وسترن دیجیتال رسما سن‌دیسک را با قیمت ۱۹ میلیارد دلار خرید

وسترن دیجیتال بزرگترین تولید کننده انواع حافظه در جهان این هفته از گذشته بزرگ‌تر خواهد شد، این کمپانی امروز اعلام کرده است که تمامی موانع سد راه خود برای تصاحب سن‌دیسک (San Disk) را برداشته و موانع قانونی را رفع کرده است. وسترن دیجیتال برای تصاحب سن دیسک می‌بایست مبلغ ۱۹ میلیارد دلار را به آن بپردازد، البته با این مبلغ سهم عمده سن‌دیسک از بازار SSDها نیز در تملک وسترن دیجیتال قرار خواهد گرفت.

سن‌دیسک شاید بیش‌تر در حوزه کارت‌های حافظه و Flash شناخته شود اما این کمپانی در حال گسترش دامنه فعالیت خود به تولید هارد درایو لپ‌تاپ‌ها است و مدتی نیز به عنوان تامین کننده اصلی قطعات حافظه برای اپل و انویدیا مشغول به کار بوده است. سال ۲۰۱۴ نیز دکتر Eli Harari، موسس سن‌دیسک به دلیل ایجاد انقلاب در صنعت ذخیره سازی و حافظه‌های فلش مورد تقدیر باراک اوباما رییس جمهور ایالات متحده قرار گرفت.

هر دو کمپانی سن‌دیسک و وسترن دیجیتال در کالیفرنیا واقع شده‌اند اما بیانیه نهایی فروش از جانب وزارت بازرگانی چین منتشر شده است. سانجای مهروتا مدیر عامل فعلی سن‌دیسک بیان کرده است که شرکت او با حرکت رو به جلو می‌تواند کمک خوبی برای تداوم موفقیت‌های وسترن دیجیتال باشد. این قرارداد در تاریخ ۱۲ مه به صورت نهایی در خواهد آمد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH