۶ برنامه برای آنکه ویندوز ۸ خود را رویایی کنید!

Microsoft-Windows-8-System-logo

بعد از معرفی ویندوز ۸، این شاهکار جدید مایکروسافت با انتقادات فراوانی مواجه شد. بسیاری بر این باورند که ارایه این ویندوز از سوی مایکروسافت اشتباه بزرگ و غیر قابل انکاری است و همانند ویندوز ویستا با شکست مواجه خواهد شد اما مایکروسافت یک تنه مقابل تمام این انتقادات ایستادگی کرده و هنوز هم بر این باور است که بهترین سیستم عامل خود را از ابتدا تاکنون ارایه کرده است. ویندوز ۸ علی‌رغم امکانات جدید و سرعت بالای خود دارای کاستی‌هایی نیز است که باعث می‌شود خیلی‌ها آن را نپسندند. در این مقاله قصد داریم که با معرفی یک سری برنامه‌ها و افزونه‌ها به ویندوز ۸، این سیستم عامل نوپا را برای شما قابل لمس‌تر کنیم.

جایگزینی برای Windows Media Center در ویندوز ۸
ویندوز ۸ دیگر به صورت پیش فرض به همراه Windows Media Center عرضه نمی‌شود و فقط در صورتی می‌توانید از آن استفاده کنید که ویندوز ۸ نسخه pro (حرفه‌ای) را نصب و بسته Windows Media Center را خریداری کنید، اما اگر اکنون کاربر ویندوز۸ هستید و قصد نصب ویندوز ۸ نسخه pro و خریداری Windows Media Center را ندارید، می‌توانید از نرم‌افزار MediaPortal استفاده کنید. این برنامه شامل ویژگی‌های PVR استاندارد برای پخش، ضبط، توقف موقت برنامه‌های زنده تلویزیونی، پخش DVDها و تماشای خدمات ویدئویی آنلاین است که می‌تواند بهترین جایگزین برای Windows Media Center باشد. بعد از دانلود نرم‌افزار با زدن گزینه 3D IMMERSED وارد منوی سه بعدی و جذاب برنامه شوید.

لینک دانلود نرم‌افزار با حجم 1.5 مگابایت

با دو کلیک سیستم خود را خاموش کنید
اگر از طی کردن مسیر نسبتا طولانی گزینه shutdown در ویندوز ۸ خسته شده‌اید، می‌توانید با نصب نرم‌افزار ایرانی ishut سیستم خود را با دو کلیک خاموش نمایید. پیشنهاد من این است که بعد از دانلود ‍‍‍‍با راست کلیک کردن بر روی نرم‌افزار و انتخاب گزینه Pin to start، آن را بیش از پیش در دسترس خود قرار دهید تا تنها با یک کلیک ساده بر روی آن در محیط مترو شاهد خاموش شدن فوری سیستم خود باشد.

لینک دانلود نرم افزار با حجم ۲۰۰ کیلوبایت

ویندوز ۸ خود را شبیه ویندوز ۷ کنید
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که برخی امکانات و سرعت ویندوز ۸ را می‌پسندید اما نمی‌توانید با رابط کاربری آن ارتباط برقرار کنید، پیشنهاد می‌کنم که با نصب این نرم‌افزار پوسته ویندوز ۷ را جایگزین ویندوز ۸ کنید و در عین حال که از پوسته ویندوز ۷ استفاده می‌کنید، از امکانات و سرعت فوق‌العاده ویندوز ۸ لذت ببرید. پس از نصب این نرم‌افزار منوی استارت و شفافیت پنجره‌ها که در ویندوز۸ حذف شده بود دوباره به این ویندوز باز می‌گردند، همچنین میتوانید با حذف این نرم افزار رابط کاربری ویندوز ۸ را به حالت اولیه خود باز گردانید.

781

لینک دانلود نسخه ۳۲ بیتی با حجم 6.9 مگابایت 
لینک دانلود نسخه ۶۴ بیتی با حجم 6.9 مگابایت 

محیط ویندوز ۸ را فارسی کنید
در این بسته بخش‌هایی از ویندوز که به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد به صورت جزپی ترجمه شده است و شما با نصب آن می‌توانید محیط ویندوز ۸ را فارسی کنید. بعد از دانلود بسته متناسب با ویندوز خود برای شروع ابتدا در نوار وظیفه بر روی زبان (ENG یا FA) کلیک کنید. سپس Language preferences را انتخاب کرده و به قسمت Language options بر روی زبان فارسی رفته و گزینه Make this primary language را برگزینید. البته باید یک بار از حساب کاربری خود خارج شوید تا تغییرات اعمال گردد.

1352022843_windows_8-lip

لینک دانلود نسخه ۳۲ بیتی باحجم2.8 مگابایت 
لینک دانلود نسخه ۶۴ بیتی با حجم 4 مگابایت 

منوی استارت را به ویندوز ۸ بازگردانید

Classic_Shell همان طور که می‌دانید مایکروسافت در نسخه جدید سیستم عامل خود یعنی ویندوز ۸ منوی استارت را حذف کرده و باعث شده بسیاری از کاربران با مشکل مواجه شوند. حال شما با نصب این نرم افزار می‌توانید منوی استارت را به ویندوز ۸ بازگردانید و به راحتی آن را متناسب با سلیقه خود شخصی سازی کنید.

لینک دانلود با حجم 8.3 مگابایت 

رنگ صفحه ورود به ویندوز ۸ را تغییر دهید
با دانلود این نرم‌افزار و اجرای آن (نرم افزار به صورت پرتابل است و نیازی به نصب نیست)، می‌توانید رنگ مورد نظر خود را انتخاب کرده و با زدن تیک Aldo apply this color set to current user رنگ انتخابی توسط شما بر روی نوار یوزر نیز اعمال می‌شود. البته بعد از کلیک برروی apply باید یک بار از حساب کاربری خود خارج شوید تا تغییرات به طور کامل اعمال گردد.

 لینک دانلود نرم افزار با حجم ۴۲ کیلوبایت 

13 در مورد “۶ برنامه برای آنکه ویندوز ۸ خود را رویایی کنید!”

  1. آقا یه سوال ، من لب تاپم قدیمیه البته نه اینکه با 7 یا ویستا مشکل خاصی داشته باشم ، میخوام بدونم ویندوز 8 کارایی اش رو نسبت به 7 و ویستا ، افزایش میده !؟
    سریعتر و روونتر میشه یا نه

    1. مجتبی مسکینی

      کلا ویندوز 8 نسبت به 7 سرعت بیشتری داره شما 8 رو نصب کن ولی انتظار نداشته باش که از این رو به اون رو شه

    2. محمد جهانی

      دوست عزیز درباره افزایش کارآیی میتونین مقداری از تنظیمات گرافیکی ویندوز 7 رو کم کنین که سرعتتون رو تا حد بسیاری افزایش میده ولی با این حال اگه توضیحات بیشتری خواستین حتما بگین تا راهنمایی کنم.

    3. سلام

      بستگی به رم و سی پی یو سیستمت داره

      اگه پایینه توصیه میکنم نصب نکن چون سرعتش پایین میاد و کار کردن باهاش برات لذت بخش نیست.

        1. محمد جهانی

          سال نو هم بر شما مبارک و سالی پر از موفقیت و سربلندی را برایتان آرزومندم …ولی اسمتون آشنا میادا !!

        2. امید مجیدی فر

          عرض ادب و احترام خدمت محمد جهانی –
          بتده حقیر در همین سایت قسمت مربوط به لپ تاپ بعضی از اوقات نظر می دهم. شاید اسم من از آنجا برای شما آشنا است .
          البته کار شناسان فوق حر فه ای مثل بابک نقاش – پیمان گل کار – و مجتبی مسکینی در این بخش ( لپ تاپ ) حضور دارند .موفق و پیروز باشید.

        3. مجتبی مسکینی

          داداش ما در مقابل آقای نقاش و گل کار چیزی نیستم من فقط یه خورده اطلاعات دارم که دوست دارم در اختیار بقیه بزارمشون از لطف شما ممنون دوست عزیز

  2. محمد جهانی

    این نرم افزار تم که ماله ویندوز هشته که ویندوز رو شبیه ویندوز 8 میکنرو سرعت سیستم رو خیلی پایین نمیاره؟!

    1. مجتبی مسکینی

      ویندوز 8 رو شبیه ویندوز 7 میکنه
      نه اون قدرکه فکر کنی پایین نمیاد فقط یه خورده از رم سیستم رو اشغال میکنه که مهم نیست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH