تنها ۲۰ گیگابایت از حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی سونی اکسپریا ایکس و ایکس پرفورمنس در دسترس است!

گوشی‌های هوشمند خانواده سونی سری ایکس فوریه امسال و همزمان با معرفی دو پرچم‌دار با نام‌های گلکسی S7 و ا‌ل‌جی G5 معرفی شدند. سونی در حالی از سه‌گوشی هوشمند خود با نام‌های اکسپریا X، اکسپریا XA و اکسپریا X پرفورمنس رونمایی کرد که رقبای این کمپانی پرچم‌داران خود را به‌سرعت روانه بازار کرده‌ بودند اما خبری از اعضای جدید سری ایکس نبود تا اینکه خبر رسید سونی قصد دارد پرچم‌دارانش را اواخر ماه مه (تا اواسط خرداد) روانه بازار کند. با این‌حال سونی علاوه بر اعلام خبر عرضه رسمی این سه گوشی در بازار، اعلام کرد که حافظه واقعی این گوشی‌های هوشمند کم‌تر از ۳۲ گیگابایت خواهد بود.

طبق اعلام سونی، از ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی دو گوشی هوشمند اکسپریا ایکس و اکسپریا ایکس پرفورمنس ۱۲ گیگابایت آن به سیستم‌عامل اختصاص داشته و کاربران قادر به استفاده از تنها ۲۰ گیگابایت حافظه این گوشی‌های هوشمند هستند. هرچند سونی پیش‌ازاین نیز اشاره‌های مختصری به این موضوع کرده بود اما کاربران بر اساس گوشی‌هایی همچون Z5 و Z5 کامپکت که ۲۷ گیگابایت فضای خالی داشت، پیش‌بینی می‌کردند که در تلفن‌های هوشمند آینده سونی فضای بیشتری را در اختیار داشته باشند. نکته عجیب‌تر اینکه دیگر گوشی هوشمند سونی یعنی اکسپریا ایکس A با حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی خود، ۱۱ گیگابایت فضای خالی در اختیار کاربران قرار می‌دهد!

به‌طور معمول گوشی‌های اندرویدی با حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت، فضایی بین ۲۴ تا ۲۵ گیگابایت در اختیار کاربران قرار می‌دهند. سونی با اعلام حافظه ۲۰ گیگابایتی دو پرچم‌دار جدید خود بسیاری از طرفداران خود را ناامید کرد چراکه این کمپانی با این حجم فضای آزاد بسیاری از کاربران را مجبور به استفاده از حافظه میکرواس دی خواهد کرد.

این کمپانی مشهور قصد دارد تا گوشی‌های هوشمند خانواده ایکس را تا اواسط خردادماه روانه بازار آمریکا کند اما هنوز درباره زمان عرضه به سایر کشورها اطلاعاتی منتشر نکرده است.

sony_xperia_xa

1 در مورد “تنها ۲۰ گیگابایت از حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی سونی اکسپریا ایکس و ایکس پرفورمنس در دسترس است!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH