پروژه موبایل ماژولار گوگل پاییز امسال به دست توسعه دهندگان خواهد رسید (به همراه تیزر رسمی)

پس از مدت‌ها تاخیر به نظر می‌رسد پروژه آرا (ARA) گوگل قرار است به بهره‌برداری برسد. اولین بخش از این پروژه که قابلیت ارتقا سخت افزاری را داراست، قرار است در پاییز امسال به دست توسعه‌دهندگان برسد، ظاهرا نسخه آماده استفاده برای کاربران نیز در سال آینده ارایه خواهد شد. به مناسبت همین خبر، غول اینترنتی دنیا تیزری را منتشر کرده است که قابلیت ارتقا سخت‌افزاری به وسیله ماژول را به خوبی نشان می‌دهد؛ تعویض این ماژول‌ها نیز به راحتی هرچه تمام‌تر امکان پذیر است.

با توجه به گزارش در حال حاضر ۳۰ نفز از کارمندان گوگل از نمونه‌های اولیه پروژه آرا استفاده می‌کنند. گوگل می‌گوید این دستگاه هم اکنون همه مولفه‌های کلیدی پلتفرم را داراست. نسخه اولیه ساخته شده توسط گوگل نمایشگری ۵.۳ اینچی دارد و مطابق انتظارات مجهز به سیستم عامل اندروید خواهد بود. از جمله همکاران گوگل در این پروژه می‌توان به E Ink، پاناسونیک، TDK، iHealth، توشیبا، سامسونگ و بخش سرگرمی سونی پیکچرز اشاره کرد.

در این اسمارت‌فون شش ماژول قابل جابه‌جایی وجود دارد که همگی در سوکت‌های تعبیه شده در پشت قرار خواهند گرفت، کنترل خارج کردن این ماژول‌ها کاملا نرم‌افزاری بوده و به عنوان مثال شما می‌توانید با گفتن عبارت “OK Google. Eject Camera” ماژول دوربین را خارج کنید. نکته قابل ذکری که در رابطه با این تلفن همراه وجود دارد بخش “phone technology” است که بخش اصلی اسمارت‌فون است و قابل تعویض نیست؛ این یعنی شما قادر به تعویض بخش‌هایی مثل چیپست، باتری و یا صفحه نمایش نیستید، حداقل این موضوع در نسل اول پروژه آرا وجود خواهد داشت.

2 در مورد “پروژه موبایل ماژولار گوگل پاییز امسال به دست توسعه دهندگان خواهد رسید (به همراه تیزر رسمی)”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH