DLNA چیست، چه می‌کند و چگونه از آن استفاده کنیم؟!

DLNA

قبل از شروع آموزش، شما را با فناوری DLNA که قرار است ما برای شبکه کردن لوازم الکترونیکی درون خانه از آن استفاده نماییم، آشنا می‌کنم و سپس به سراغ آموزش خواهیم رفت.
DLNA مخفف عبارت Digital Living Network Alliance به معنای اتصال شبکه دنیای دیجیتالی به هم می‌باشد که باعث ارتباط و به اشتراک گذاشتن اطلاعات لوازم دیجیتالی درون خانه مانند تلویزیون – لپ‌تاپ – موبایل و… می‌شود، یعنی شما با استفاده از این فناوری می‌توانید فیلم – عکس و… که به عنوان مثال در کامپیوتر وجود دارند را بر روی تلویزیون مشاهده کنید. البته دیوایس مورد نظر شما باید از این قابلیت پشتیبانی کند ولی از آنجایی که این فناوری از سال 2004 تا به حال در اکثر لوازم دیجیتالی استفاده می‌شود، پس زیاد نگران پشتیبانی دیوایس مورد نظر خود نباشید و به احتمال زیاد از این فناوری پشتیبانی خواهد کرد. با این حال برای اطمینان بیشتر می‌توانید با مشاهده دفترچه راهنمای محصول یا مراجعه به سایت سازنده از پشتیبانی دیوایس خود از این فناوری مطلع شوید.
شاید پیش خودتون فکر کنید که چرا باید از این فناوری استفاده کنم، در حالی که میتوانم به راحتی از طریق کابل HDMI مثلا لپ‌تاپ را به تلویزیون وصل کنم و فیلم ببینم؟ برای جواب به این سوال باید بگویم که اگر از کابل HDMI استفاده کنید و مثلا هنگام دیدن فیلم بخواهید کمی فیلم را به عقب بازگردانید، مجبورید به خودتان زحمت داده و از کاناپه و تخمه شکستن و … دل بکنید و به لپ‌تاپ خود برسید و فیلم را به عقب باز گردانید، ولی اگر از فناوری DLNA استفاده کنید دیگر نیازی به این کار نیست (هرچی علم پیشرفت می‌کنه آدم تنبل‌تر از قبل می‌شه!) و شما می‌توانید با کنترل تلویزیون این کار را انجام دهید، درست همانند موقعی که فیلم را درون فلش ریخته و به تلویزیون زدید، یعنی کنترل تمام فایل‌های درون شبکه با کنترل تلویزیون امکان پذیر است. حالا که با این فناوری آشنا شدید بیش از پیش به سراغ آموزش می‌رویم.
قبل از شروع 3 تا خبر خوب دارم، اول اینکه این فناوری مختص برند خاصی نیست و حد و مرزی ندارد، مثلا شما می‌توانید لپ‌تاپ ایسوس، تلویزیون سونی و گوشی سامسونگ و… خودتان را با هم شبکه کنید. خبر دوم اینکه نیازی به اینترنت نیست و فقط شما باید یک ارتباط ساده چه با سیم و چه بی‌سیم بین دیوایس‌های مورد نظرتون برقرار کنید. خبر سوم مختص کسانی است که از تلویزیون‌های سونی استفاده می‌کنند و حتما از اینکه تلویزیونشان از فرمت‌های صوتی و تصویری محدودی پشتیبانی می‌کند رنج می‌برند (چشماتون را باز کنید خیلی مهمه!) باید خدمتتون عرض کنم که وقتی از این فناوری استفاده می‌کنید تمام پردازش‌ها در لپ‌تاپ انجام می‌شود و اصلا ربطی به تلویزیون ندارد، پس شما قادر به دیدن اکثر (شما بخوانید تمام) فرمت‌های صوتی و تصویری مانند MKV – MP4 و… در تلویزیون خودتان هستید (دست، جیغ، هورا!)
برای شروع کار شما باید به یک طریقی دیوایس‌های مورد نظرتان را به هم متصل کنید، مثلا از طریق همین مودمی که به وسیله آن به اینترنت متصل شدید برای ارتباط بین دیوایس‌های خودتان استفاده کنید. برای درک این موضوع یک مورد را توضیح می‌دهم. ببینید مثلا من می‌خواهم فیلم‌های روی لپ‌تاپ را در تلویزیون ببینم، پس مودم وایرلس خودم را در نزدیکی تلویزیون قرار می‌دهم و یک طرف کابل شبکه را به مودم و طرف دیگر آن را به درگاه شبکه پشت تلویزیون متصل می‌کنم (به طور معمول تلویزیون IP شما را می‌شناسد ولی برای اطمینان در تنظیمات تلویزیون این موضوع را چک کنید) و لپ‌تاپ را از طریق وایرلس به مودم (همین که با لپ‌تاپ خودتان می‌توانید به اینترنت متصل بشید کافیه، یعنی در این حالت لپ‌تاپ به مودم متصل است) و هر وسیله دیگری که از طریق وایرلس به مودم متصل باشد درون شبکه قرار می‌گیرد.
حال که ارتباط بین دیوایس‌ها برقرار شد، شما به یکی از این برنامه‌ها جهت قرار دادن فایل‌های روی شبکه خودتان نیاز دارید: Wild MediaServer – Conceiva Mezzmo – Nero Media Home و… که من نحوه کار با برنامه Conceiva Mezzmo را آموزش می‌دهم.
ابتدا نرم افزار Conceiva Mezzmo با حجم حدودا 25 مگابایت (در نسخه‌های مختلف متفاوت است) را از این زیر دانلود کنید
http://www.conceiva.com/products/mezzmo/ سایت سازنده نرم افزار
http://soft98.ir/multi-media/3782-Conceiva-Mezzmo.html

Untitled11
ابتدا تلویزیون خودتان که قبلا به شبکه متصلش کردید را روشن بگذارید و همچنین لپ‌تاپ را به شبکه متصل کنید (قبلا گفتم حالا هم می‌گم نیازی به اینترنت نیست و بدون اینترنت هم این روش قابل استفاده است و مشکلی نداره، ما فقط از مودم به عنوان ارتباط دهنده بین دیوایس‌هامون استفاده می‌کنیم و به اینکه به اینترنت متصل هست یا نه کاری نداریم). بعد از نصب نرم افزار و اجرای آن می‌بینید که یک پنجره باز می‌شود. چند لحظه صبرکنید تا نرم افزار دیوایس‌های متصل به شبکه را شناسایی کند (در اینجا فقط تلویزیون متصل است) بعد از چند ثانیه همان طوری که در عکس مشخص شده باید مدل تلویزیون شما در گوشه سمت راست صفحه نمایش داده شود (اگر نشون داده نشد پس هنوز نتوانستید دیوایس مورد نظر را به شبکه وصل کنید پس دوباره این موضوع را چک کنید)، حالا از پنجره باز شده Add Folder را بزنید، در پنجره باز شده فولدری که می‌خواهید محتویات آن در شبکه قرار بگیرد را انتخاب کنید (قطعا فایل‌های مالتی مدیا مثل ویدئوها، عکس‌ها و موزیک‌ها؛ انتظار ندارید که مثلا فتوشاپ را در تلویزیون ببینید!)، بعد از انتخاب همان طوری که در تصویر مشخص شده نوع محتویات درون فولدر را مشخص کنید، سپس ok را زده و هر پوشه دیگری که مد نظر شما است را دوباره با تکرار همین مراحل انتخاب کنید، بعد از آن ok را زده و منتظر بمانید که قسمت status خالی شود (یعنی فایل‌هاتون شناسایی شود)، تبریک می‌گم شما تونستید فایل‌های خد را وارد شبکه کنید. حالا به سراغ تلویزیون رفته و همانند موقعی که فلش به تلویزیون زدید به دنبال نام نرم افزار یعنی mezmmo بگردید و از فیلم دیدن در 42 اینج لذت ببرید.

fdfdsb

چند نکته ساده ولی با اهمیت
1. این نرم افزار از ویندوزهای XP – 7 – 8 پشتیبانی می‌کند
2. شما می‌توانید از نوار ابزار بالای نرم افزار برای شروع یا توقف شیر کردن اطلاعات در شبکه استفاده کنید و در پایین نرم افزار فعال یا غیرفعال بودن نرم افزار مشخص شده (در عکس زیر مشخصه)
3. کسانی که مودم وایرلس ندارند می‌توانند از طریق یک کابل شبکه که یک طرف آن به لپ‌تاپ وطرف دیگر آن به درگاه شبکه پشت تلویزیون متصل است این ارتباط را برقرار کنند.
4. اگر تلویزیون شما دارای وایرلس است می‌تونید از طریق وایرلس به مودم متصل شوید، در واقع مهم برقرای ارتباط است و نحوه ارتباط مهم نیست.
5.برای بار سوم عرض می‌کنم (دوشیزه محترمه آیا وکیلم؟) نیازی به اینترنت نیست و شما بعد از شیر کردن اطلاعات هر دیوایسی که به شبکه متصل باشد، می‌توانید اطلاعات را دریافت کنید.
6. شما می‌توانید برنامه را ببندید ولی لپ‌تاپ باید روشن بماند (توقع ندارید که وقتی لپ‌تاپ خاموشه باز هم اطلاعات شیر بشه؟!).
7. اکثر مواقع بعد از روشن کردن لپ‌تاپ نرم افزار خود به خود شروع به فعالیت می‌کند، اطلاعات شیر می‌شود و نیازی نیست حتما وارد برنامه شوید.
8. در این آموزش هر جایی که من از کلمه “لپ‌تاپ” استفاده کردم شما می‌توانید به‌جایش از کلمه “کامپیوتر” استفاده کنید، یعنی نیازی نیست حتما لپ‌تاپ باشد. شما می‌توانید همین مراحل را روی کامپیوتر انجام دهید (ولی حتما باید به یک طریقی کامپیوتر به شبکه وصل باشه).

230 در مورد “DLNA چیست، چه می‌کند و چگونه از آن استفاده کنیم؟!”

  1. با سلام و عرض خسته نباشید
    لپتاب بنده Asus N550-Jk هستش. می خواستم بدونم این لپتاب قابلیت dnla رو داره یا نه؟ من می خوام لپتاب بصورت کامل به Tv وصل بشه یعنی از Tv به عنوان مانیتور دوم استفاده کنم. از طریق( widi (wifi وصل کنم. تلویزیون هم قابلیت widi رو داره /// ممنون میشم راهنماییم کنید

  2. سلام رفقا. مدل تلویزیونم sony bravia kdl- 55 w 800b هست از خیلی از فایل های تصویری با کیفیت 1080p پشتیبانی نمیکنه . یعنی پخش میکنه ولی صدا نداره باید چیکار کنم ؟ لطفا راهنمایی کنید.
    اگر نرم افزارای تلویزیونو آپگرید کنم مشکل حل میشه؟

  3. خیلی خوبه ازاین نرم افزار برا tv آل جی استفاده کنید شبکه‌های dg میاد رو گوشی LG tv remote2013 برو حالشووو ببر

  4. مهنوش سدهي نيا

    الان که در مرحله ی مطالعه خیلی اطلاعات خوبی در اختیار ما قرار دارید. اینشالله ما هم بتونیم در عمل مثل گفتار شما موفق باشیم.با تشکر

  5. با سلام وتبریک عید!میخواستم گوشی نوکیا 701 خودم رو به ال ایدی سونی از طریق dlna وصل کنم!روی خود گوشی بر نامه dlna هست!ولی نمیدونم چطوری وصل کنم!لطفا راهناییم کنین!با تشکر!

  6. سلام.من تمام این کار هارو که گفتید درون گوشی با نرم افزار bubble upnp media server انجام دادم و به راحتی همه چیز شیر شد اما زبرنویسها مشکل داشتند که اون هم درون mezzmo باید تویه ستینگش درست میشد برای اطلاع همه بگم که این نرم افزار و قابلیت هاش خیلی بیشتر از تلویزیون به درد میخوره مثلا من الان 60 گیگ ویدیو و موزیک ویدیو رو سرور کردم که اگه میخواستم تویه گوشی بریزم هیچ وقت نمیشد
    میخواستم بگم اگه نرم افزار بهتری واسه گوشی میشناسید که سرور بگیره بگید ممنون میشم چون اونایی که خودشون سرور میسازن تویه گرفتن سرور یه کم مشکل دارن

    1. سعید میرزاپور

      شما می‌توانید از طریق برنامه Snipping Tools که به صورت پیشفرض بر روی ویندوز شما نصب هست استفاده کنید و از هر کجایی که میخواهید اسکرین شات تهیه نمایید.

  7. با سلام
    من مدتی دنبال راهی برای کنترل تلوزیون LG LB65200 با گوشی و تبلت اندرویدی. که فاقد اینفرارد هست میگردم که از کنترل هوشمند خودش استفاده نکنم.
    نرم افزار LG Remote رو نصب کردم و دصتگاه هام به مودم دی لینک2750 متصل هستند ولی زمان اجرای نرم افزار اندرویدی تلوزیون رو پیدا نمیکنه.

  8. سلام
    واقعا عالی بود
    من تا الان فک میکردم گوشی من DLNAداره رفتم یه Ledw600bسونی خریدم که وصل کنم فیلمهای گوشی تو تلویزیون ببینم اما بد جوری ضد حال خوردم؟
    آیا راه دیگه ای هست که بش نگاه کرد؟؟؟
    جان من زود راهنماییم کنید
    گوشی من LG L70

  9. این نوع ارتباط تا چه رزولیشینی رو پشتیبانی میکنه ؟؟؟
    لطفا یه راهنما در مورد زیرنویس قرار بدین ؟؟؟

  10. salam tv ma SAMSUNG PLASMA SERIE4 hastesh rastesh poshte dastgah porte lan nadare mikhastam bebinam hich shekle digeyi nemishe goshi ya labtap ro behesh mottasel kard.
    (be joz kable HDMI)
    mamnon misham age rahnamayim konid

  11. لطفا روش اتصال تبلت هواوی مدیا پد لینک به تلوزیون ال سی دی سونی رو توضیح بدهید
    بینهایت سپاسگزارم

  12. باسلام.با رسیور ماهواره فول اچ دی میتوان فقط با کابل گیرنده دیجیتال واتصال کابل دیجیتال به رسیور شبکه های دیجیتال رادید ویاحتی ضبط کرد؟

  13. سلام خسته نباشید من یه تبلت n5100 دارم ایا می تونم برنامه ها ی تلوزیون رو رو ی تبلت ببینم اگر میشه لطفا راهنمایم کنید ( برنامه ها ی تلوزیون رو روی تبلت )

    1. سعید میرزاپور

      محمد عزیز سلام، برای این کار سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلفی وجود داره که میتونید از اون‌ها استفاده کنید.
      شاد باشید!

  14. باسلام وسپاس. می خواستم بدونم شما که گفتید نیازی به اینترنت نست ولی من وقتی که کابل اینترنت رو ازپشت مودم در میارم پخش متوقف میشه دلیلش چیه…لطفا بهم ایمیل کنید

  15. سلام. من یه تی وی سونی r550 دارم که وای فای داخلی داره. گوشیم هم گالاکسی اس3 میخوام از طریق allshare cast به تی وی وصل بشم هم تی وی گوشی رو میبینه و هم گوشی تی وی رو اما و قتی میخوام کانکت بشم تی وی میگه ثبت نا موفق و نمیبونم از صفحه آینه استفاده کنم/
    کسی میتونه کمک کنه لطفا

  16. سلام.آیا نرم افزاری هست که به گوشی اچ تی سی نصب کنم و توسط اون با all share تی وی سامسونگ فایل به اشتراک بزارم؟

  17. با سلام
    من یک تلویزیون سامسونگ سری 8 دارم – این تلویزیون به خوبی از سیستم شبکه پشتیبانی میکند و من به راحتی از موبایلم فایل‌هایی را در تلویزیون مشاهده کردم اما اشکال در مورد فیلم ها این بود که بعضی از فیلم‌ها را تلویزیون میگفت که نمیتونه پخش کنه در حالی که قبلا هم در موبایل و هم در تلویزیون به طور جداگانه پخش می شدن مشکل دوم اینکه برخی از عکس‌هایی که شیر کرده بودم در تلویزیون اصلا دیده نمی شدند و میگفت فایلی شیر نشده
    یک نکته هم فهمیدم این که این تلویزیون های سیستم soft ap دارند و حتی بدون داشتن مودم نیز می تونن شبکه بی سیم برای خودشون فعال کنن و سایر دستگاه ها را بشناسن و به انها وصل شوند

  18. با سلام و
    جطوری می تونم کامپیوتر را با دانکل وایرلس به وایر لس تلویزیون سونی w804 وصل کنم و اطلاعات را از طریق این رابط بر روی تلویزیون ببینم.

  19. سلام دوستان من ی اسمارت تی وی دارم وقتی به مودم وایرالس وصل میشم و گوشی رو هم به مودم وصل میکنم نمیتونم از قابلیت all share یا smart remote و نرم افزار های مشابه اشتراک گذاری فایل استفاده کنم.ولی وقتی اینترنت رو با لپ تاپ توسط نرم افزارconnectify استفاده میکنم وگوشی و تلویزیون رو به اینترنت نرم افزارconnectify وصل میکنم تمام قابلیت های بالا رو میتونم انجام بدم.با این حال مشکل از تنظیمات مودمه که نمیدونم چطور باید تنظیمشو درس کنم ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. دلیلش اینه که وقتی می خوای به اینترنت وصل کنی به تمام وسایل شبکه یک آی پی اتوماتیک میده و همه با هم شبکه می شوند، شما اگه خودت به صورت دستی آی پی بدی به گوشی، تلویزیون و کامپیوتر یا اینکه مودم adsl ای که داری به صورت اتوماتیک به سخت افزارهات آی پی بده همه چی حله.
      کلا اگه آی پی ها تو یک محدوده ی عددی باشند همه به هم وصل هستند.
      من یک تبلت + 2 عدد گوشی + کامپیوتر + لپتاپ + تلویزیون + مودم رو با هم شبکه کردم فوق العاده کار می کنه این DLNA

  20. سلام علیکم
    خیلی ممنونم از این مطلب خوبتون
    من با تلوزیون سونی W800 A که به تازگی خریدم خیلی مشکل داشتم چون (کثافط) از زیرنویس فارسی پشتیبانی نمیکنه
    حالا میخوام بدونم که حتما” باید مودم داشته باشم ؟
    من کابل اینترنتم رو از کسی گرفتم و مودمش هم یه 20 متری از من فاصله داره؟
    ممنون میشم اگر راهنمایی کنید
    یا علی مدد

    1. شما باید زیرنویستون رو ببرین داخل notpad کامپیوتر و متود سیو آن رو از روی ansi به utf-8 ببرین و دوباره اونو سیو کنیین. مشکلتون حل میشه 100%

  21. با سلام
    سوال من اینه که آیا میتوان کابل رسیور ماهواره را به لب تاب وصل کرد یعنی به جای وصل به تلویزیون به لب تاب وصل بشه و بتوان برنامه ها رو از لب تاب دید؟ البته میدونم که گیرنده های تلویزیون و لب تاب وجود دارند که مثل usb به لب تاب وصل میشوند و تمامی کانالها رو ساپورت میکنند ولی میخوام بدونم که میشود که سیمی که از رسیور به تلویزیون وصل میشود را به لب تاب وصل کرد و برنامه های ماهواره را دید؟
    باتشکر

  22. سلام
    ممنون بابت آموزش و سایت خوبتون.

    من میخوام گوشی نوکیا لومیا 920 رو با تلوزیون سونی آر500 شیر کنم. یعنی عکس و فیلم های گوشی رو از تلوزیون ببینم.

    میشه؟ (با توجه به سیستم عامل گوشی که ویندوزفون هست)

  23. سلام
    ویدئو رو که روی موبایل می خوام ببینم صدا نداره
    فایل ها رو از لب تاب به موبایل فرستادم مدل huawei

  24. سلام دوست عزیز کاش چند هفته پیش سایت شما رو پیدا میکردم
    برای انجام این کار 2-3ساعتی الاف شدم
    ولی خلاصه کشف کردم با وایرلس بدون مودم و بدون نرم افزار خاصی با play to از خود ویندوز سون
    کار رو انجام بدم
    -اما یه سوال:
    اونجا که با شوخی گفتید مثلا انتظار ندارید که مثلا فتوشاپ رو شیر کنید
    ولی جالب اینجاست من میخوام مثل حالت اتصال HDMI صفحه desktop رو تو LED بزرگ ببینم
    واسه کار با نرم افزار و بازی و ..
    آیا راحی هست این کار رو مثل اتصال HDMI ولی با وای فای انجام بدم؟

  25. سلام.من به راحتی تونستم اجراکنم ولی نمیشه باهاش فیلم دیدچون خیلی خش داره.مشکل ازکجاس؟ممنون ازراهنماییتون

  26. سلام اگه تلویزیون فلش خور نباشد اگه بخواهیم از طریق فلش به رسیور فیلم دانلود شده رانگاه کنیم چه کنیم با تشکر از راهنمایی

  27. سلام من led سامسونگ دارم ولی زمانی که زیر نویس فیلم نشون میده به خط چینی بیشتر میمونه تا فارسی راهنمایی کنید.

  28. سلام
    من کاملا متوجه آموزشی که دادید شدم البته من قبلا این کار رو توسط نرم افزار دیگه ای انجام دادم
    اما یه مشکلی وجود داره که ممنوون می شم راهنمایی کنید
    تو تمام آموزش هایی که در مورد DLNA دیدم همیشه کامپیوتر و یه نرم افزار پای ثابت ماجرا بوده, اما من دنبال روشی هستم که این ارتباط کاملا مستقیم و بدون وجود کامپیوتر باشه
    من یه NAS دارم به زبون خیلی ساده یه هارد اکسترنال دارم که کلا تحت شبکه هست یعنی با LAN وصل میشه به سیستم یا شبکه، این هارد من DLNA certified هست و توی tv یا دستگاه بلوری اسمش شناخته میشه اما فایل هایی که روش هست رو اصلا نشون نمیده
    باید خدمتون بگم که دستگاه بلوری من هر دو حالت DMS و DMP رو پشتیبانی می کنه
    در واقع وقتی شما دو یا چندتا دستگاه دارید که از DLNA پشتیبانی می کنه میشه کاری کرد که نیازی به استفاده از کامپیوتر نباشه؟

  29. امـــــــــــِر

    با سلام
    منظورتون از
    “به سراغ تلویزیون رفته و همانند موقعی که فلش به تلویزیون زدید به دنبال نام نرم افزار یعنی mezmmo بگردید”
    چیست؟؟

  30. سلام
    تلویزیون من sony bravia w800 هست
    mezzmo رو نصب کردم و توی لیست device تلویزیون رو شناسایی کرده
    ولی تلویزیون من توی لیست خودش mezzmo رو نداره
    نمیتونم فایلهام رو روی تلویزیون پخش کنم
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

  31. با سلام وخسته نباشید و ممنون از اطلاعات خوبه شما
    من میخواستم از طریق مانیتور که در سالن کنفرانس قرار دارد یک سری عکس نمایش بدم ولی نه از طریق کیس نمیدونم دستگاهی کوچکی مثل usb باید وصل کنم نمیدونم شما میتونید کمکم کنید با تشکر

    1. سلام
      من تازه دو روز هست که همین مدل شما رو گرفتم و الان هم دارم از dlna استفاده میکنم.
      ئاسه دیدن برنامه mezmmo باید با کایل شیکه تلویزیون رو به مودم وصل کنی نه از طریق wifi تلویزیون!

  32. سلام با تشکر از راهنماییتون . من یه سوالی داشتم ممنون میشم حتما جواب بدید. من موفق به شیر شدم ولی فیلمها قابلیت زیر نویس نداره ایا راهی هست که از لپت تاب فیلم با زیر نویس پخش بشه ودر تلویزیون نشون بده؟

  33. سلام:
    مرسی آموزشتون بسیار عالی بود امتحانش کردم جواب داد.فقط با کامپیوترم که با کابل به مودم وایرلسم نصب شده نتونستم اینکارو انجام بدم ولی با لب تاب شد راهی نیست که اینکارو انجام بدم؟

  34. سلام میشه بگی چطور یک درایو از لپ تاپی رو کپی کنم و رو لپ تاپ دیگه بریزم.لپ تاپ من درایور بلوتوثش به دلیل نصب ویندوز پاک شده هر چی تو اینترنت سرچ کردم دراورش رو پیداش نکردم.دوستم مثل لپ تاپ منو داره چطور درایور اون رو کپی کنم تو فلشم تا رو سیستمم نصب کنم؟مدل لپ تاپم hp pavilon g6

  35. موحد داداش زاده

    خییییییییییییییییییییییییییییلی عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالی بوووووووووووووووووووووووووووووووووود
    مرسییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

  36. همه این کار ها رو انجام دادم ولی وصل نمیشه.
    از خود تلویزیون هم که چک میکنم میزنه تلویزیون به شبکه وصله ولی لپ تاپ رو شناسایی نمیکنه. برنامه mezzmo , nero home رو هم امتحان کردم. با mezzmo یک بار اتفاقی وصل شد اما بعدش هر کاری میکنم وصل نمیشه. ایراد از لپ تاپه یا tv؟

  37. سلام
    ممنون از معرفی برنامه جالبتون من برنامه را نصب کردم و فایها را هم به تلویزیون انتقال دادم ولی چرا نمی توانم از لب تاپ به یک لب تاپ دیگر انتقال بدهم . با ید برنامه روی هر دو لب تاپ نصب باشد؟
    در ضمن فقط یک بار اولش نام تلویزیون را گوشه سمت چپ پایین نشان داد و دفعه های دیگر که برنامه را اجرا می کنم دیگر نشان نمی دهد نام لب تاپ را هم که اصلا نشان نمی دهد. در صورتی که هر دو به مودم وایرلس متصل هستند

  38. با سلام و با تشکر از راهنمایی تون می خواستم از طریق کابل LAN در فروشگاه صفحه دستکتاپ با تی وی سامسونگ شیر کنم با برنامه Mezzmo شیر انجام ولی فقط میتونم عکس و فیلم نمایش بدم اما صفحه دسکتاپ شیر نمیشه یعنی می خواهم که هرچه روی صفحه مانیتور نمایش داده می شه روی صفحه تی وی سامسونگ هم ظاهر بشه با استفاده از کابل LAN لطفا راهمایی و ارشاد بفرمایید با سپاس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH