از این به بعد هر ۶ روز یک‌بار باید به‌وسیله رمز عبور وارد آی‌فون خود شوید!

یکی از ویژگی‌های خوبی که در سال‌های اخیر به آی‌فون آمده، استفاده از اسکنر اثر انگشت است. این قابلیت پیش‌تر در لپ‌تاپ‌ها وجود داشت اما متاسفانه تجربه خوبی برای کاربران به ارمغان نمی‌آورد و اغلب از آن استفاده نمی‌کردند. اما این ویژگی در تلفن‌همراه بسیار کاربردی‌تر است، شما می‌توانید با زمانی کم‌تر از یک ثانیه از سد رمز عبور گذشته و وارد شوید و دیگر نیازی نیست که رمز عبور را تایپ کنید.

نسخه جدید iOS یک ویژگی امنیتی را به ارمغان آورده است که کمی بیش‌تر از قبل شما را مجبور به استفاده از رمز عبور خواهد کرد. در این ویژگی شما می‌بایست در یک دوره ۶ روزه حتما یک‌بار بدون استفاده از اسکنر اثر انگشت و تنها با وارد کردن رمز عبور وارد گوشی شوید.

به این ترتیب هنگامی که شما آی‌فون خود را راه‌اندازی مجدد می‌کنید می‌بایست رمز عبور را به صورت دستی وارد کنید و دیگر نمی‌توانید از اسکنر اثر انگشت استفاده کنید، این موضوع ممکن است کاربران را آزار دهد اما این یک ویژگی امنیتی جدید است که توسط اپل به اجرا درآمده است؛ البته وارد کردن رمز عبور به صورت دستی برای یک‌بار کار چندان سختی نیست، هم‌چنین در برخی از موارد دیگر نیز شما می‌بایست رمز عبور خود را وارد کنید اما واقعا چندان زیاد نیستند!

مشخص نیست که این ویژگی چه زمانی به iOS افزوده شده است اما به نظر می‌رسد در طی روزهای اخیر این ویژگی به آی‌فون افزوده شده باشد، مطابق این ویژگی اگر آی‌فون شما در طی شش روز گذشته به وسیله رمز عبور باز نشده باشد شما می‌بایست رمز عبور را به صورت دستی وارد کنید.

این حرکت در واقع یکی از اقدامات بسیار زیرکانه اپل برای حفظ بیش‌تر امنیت کاربرانش است، چندی پیش قاضی یک متهم را ملزم به استفاده از اثر انگشت برای بازگشایی آی‌فون خود کرد که مطابق قانون متهم باید آن را انجام می‌داد زیرا جزیی از شواهد فیزیکی محسوب می‌شود اما بازگشایی تلفن‌همراه به وسیله رمز عبور نمی‌تواند قانونی باشد. اپل در چند مدت اخیر به شدت در پی افزایش امنیت اطلاعات کاربران در دستگاه‌هایش است تا بتواند داده‌های آن‌ها را از چشم افراد سودجو و هم‌چنین دولت آمریکا دور نگه دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH