خانواده زن‌فون ۳ ایسوس با پردازنده‌های کوالکام و با هدف تسخیر بازار میان‌رده‌ها تولید می‌شوند

چند روز قبل، اعلام کردیم که ایسوس در کامپیوتکس ۲۰۱۶ و در روز ۳۰ ماه مه از خانواده ‌زنفون ۳ رونمایی خواهد کرد، اما مدیر عامل ایسوس، جری شن، به تازگی اعلام کرد که نسل سوم خانواده زنفون در ماه ژوئن معرفی می‌شوند. شن در مصاحبه با مجله تایوانی DigiTimes عنوان کرد که نسل بعدی زنفون باز هم بازار میان‌رده‌ها را هدف قرار داده است.

همان‌طور که می‌دانیم اکثریت گوشی‌های خانواده زنفون ۲ با چیپست‌های اینتل به بازار عرضه شدند، با این حال به تازگی خبر کناره گیری اینتل از دنیای پردازنده‌های موبایلی منتشر شده است، بنابراین زنفون ۳ باید از پردازنده‌های ساخت کوالکام یا مدیاتک استفاده نماید. شن اعلام کرده که ۹۰ درصد مدل‌های زنفون ۳ از چیپست‌های تولید کوالکام و ۱۰ درصد هم از چیپ‌های ساخت مدیاتک استفاده می‌کنند.

اگر چه مدیر عامل ایسوس حرفی از مشخصات سخت افزاری این گوشی‌ها به میان نیاورد ولی سخنان جالب دیگری در این مصاحبه منتشر شده است. بر اساس پیش‌بینی این شرکت تایوانی، حدود دو سوم از عرضه جهانی خانواده زنفون ۳ مربوط به نسخه Max آن است و یک سوم دیگر را هم نسخه استاندارد و نسخه Deluxe تشکیل می‌دهند.

همچنین در این مصاحبه مدیر عامل ایسوس اعلام کرد که انتخاب کوالکام به عنوان تامین کننده اصلی چیپست‌های زنفون ۳ هیچ تاثیری بر روی میزان تولید شرکتش نخواهد داشت. به علاوه شن به سهام داران هم اطمینان داد که استفاده از چیپ‌های کوالکام و مدیاتک هیچ تاثیری بر سود خالص شرکت ندارد.

دیجی تایمز همچنین اعلام کرده که شن انتظار دارد همانند سال گذشته، در سه ماهه دوم امسال هم میزان فروش گوشی‌های هوشمند ایسوس ثابت بماند. در سه ماه آغازین سال ۲۰۱۶ میزان سود بخش گوشی‌های هوشمند این شرکت ۴۰ درصد بوده و با وجود نزدیک شدن به زمان معرفی نسل جدید به نظر نمی‌رسد این میزان کاهش یابد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH