید تا بیش از ۱۲ میلیون تومان بوده که در جدول زیر می‌توانید این میزان و همچنین تسهیلاتی که هر طرح برای مشتری ایجاد می‌کند، مشاهده نمایید. لازم به ذکر است که هر یک تومان خرید، معادل یک امتیاز در نظر گرفته شده است.

LG-VIP-CLUB-4

آیا فقط خدمات است؟

یکی از ایراداتی که همیشه به طرح‌های خدمات و پشتیبانی وارد می‌دانستم، عدم استفاده همه خریداران از آن‌ها بوده است. در واقع درصد بسیار کمی از مصرف کنندگان، گذرشان به واحدهای پشتیبانی می‌افتد و بالاترین درصد مراجعه زمانی است که محصولی خراب شود! خب قاعدتا هیچ‌کس هم دوست ندارد تا دستگاهی که خریده دچار مشکل شود و به همین علت ترجیح می‌دهند اصلا گذرشان هم به مراکز سرویس دهی نیفتد. البته، باشگاه روی خوش زندگی تفاوت زیادی با این داستان دارد و حتی خدماتی که ارایه می‌کند، در حالت عادی نیز کاربرد زیادی برای کاربران دارد اما از آنجایی که بسیاری از خریداران صرفا دنبال خدمات نیستند و حتی گاهی اوقات این خدمات را با نگاه منفی می‌نگرند (که مثلا شرکت می‌خواهد از طریق ارایه آن‌ها، یک درآمد زایی ثانویه برای خودش داشته باشد)، پس نمی‌تواند لزوما موجب موفقیت یک طرح شود.

حال در اینجا، فرق اصلی نمایان می‌شود، جایی که به طور حتم خریدار را نه تنها به استفاده از باشگاه روی خوش زندگی ترغیب می‌کند، بلکه می‌تواند او را تبدیل به یک طرفدار محصولات ال‌جی نماید، هدفی که به طور قطع گلدیران نیز به دنبالش بوده است. در اینجا امتیازات نقشی اساسی برای مشتری بازی می‌کنند، بدین ترتیب که در حالت عادی، ۵ درصد امتیازات کسب شده تبدیل به پول شده و کاربر می‌تواند در خرید بعدی خودش به همان میزان از قیمت کالای بعدی‌اش کم کند، البته به شرطی که فقط ال‌جی بخرد، آن هم از فروشگاه‌های مشخص شده در این طرح!

امتیازات چگونه به‌دست می‌آیند؟

اولین و مهم‌ترین راه به‌دست آوردن امتیاز، خرید است! یعنی اگر شما یک نلویزیون ۴ میلیون تومانی و یخچال ۵ میلیون تومانی بخرید، در مجموع دارای ۹ میلیون امتیاز خواهید شد که ۵ درصد آن معادل ۴۵۰ هزار تومان تخفیف، در خرید محصول بعدی ال‌جی برای‌تان در نظر گرفته خواهد شد، یعنی اگر بخواهید یک ماشین ظرف‌شویی با مبلغ ۳ میلیون تومان بگیرید، با احتساب امتیازی که از خرید دو کالای قبلی کسب کرده‌اید، مبلغ پرداختی شما ۲.۴۵۰.۰۰۰ تومان می‌شود.

البته تنها راه به‌دست آوردن امتیاز از طریق خرید نیست. اگر وارد پنل کاربری خودتان در باشگاه روی خوش زندگی شوید، روش‌های بسیار زیادی و متنوعی برای به‌دست آوردن امتیاز وجود دارد که از بازدید ساده سایت و پر کردن فرم نظر سنجی گرفته تا دعوت از دوستان برای ثبت‌نام و خرید در مناسبت‌های خاص وجود دارد که همه این‌ها سبب می‌شود تا کاربر، هم به فعالیت بیشتر ترغیب شود و هم از تسهیلاتی که برای وی بدین سبب فراهم شده است، بهره خوبی بگیرد.

LG-VIP-CLUB-3

آیا خریدهای قبلی هم محاسبه می‌شوند؟

یکی از کارهای بسیار خوبی که حتی در ابتدای شروع فعالیت باشگاه من را تا حدی شگفت زده کرد، به‌دست آوردن امتیازهای پیشین است. بدین شکل که تمام خریدهای کاربران که پس از بهمن ماه سال ۱۳۹۱ از مراکز فروش گلدیران انجام شده است، در این طرح محاسبه گشته و تبدیل به امتیاز می‌شود. در واقع بسیاری از خریدهای من در سال ۱۳۹۲ بود و با کمال تعجب دیدم که همگی آن‌ها در امتیازاتم ثبت شده که ملاک اصلی برای این کار، شماره تلفنی بود که در هنگام خرید داده بودم! پس اگر شما هم در این تاریخ‌ها خریدی انجام داده‌اید، حتما آن‌ها را تبدیل به امتیاز کنید و از مزایای ویژه‌اش بهره ببرید.

این طرح چه معایبی دارد؟

اگر بخواهیم منطقی نگاه کنیم، بایستی اذعان کرد که این طرح ایراداتی نیز دارد. مثلا در حال حاضر فقط در تهران انجام می‌شود و سایر شهرها از این خدمات بی‌بهره هستند! یعنی تنها با تعدادی از فروشگاه‌های گلدیران (و نه همگی) که در پایتخت قرار دارند، امکان استفاده از امتیاز وجود داشته و حتی خدماتی چون آموزش آشپزی و یا پینک سرویس (حضور سرویس دهنده خانم) فقط در تهران مقدور است که بی‌تردید این امر بر محبوبیت و کاربردی بودن باشگاه روی خوش زندگی، ضربه می‌زند. البته طبق اعلام گلدیران، این طرح در سایر شهرها نیز اجرا خواهد شد ولی زمان دقیقی برای آن اعلام نشده است. از دیگر ایرادات این طرح بایستی به محدود بودن کالاها نیز اشاره کرد. بر فرض شما اگر بخواهید یک کولر گازی ال‌جی بخرید، شامل این طرح نمی‌شود و دیگر می‌توان حدس زدن که گوشی‌های موبایل این کمپانی هم راهی به باشگاه روی خوش زندگی ندارند!

روی خوش آن تا چه حد است؟

اگر این طرح را عالی و بهترین نگویم، بی‌تردید یکی از برترین طرح‌هایی بوده که تا به حال با آن برخورد کرده و از برخی مزایایش نیز استفاده کرده‌ام. بزرگ‌ترین سودش هم در آخرین خریدم بود که بابت خرید یک تلویزیون ۴۲ اینچ که نزدیک به ۱.۷۰۰.۰۰۰ تومان قیمت داشت، من فقط ۷۰۰ هزار تومان پرداخت کردم و همین امر نشان داد که یک طرح اگر با دقت، خلاقیت و تجربه یک شرکت بزرگ اجرا شود، می‌تواند منجر به کسب نتایج مثبت هم برای خریدار و هم عرضه کننده کالا شود. می‌پرسید چگونه؟ خب من الان یک طرفدار کالاهای ال‌جی هستم و اگر شما هم از من بپرسید که از چه برندی استفاده کنید، به طور حتم اول از همه ال‌جی و گلدیران را به شما معرفی می‌کنم، چون از خدمات آن راضی بوده و هستم!

LG-VIP-CLUB-1

6 در مورد “باشگاه روی خوش زندگی را بیشتر بشناسید”

  1. مهدی صالحی

    تاکنون از لوازم های ال جی که خریداری نمودم راضی هستم پیشنهاد مینمایم کسانی که کارت عضویت الماس و طلایی دارند با فراهم نمودن مدارک لازم وضمانت پرداخت باچک کارمندی بصورت اقساط بتوانندلوازم خانگی موردنیاز خود را خریداری نمایند

  2. مهسادرویشی

    واقعاواقعا بدون اغراق میگم تو خدمات رسانی عالی هستن.من همه ی محصولات خونمون الجی هستش و راضی هستم.پیشنهاد من به شما دوستان فقط الجی هستش

  3. حالا نمیشه بدون گذاشتن طرح به ما تخفیفه رو بدن ؟ اینا کلی روی این تلویزیونا سود میکنن و خب بیان به همه تخفیف بدن که همه چیز واسه یه عده خاس نشه . والا

  4. خب تکلیف ما که تهران نیستیم چیه پس ؟؟؟ همه چی واسه اون است و این کلابشون بدرد خودشون میخوره !!! ?

  5. مهدی ده نبی

    واقعا از خدمات گلدیران راضی هستم. فوق العاده کادر مودب و منظمی داره و برای نصب و ارائه سرویس هاشون هم فوق العاده پیگیر هستن. جزء معدود سرویس های داخلی هست که ازشون راضی هستم و امیدوارم همینجور خوب و شکیل و فوق العاده به کارشون ادامه بدن ?

  6. من خودم از الجی یه بار تلویزیون گرفتم و با اینکه فرداش تعطیلم بود از گلدیران اومدن زودی نصب کردن . واقعا تو خدماتشون خیلی خوبن و این چیزی هم که زدین باحاله!! برم منم ثبت نام کنم و یه امتیازی بگیرم :))

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH