گوشی اندرویدی نوکیا

نوکیا بیش از هزار نفر از کارمندان خود در فنلاند را اخراج می‌کند؛ هدف اصلی بازگشت به بازار موبایل است!

در روز جمعه، کمپانی فنلاندی نوکیا اعلام کرد که تعدادی از کارمندان خود را در خاک فنلاند اخراج خواهد کرد. این رهبر سابق بازار تلفن‌های همراه که چند سالی است برای بقا دست و پا می‌زند، اعلام کرده که تا سال ۲۰۱۸ حداقل ۱۰۳۲ نفر دیگر از کارمندان خود در فنلاند را اخراج می‌کند که بخشی از برنامه‌ بازسازی این شرکت است و از ماه گذشته شروع شده و انتظار می‌رود حداقل تا دو سال آینده ادامه داشته باشد.

این شرکت به دنبال کاهش هزینه‌های خود و اندوختن حدود ۹۰۰ میلیون یورو (یک میلیارد دلار) در فعالیت‌های شرکت Alcatel-Lucent است که به تازگی خریداری کرده و افرادی که کار خود را از دست خواهند داد هم از بخش‌های Espoo, Oulu و Tampere در فنلاند هستند. در حال حاضر نوکیا بیش از ۱۰۴ هزار کارمند در سرتاسر دنیا دارد که حدود ۶۸۵۰ نفر آن‌ها در فنلاند مشغول هستند.

در حالی که نوکیا به دنبال کاهش تعداد کارمندان و هزینه‌های خود است، فکر بازگشت دوباره به دنیای گوشی‌های تلفن‌های همراه را هم دارد، اما این بار حساب شده‌تر! زیرا با شرایط فعلی بازگشت به جایگاه قبلی بسیار سخت و شاید غیر ممکن باشد. پس از فروش بخش تلفن‌های همراه به مایکروسافت که در سال ۲۰۱۴ انجام شد، این شرکت برای مدتی حق تولید هیچ گوشی با استفاده از برند خود را نداشت، اما حالا این ممنوعیت به پایان رسیده و نوکیا هم به وضوح تمایل خود برای بازگشت به بازار گوشی‌های همراه را اعلام کرده است. همچنین اعلام کرده که این بار اندروید را به عنوان پلتفرم مورد استفاده در گوشی‌هایش انتخاب نموده است. نوکیا به‌تازگی یک کمپانی جدید تاسیس کرده که HDM Global Oy نام دارد و به دنبال تحقق بازگشت کمپانی به کسب و کار سابقش است. این طور به نظر می‌رسد که نوکیا حق استفاده از برند نوکیا و مجوزهای خود بر روی دستگاه‌ها و معاملات تجاری را به HMD می‌دهد و HMD هم در سطح جهانی به بازاریابی برند نوکیا مشغول خواهد شد.

در حالی که نوکیا مستقیما وارد تولید گجت‌های موبایل اعم از گوشی و تبلت نخواهد شد، شرکتی که تازه تاسیس کرده تمامی انتظارات مشتریان از محصولات نوکیا را بر آورده خواهد کرد که شامل کیفیت، طراحی و نو‌آوری‌های مشتری محور است. امیدواریم دستگاه‌های جدیدی که با برند نوکیا تولید می‌شوند بتوانند همان کیفیت و اطمینانی را که از محصولات نوکیا در خاطرمان داریم برای ما به ارمغان بیاورند و بار دیگر باعث موفقیت این شرکت در بازار پر هیاهوی ابزارهای موبایل شوند.

2 در مورد “نوکیا بیش از هزار نفر از کارمندان خود در فنلاند را اخراج می‌کند؛ هدف اصلی بازگشت به بازار موبایل است!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH