قبل از خرید تلفن همراه، این مطلب را بخوانید! (راهنمای خرید تلفن هوشمند)

which-phone

برای رفع هر نیازی باید در ابتدا نیاز خود را به خوبی بشناسیم تا بتوانیم از گزینه‌های پیش رو که در ظاهر همگی مناسب هستند، بهترین را انتخاب کنیم. در خرید یک تلفن هوشمند نیز در ابتدا باید بنشینید و کمی فکر کنید. به اینکه چرا من یک تلفن هوشمند نیاز دارم؟ قرار است با آن چه کارهایی انجام دهم؟ از تلفنم چه می‌خواهم؟ چه استانداردهایی را باید رعایت کنم تا بهترین گزینه مورد نظر را نسبت به بودجه‌ام داشته باشم؟ توصیه من این است که پیش از خرید به این پرسش‌ها کمی بیندیشید تا شاید بتوانید در این بازار رنگارنگ از سر درگمی رهایی یابید و با فکری بازتر انتخاب کنید.
در مقاله زیر چند مورد از پر اهمیت‌ترین مواردی را که باید پیش از خرید یک تلفن به آن‌ها توجه کنید برایتان آماده کرده‌ایم. امیدواریم که پس از پایان مقاله انتخاب بهتری در خرید بعدیتان داشته باشید.

صفحه نمایش
با یک نگاه ساده به صفحه نمایش یک تلفن هوشمند می‌توانید به راحتی از روشنی، دقت و زوایای دید آگاه شوید. اما شاید برای برخی از کاربران بعضی از اعداد و اصطلاحات نامفهوم و عجیب و غریب به نظر بیاید. مثلا مقدار PPi (تعداد پیکسل‌ها درهر اینچ) که هر چقدر مقدارش بالاتر باشد، قطعا برای صفحه نمایش شما بهتر است. برای مثال این میزان در تلفن‌های بسیار خوب بیشتر از 310 در تلفن‌های معمولی 280 و در تلفن‌های ارزان حدود 250 و پایین‌تر است.
البته همه چیز به همین راحتی‌ها هم نیست. برای هر ویژگی موجود در یک تلفن همراه نکاتی وجود دارد که بد نیست کمی درباره‌شان صحبت کنیم:
• از خرید تلفنی با رزولوشن 240×320 پیکسل خودداری کنید، زیرا بیشتر برنامه‌ها و بازی‌ها را پشتیبانی نمی‌کند.
• از خرید تلفنی که رزولوشن عجیبی چون 768×1024 یا 600×1024 پیکسل دارد خودداری کنید. زیرا به مشکل قبل بر خواهید خورد.
• تا آنجا که امکان دارد به دنبال تلفنی باشید که مقدار PPi آن بالاترین باشد، زیرا زمانی که این مقدار پایین باشد متون و تصاویر نامفهوم خواهند بود.
• همراه بودن ویژگی‌های AMOLED/IPS به این معنی نیست که صفحه نمایش شما بهتر از AMOLED تنها است. زیرا هر ویژگی برتری‌های خاص خود را دارد. در صفحات آمولد سطح رنگ سیاه بهتر است اما وجود IPS زوایای دید بهتری را ارایه می‌دهد.
• با اینکه گفته می‌شود صفحات گوریلا گلس ضد خش هستند اما توصیه می‌کنیم که همیشه از یک کاور ضد خش استفاده کنید.

پردازشگر
به راستی چه چیزی مهم‌تر از قلب است؟ حتما الان می‌خواهید بگویید مغز! اما در بدن تلفن هوشمند ما این پردازشگر است که مهمترین نقش را ایفا می‌کند. البته اهمیت این بخش نیز باز بستگی به نیاز شما دارد. اگر انتظار دارید که تلفن‌تان در حد یک کنسول بازی در خدمت‌تان باشد، پس مدلی را انتخاب کنید که پردازشگر بهتر با تعداد هسته‌های بیشتر داشته باشد.
برای پی بردن به نوع پردازشگر نیز نیازی به راهنمایی ندارید. ماشاالله همه متخصص هستید! اما در زیر چند نکته را یاد آوری می‌کنم که بد نیست به آن‌ها توجه نمایید:
• از خرید تلفنی که پردازنده آن ARM11 (نوعی معماری پردازشگر از خانواده ریزپردازشگرهای ARM) است خودداری کنید. زیرا به زودی بیشتر برنامه‌ها و حتی خود گوگل از آن پشتیبانی نخواهند کرد.
• سرعت کلاک اهمیت چندانی ندارد. مثلا شما با پرداخت مبلغی حدود 1 میلیون تومان می‌توانید گوشی اندرویدی مجهز به یک پردازشگر 1Ghz تهیه کنید که حتی از بازی‌های ابتدایی نیز پشتیبانی نمی‌کند (تعداد هسته‌ها مهم‌تر است).
• در تمام موبایل‌های اندرویدی GPU و پردازشگر بر روی یک چیپ قرار دارند.
• بدون توجه به موبایل یا سازنده، اگر چیپست یکی باشد GPU نیز مشابه خواهد بود.
• از نظر میزان کارایی انواع زیر به ترتیب چیده شده‌اند:
• Cortex A5<Scorpion<Cortex A7< Cortex A9< Krait< Cortex A15 و با افزایش تعداد هسته‌ها کارایی نیز افزایش می‌یابد.

حافظه
مورد دیگری که زمان خرید یک تلفن هوشمند باید حتما به آن توجه کنید میزان حافظه است. شاید زمان‌هایی برایتان پیش آمده باشد که مجذوب مدل خاصی شده باشید. به طوری که دیگر به هیچ چیز جز خرید آن فکر نمی‌کنید. اما ما اینجاییم تا به شما عزیزان بگوییم که میزان حافظه داخلی بسیار اهمیت دارد و چیز دیگری که بیش از آن با اهمیت است، میزان حافظه رم است. زیرا این فضای رم است که به شما تجربه‌ای روان از کار با گوشی هدیه می‌کند. در رابطه با این بخش نیز نکاتی وجود دارد که برایتان بازگو می‌کنیم:
• برای اینکه بتوانید از گوشی اندرویدی خود به راحتی و بدون توقف استفاده کنید، به یک رم حداقل 512 مگابایتی نیاز دارید. البته باز هم میزان دقیق آن بستگی به پردازشگر، رزولوشن صفحه و کاربرد شما دارد.
• شما تقریبا 50 درصد از حافظه رم را زمان بوت اولیه در اختیار دارید. زیرا GPU و اندروید به رم سیستم نیاز دارند.
• حافظه رام یا همان حافظه فقط خواندنی با حافظه داخلی فرق دارد. رام کل حافظه را شامل می‌شود و همان طور که از نامش پیداست قابلیت نوشتن بر روی آن وجود ندارد. این حافظه در اختیار دستگاه شماست و برای اولین بار زمان نصب سیستم عامل اطلاعات روی آن قرار گرفته و تغییر نمی‌کنند.
• در موبایل‌هایی که بیش از 5 گیگابایت حافظه دارند، این فضا به بخش‌های گوناگونی تقسیم شده است. مثلا حافظه برنامه‌ها که در آن اپلیکیشن‌های شما قرار می‌گیرند.

باتری
بهتر است همین ابتدا بگویم، این بخش برای خود من از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تصور کنید گوشی شما به بهترین پردازشگر مجهز باشد، بهترین و زیباترین تصاویر را از طریق صفحه نمایش در اختیارتان قرار دهد و برنامه‌ای روی زمین نباشد که نتوانید با آن اجرا کنید. اما وسط کار و زمانی که غرق در کار هستید با هشدارهای پایان باتری، آن هم تنها پس از 2–3 ساعت کار مواجه شوید. ضد حال که می‌گویند دقیقا همین است! نکات زیر را حتما در هنگام انتخاب یک تلفن هوشمند در نظر بگیرید:
• توجه کنید که موبایل‌هایی با باتری 1500 میلی آمپر به طور معمول تا دو بار در طول روز شارژ می‌شوند (البته بسته به استفاده شما و سایز نمایشگر نیز دارد).
• صفحه نمایش بزگ‌تر، باتری پرقدرت‌تر نیز می‌خواهد. پس اگر موبایلی انتخاب کرده‌اید که صفحه نمایش آن 4.5 اینچ است، باید باتری آن بیش از 2000 میلی آمپر باشد.
• AMOLEDها کم مصرف‌ترین نوع صفحات هستند، پس توصیه ما این است که در صورت امکان مدلی را انتخاب کنید که مجهز به این تکنولوژی باشد.
• تا آنجا که امکان دارد از خرید مدل‌هایی که باتری آنها ثابت است و امکان در آوردن باتری وجود ندارد خودداری کنید. زیرا در شرایط بحرانی خاموش کردن گوشی شوار خواهد بود.

سیستم عامل
در این بخش محدودیت‌هایی وجود دارد. مثلا اگر بخواهید به سمت برند اپل بروید تنها یک انتخاب پیش رو دارید آن هم iOS است. و این یک محدودیت واقعی است! اما اگر قرار باشد ویندوز 8 یا اندروید را به عنوان سیستم عامل انتخاب کنید، گزینه‌های پیش رویتان بسیار زیاد و متنوع است. البته در بین این دو نیز اندروید با قدرت بیشتری ظاهر شده است. با تمام این حرف‌ها نمی‌توان از بلک بری و اوبونتو نیز که کاربران ویژه خود را دارند حرفی به میان نیاورد. اما باز هم آنچه در بازار و واقعیت فعلا قدرت را در دست دارد، اندروید است (این مقاله را بخوانید).

ویژگی‌های دیگر
به غیر از این چند موردی که در بالا از آنها صحبت کردیم، ویژگی‌های دیگری نیز وجود دارد که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت:

اتصالات:
مسلما وقتی که یک تلفن هوشمند می‌خریم از آن گجت انتظار داریم که ارتباطات مارا با دنیا و دیگر تکنولوژی‌های موجود بهبود ببخشد و این ارتباط میسر نمی‌شود مگر با وجود 3G ،GPS ،Wi-Fi و بلوتوث.

استحکام:
وقتی بحث رقابت باشد، باید به عنوان تولید کننده همیشه چیز جدیدی برای ارایه داشته باشید تا شاید در این بازار رنگارنگ بتوانید دل از مشتری برده و جیبش را خالی کنید!
چند وقتی است که از ویژگی‌هایی چون ضد آب بودن، ضد گرما و ضد گرد و غبار بودن می‌شنویم. بله این‌ها همان ترفندهایی است که سازندگان بایستی برای رسیدن به فروش بیشتر به کار ببرند.

سخن آخر
بازهم می‌خواهم با همان جملات اول شروع کنم. پیش از خرید فقط و فقط به نیاز خود بیندیشید. تلاش کنید که حق خود را از بازار بگیرید و به هیچ وجه اسیر تبلیغات رنگارنگی که ما را احاطه کرده‌اند نشوید. وقتی به نیاز خود آگاهی کامل داشته باشید، می‌توانید بهتر از هر متخصصی در بازار به خرید بپردازید.

سئوالات خود در این باره را بدون هیچ گونه خجالتی با ما در میان بگذارید، سعی می‌کنیم همچون همیشه بهترین پاسخ‌ها را برای داشتن بهترین گوشی‌ها به شما بهترین‌ها ارایه دهیم.

586 در مورد “قبل از خرید تلفن همراه، این مطلب را بخوانید! (راهنمای خرید تلفن هوشمند)”

  1. غلامرضا خدابخش

    سلام.من سعید هستم از دماوندو قبل از هر چیز ممنونم که با حوصله به سوالات مردم ÷اسخ میدید و وفت میذارید لطف دارید ممنونم

  2. سلام. خسته نباشید من امروز میخوام یه گوشی بخرم حدود 700 تومن. توی سایت GLX گوشی مدل G4 رو به قیمت 699هزار تومن عرضه میکنه با ارسال رایگان . مشخصات فنی سخت افزاری و نرم افزاریش عالیه ولی شناختی روی برند و کارایی گوشیهاش ندارم . بنظرتون بخرم ؟ اگه می فرمایید بخرم که هیچ اگر می فرمایید نخرم یه گوشی توی قیمت 700 تومن به من معرفی کنید. در ضمن مشخصات گوشی GLX/G4 توی سایتشون درج شده. لطفا سریعتر جوابمو بدین که خریدم رو انجام بدم. باتشکر

    1. محمد جهانی

      متاسفانه این برند اکثر محصولاتش بعد از مدتی خراب میشه و اکثرا چینی تشریف دارن!
      اکسپریا سولا گزینه معقولی هست!

  3. سلام وتشکر فراوان بابت مطالب خیلی مفیدتون من میخوامک یه گوشی بخرم در حد 500 تومن استفاده من بیشتر از اینترنت و دوربین ونصب نرم افزار پیشنهادتون چیه؟

    1. محمد جهانی

      وای سیصد هواوی بهترین گزینه شما برای خرید هست! دوربین پنج مگاپیکسلی چیزی نیست که به این راحتی بشه ازش عبور کرد و نسبت بهش بی تفاوت یود!

  4. سلام
    من حدود یک میلیون پول دارم. به نظر شما چی بگیرم بهتره؟ با توجه به اینکه دوربین عکاسی ندارم . اینترنتم زیاد می رم. از گوشی همه جوره کار می کشم! از راهنماییتون ممنون میشم.

  5. سلام و خسته نباشید
    میخواستم یه گوشی هوشمند بگیرم تو رنج قیمت 700تا900 تومن که سرعت اینترنتش زیاد
    و بازی ها رو خوب پشتیبانی کنه دوربینش هم خوب باشه.
    مثلا بین huawei g600 experia neo L .یا گوشی های دیگه.ممنوم از تلاش زیادتون.

    1. محمد جهانی

      نئو ال گزینه خوبی نیست!! قیمتش الکی بالاس!! سری ال کمپانی ال جی گزینه خوبی براتون هست!!

  6. سلام مهندس.
    میخواسم بپرسم دوربین 4x در حدی هست که راضی کننده باشه؟
    چون من دوربین عکاسی ندارم,نمیخوام حرفه ای باشه ولی میتونه جایگزین مناسبی باشه؟
    با تشکر.

  7. سلام.
    میخواستم بدونم ایا cpu tx از 4x قوی تره؟
    چون از نوع krait هست.
    میخواستم اگه میشه راهنمایی کنید.

    1. پیمان گل‌کار

      Z در کل بهتره چون مشخصات یکسانی دارند اما Z استحکام بیشتر و قابلیت ضد آب داره
      »»»اگر به دنبال یک مشاوره خوب و دقیق هستید، پیشنهاد می‌کنم به انجمن آی‌تی‌رسان بپیوندید: http://forum.itresan.com«««

  8. سلام.
    من بین tx و 4x موندم .
    بیشتر برای بازی و فیلم برداری استفاده میکنم.
    میشه تو انتخاب کمکم کنید؟

  9. سلام.
    من بین دو مدل xperia tx و lg 4x موندم لطفا کمکم کنید.
    من بیشتر با موبایل بازی میکنم و عکس میگیرم کدام یک از این دو گوشی میتونه برای من مناسب باشه؟
    با تشکر.

    1. پیمان گل‌کار

      برای عکس TX بهتریه
      برای بازی 4X
      اما من باشم، 4X را بیشتر می‌گیرم!
      »»»اگر به دنبال یک مشاوره خوب و دقیق هستید، پیشنهاد می‌کنم به انجمن آی‌تی‌رسان بپیوندید: http://forum.itresan.com«««

  10. با سلام
    خواهشی داشتم
    بین خرید xperia TX و xpria p موندم…. از نظر دوربین و صدای بلندگو….شنیدم هر دو زیاد هنگ میکنند…من تا 1.200.000 میخوام هزینه کنم…پیشنهاد شما چیه؟
    با تشکر

  11. با سلام
    یه سوال کلی داشتم .
    می خواستم بدونم شما اگر محدودیت مالی نداشته باشی و بخوای یه گوشی ای بخری که تا چند سالی برات کار کنه البته منظور از کار مکالمه , استفاده از اینترنت , گاه گداری بازی , استفاده از اکسل , زیبایی خود گوشی و قابل استفاده بودن از اون طی چند سال باشه , چه گوشی ای رو انتخاب می کنی .
    با تشکر

  12. سلام جناب مهندس
    حدود 1ماهی میشه که یه گوشی اکسپریا تی ایکس خریدم و هیچ نرم افزاری روش نصب نکردم اما متاسفانه هر حدود 15 تا 20 ساعت 1 بار خود بخود خاموش میشه و فقط در صورت باطری کشیدن روشن میشه. بنظرتون چه ایرادی وجود داره و چه کار بایس کرد؟

  13. سلام
    یه گوشی خوب تا 700 تومن، چی پیشنهاد می کنید؟
    اهل بازی نیستم، بیشتر برای خواندن مطالب و اینترنت ازش استفاده می کنم.
    کیفیت دروبین عکاسیش هم خوب باشه
    نظرتان در مورد htc Rhyme، Sony Xperia sola، Huawei g330, Huawei y300 چیه؟
    خودم از ظاهر Rhyme خوشم اومده، اما نمیدونم خوبه یا نه
    لطفاً اگه گزینه بهتری را سراغ دارید، ممنون میشم بگید.

    1. پیمان گل‌کار

      پیشنهاد من L7 ال‌جی هست که نمایشگر بهتری نسبت به بقیه داره

      »»»اگر به دنبال یک مشاوره خوب و دقیق هستید، پیشنهاد می‌کنم به انجمن آی‌تی‌رسان بپیوندید: http://forum.itresan.com«««

  14. با سلام و خسته نباشید
    من میخوام یه اسمارت فون در رنج قیمت 700 تا 900 هزار تومان بگیرم .
    تعصب روی برند خاصی ندارم. کارایی واسم مهمتره
    ظاهر گوشی و خوش دست بودنش و سرعت برام خیلی مهمه
    اگر ممکنه گوشی خوب توی این رنج بهم معرفی کنید
    یه سوال خیلی مهم : به نظر شما سمت برند huawi برم یا نه؟
    ممنون

    1. پیمان گل‌کار

      هواوی برند خوبی هست
      در این رنج قیمتی، می‌تونید L7 II، G600 و اکسپریا سولا رو انتخاب کنید

      »»»اگر به دنبال یک مشاوره خوب و دقیق هستید، پیشنهاد می‌کنم به انجمن آی‌تی‌رسان بپیوندید: http://forum.itresan.com«««

  15. سلام خسته نباشید
    من می خوام یه گوشی حول و حوش 700 تا 900 بخرم

    ترجیجاً اچ تی سی باشه
    خودم مدل htc rhyme رو پسندیدم

    نظر شما چیه؟ گوشی خوبی هست؟
    و کلاً چه پیشنهادات دیگه ای برام دارین؟
    ممنون..

    1. پیمان گل‌کار

      من این گوشی رو پیشنهاد نمی‌کنم
      در این رنج قیمتی مدل‌هایی چون پرادا و اکسپریا پی و کمی بالاتر L9 بهتر هستند

      1. ممنون از راهنماییتون

        می تونم بدونم چرا پیشنهادش نمی کنید؟ (به جز تک هسته ای بودنش که برام خیلی مهم نیست)

        مدل Desire X رو چطور؟

        (راستی می خواستم پرسش هامو توی انجمن بپرسم، اما ظاهراً تاپیک های مشاوره خرید گوشی قفل شدند)

  16. سلام
    آقا پیمان ممنون از اینکه مشاوره های خوبی میدید.
    = اگه لطف کنید نظرتان را در رابطه با htc8xبا توجه به قیمت و دیزاین و مقایسه آن با گوشی های هم قیمت بفرمایید ممنون میشم.

    1. پیمان گل‌کار

      گوشی خوبی هست اما در کل ویندوز فون را در خرید توصیه نمی‌کنم

      »»»اگر به دنبال یک مشاوره خوب و دقیق هستید، پیشنهاد می‌کنم به انجمن آی‌تی‌رسان بپیوندید: http://forum.itresan.com«««

  17. بین سونی ارکسون لایو و اکسپریا نئو و یو کدام از نظر باز کردن بازی اچ دی و نرم افزار قوی تر هستند؟

  18. سلام اقا پیمان خسته نباشید به نظر شما گوشی تا 700 800 تومن صفحه نمایش بالای 3.5 اینچ
    مثلا 4 اینچ باشه خیلی خوبه.اندرید.دو یا چهار هسته.باطری خوب.طراحی زیبا.رنگ سفید.دخترانه
    htc یا sony xperia چی خوبه؟ تا دو سه سال از مد نیوفته.ممنون
    راستی باطری غیر قابل تعویض نباشه بازم ممنون

    1. پیمان گل‌کار

      سونی اکسپریا سولا بگیرید
      باتری غیر قابل دسترس هست اما غیر قابل تعویض نیست!

      »»»اگر به دنبال یک مشاوره خوب و دقیق هستید، پیشنهاد می‌کنم به انجمن آی‌تی‌رسان بپیوندید: http://forum.itresan.com«««

  19. سلام اقای گلکار عزیز.. گوشی optimus l7II p715 بازی های 3D و فیلم های HD رو بدون گیر اجرا میکنه؟ شما تایید میکنید این گوشیرو؟ امشب اگه بشه سفارشش میدم. ب نظرتون خیلی احتیج دارم ممنون

  20. با سلام میخواستم بدونم که گوشی lg optimus G ائمده بازار ایران یا نه و اگه اومده قیمتش چنده .اگه نیومده به ایران کی وارد بازار میشه و قیمت تقریبیش چند میشه /.ممنون

  21. سلام اقای گلکار
    من می خوام یه گوشی برای مامانم بگیرم. ترجیحا میخوام لمسی باشه و کار کردن باهاش راحت باشه. نهایت قیمتش هم 400 تومن. شما چه پیشنهادی دارید؟
    با سپاس

  22. با سلام میخواستم بدونم که گوسی samsung galaxy s2 با galaxy s2 plus جه فرقی داره و به نظرتون اگه بخوایم بخریم کدومش مناسبتره ..ممنون

    1. ممنون از پاسختون .میتونم بپرسم چرا هیچکدوم از این دوتا گوشی ها galaxy s2 vs s2 plus رو نگیرم دلیلش چیه؟؟ ممنون

      1. پیمان گل‌کار

        چون در این رنج قیمتی، شما می‌تونید گوشی‌های جدیدتر، بهتر و قدرتمندتر را بگیرید. همچون اکسپریا TX سونی یا 4X ال‌جی

  23. با سلام 1 راهنمایی میخواستم
    گوشی arc s از آشنا (خانگی )600تومن پیشنهاد شده (همون قیمتی که ازش تو پایتخت خریدند)به نظر شما بگیرم یا 1 گوشی نو با قیمت 600-700تومن
    با سپاس

  24. ببخشید اقای گلکار عزیز الان حدود قیمت l7 II چنده؟ من شهرستانم. بنظرتون از شهرستان بخرم یا بیام تهران؟

  25. با عرض سلام خدمت شما.. از بین دو کوشی xperia sola…. LG optimus l7 II p715 کدوم رو انتخاب میکنید؟ کیفیت صفحه نمایش دوربین و سرعت برام مهمه. ممنون از سایت خوبتون

  26. سلام ببخشید بهترین گوشی ها از نظر کیفیت دوربین را بررسی نمی کنید؟ خیلی وقته منتظریم واقعا جای این بررسی خالی است منتظریم؟

    1. پیمان گل‌کار

      فرصت می‌خواد عزیز! فعلا در همین بررسی‌های ساده هم کمبود وقت هست متاسفانه! اگر امکانش فراهم بشه، حتما این کار رو می‌کنیم

  27. با سلام …می خواستم یه راهنمایی بکنین که من بین این گوشی ها کدومو بگیرم بهتره واقعا تو دوراهی موندم بین این دوتا گوشیsamsung galaxy s2 و htc one s اگه میشه بگین کدوم بهتره ..ممنون

  28. داش محمود برات که سرچیدم این گوشیا به پستم خورد htc desire sv، htc one s، htc one x ، سونی v ، t بعد محمود میتونی یه کم خیلی زیاد صبر کنی Samsung Galaxy S4 I9500 بخری که اگه خدا بخواد یه روز خوب میاد که قیمتش بیاد زیر 1000000 که حتما میاد ، اصلا شک نکنید که رویای من اینه …..

    1. پیمان گل‌کار

      ساخت کدام کشور مهم نیست، گارانتی اصلی بخرید
      اس ۳ بهتر است اما 4x نسبت به قیمتش بیشتر می‌ارزد

  29. سلام لطفا نظرتونو در باره huawei y300 بگید با امکانات خوب قیمت عالیی داره فقط نمیدونم دلیلی این ارزونی چیه؟ و اینکه بعضی سایتا زدن سی پی یو تک هسته ای بعضیاهم زدن دوهسته‌ای کدومش درسته

  30. با سلام
    توی رنج قیمت تا 1میلیون تومن.من به این دو تا گوشی رسیدم.HTC Sensation XE
    و Xperia P.نظرتون در مورد اینا چیه.کدوم بهتره؟ و اگربا اضافه کردن 200 یا 300 تومن میشه گوشی بهتری خرید لطفا راهنمایی کنید.(دوربین حداقل8mp،اندروید حداقل 2.3،صفحه نمایش4اینچ) ممنون.با تشکر

    1. پیمان گل‌کار

      به نظر من تا ۳۰۰ تومن اضافه کنید و اکسپریا تی (یا 4X) بگیرید. از هر دوی این مدل‌های خیلی سر تر هستند

  31. سلام نظرتون راجع به اکسپریا اکرو اس میخواستم بدونم ایا نسبت به قیمتش بصورت کلی قابلیت لازم داره یا خیر

    1. پیمان گل‌کار

      اگر ضد آب بودن مد نظرتون باشه ارزش داره وگرنه مدلی چون اکسپریا تی یا 4X با همین حول و حوش قیمتی، انتخاب‌های بهتری هستند

  32. سلام ممنون از سایت خوبتون از بین huawei g330d و lg l7 و sony sola به ترتیب کدوما رو الویت بندی میکنید برای خرید سرعت و کیفیت صفحه خیلی برام مهمه ممنونم

  33. سلام آقا پیمان
    بین گوشی های Xperia T و LG 4X HD از لحاظ سخت افزار و نداشتن ایرادای نرم افزاری کدوم رو انتخاب کنم؟آخه شنیدم ال جی یه مقدار مشکل نرم افزاری داره تو سنسوراش.
    ممنون

    1. پیمان گل‌کار

      اکسپریا تی قیمت بهتری داره اما ال‌جی نمایشگر بزرگ‌تر (و به نظر من بهتر) و از چیپست تگرا ۳ (که پشتیبانی خوبی داره) استفاده می‌کنه.
      به شخصه خودم 4X را بیشتر دوست دارم

  34. سلام
    به نظر شما Xperia TX بهتره یا SIII !! (((( نسبت به قیمتش ))))
    باتری TX نسبت به صفحه نمایشش واقعاً کمه.
    SIII هم باتریش بهتره ، هم Super AMOLED ـه (البته از نظر مصرف باتری بهتره ولی از نظر تصویر TX بهتره و عمرش بیشتره) ، از همه مهمتر CPU ـه TX از نوع krait هست و CPU اس3 بیشتر داغ میکنه.
    اگه TX بهتره، اختلاف قیمتش نسبت به T چقدر باشه می صرفه؟!
    راستی نمیدونم درست دیدم یا نه. ولی SIII رنگ سفید رو متمایل به آبی نشون می ده!

    آخر از همه اگه گوشی دیگه ای مد نظرتون هست، لطفاً اسمشو بگین برم تحقیق کنم دربارش.
    ببخشید زیاد شد. آخه واقعاً نمیدونم چیکار کنم…

    1. آقای گل‌کار لطفاً راهنماییم کنین
      باتری TX خیلی اذیت می کنه؟
      مشکلات SIII چیه؟ داغ می کنه؟ کیفیت تصویرش بعد از یه مدت کم می شه؟
      در کل من بین Xperia T,TX و Galaxy S3 و Optimus 4X HD P880 موندم!
      کلاً LG کیفیت و پشتیبانیش چطوره؟
      البته CPU krait سونی چشامو گرفته!! 😀
      چون من از این گوشی قراره خیلی کار بکشم، باید جون داشته باشه!

      ممنون

      1. پیمان گل‌کار

        باتریش لذیت نمی‌کنه!
        S3 در بازی‌های سنگین کمی داغ می‌کنه اما این مساله مشکل ساز نیست
        ال‌جی کیفیت خوبی داره اما پشتیبانیش چندان تعریفی نیست (در ارایه منظم آپدیت)
        از لحاظ جون داشتن و قدرت، اتفاقا S3 قوی‌تر هست!

        1. ممنون که جواب دادین
          پس می‌رم دنبال S3
          منظورم از جون داشتن از نظر عمر بود.

      1. مرسی پیمان جان و یه چیز دیگه:راست میگن 4x ها مشکیشون مشکل سخت افزاری داره؟به نظر منطقی نمیاد.آخه خط تولید یکیه دیگه.بازم تشکر از راهنماییت

  35. سلام. به نظر شما گوشی لومیا 920 بهتره با این قیمت یا اکسپریا زد یا اچ تی سی باترفلای؟ من توی این 3 تا موندم. از طرفیم سیستم ویندوز 8 رو بیشتر ترجیح میدم. حالا از نظر بدنه و باتری کدوم بهتره؟

    1. پیمان گل‌کار

      اگر ویندوز ۸ رو ترجیح می‌دهید که باید لومیا بخرید! اما به شخصه اکسپریا زد را توصیه می‌کنم، همچنین اندروید را سیستم عامل بهتری برای کاربر ایرانی می‌دونم

  36. سلام و خسته نباشید
    من می خوام یه گوشی هوشمند حدود 800 تومن بخرم حالا یه خورده بالا و پاییبنش فرقی نداره
    رو برند خاصی تعصب ندارم .دوست دارم گوشیم اول سرعت بالا و حافظه داخلی بالایی داشته باشه دوم بازی و فیلم رو خوب ساپورت کنه سوم قدرت عکس برداری و فیلم بردای خوبی داشته باشه شما چی رو پیشنهاد میکنید؟؟
    خیلی ها g600 یا prada رو پیشنهاد دادن.
    نظر شما چیه؟؟؟

    1. پیمان گل‌کار

      پرادا برای این منظور گوشی بهتری است و البته می‌توانید گوشی سونی اکسپریا سولا و کمی بالاتر، اکسپریا پی را هم تهیه کنید

  37. سلام لمس شناور یا حرارتی در اکسپریا سولا چرا کمتر در مدلهای دیگه بکار گرفته میشه ایا بخاطر حساسیت بالا یا محبوب نبودن بین کاربران هستش و فرق بین رزولوشن و پی پی ای در چیست.

    1. پیمان گل‌کار

      دلیل اصلیش عدم نیاز کاربران به چنین فناوری‌هایی است که چندان استقبال نمی‌ؤه
      PPI تعداد پیکسل در هر اینچ است و رزولوشن تعداد کل پیکسل‌ها در نمایشگر گوشی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH