کمپانی فاکس‌کان ربات‌ها را جایگزین ۶۰ هزار نیروی انسانی خود می‌کند

به لطف ربات‌ها، افق درخشان‌تری برای آینده زندگی انسان و آسایش بیشتر او دیده می‌شود، اما در این بین یک معضل مهم حل نشده باقی مانده و آن جایگزین شدن ربات با نیروی کار انسانی و بیکار شدن ماست. ممکن است بگویید تا زمانی که این اتفاق بیفتد ما دیگر زنده نیستیم، اما همین حالا در کشورهای صنعتی مانند چین و ژاپن شاهد جایگزینی ربات با انسان هستیم. فاکس‌کان، کمپانی مشهوری که با تولیدکنندگان بزرگی همچون اپل، نوکیا و… همکاری دارد در تازه‌ترین اقدام خود، تصمیم به جایگزینی ربات‌ها با ۶۰ هزار نفر از نیروهای کار خود گرفته و طبق اعلام رسمی یکی از مقامات دولتی چین این شرکت به لطف استفاده از ربات‌ها تعداد نیروهای خود را از ۱۱۰ هزار به ۵۰ هزار نفر کاهش داده است.

این گزارش در نشریه South China Morning Post و با عنوان “خیزش ربات‌ها” منتشر شده است. فاکس‌کان در توسعه قلمرو تلفن‌های همراه نقش مهمی دارد و در حال حاضر به عنوان تامین کننده سخت افزاری هر دو شرکت اپل و سامسونگ فعال است. به نظر می‌رسید با اعلام چنین خبری، چینی‌ها باید منتظر موجی از افراد بیکار باشند، اما فاکس‌کان به سرعت واکنش نشان داده و اعلام کرد که جایگزینی ربات‌ها با این افراد به معنی بیکار ماندن آن‌ها نیست. طبق اعلام این شرکت به بی‌بی‌سی:

ما در حال جایگزینی سیستم‌های رباتیک و سایر نوآوری‌‌ها در فناوری خط تولید هستیم تا کارهای تکراری را که سابقا به وسیله کارمندان انجام می‌شد، انجام بدهند و در حین این کار به کارمندان خود فرصت تمرکز سطوح بالاتر و ارزشمند‌تری از معیارهای فرآیند تولید را می‌دهیم، مانند تحقیق و توسعه، کنترل فرایند و کنترل کیفیت. ما اتوماسیون را در کنار نیروی انسانی در عملیات تولید خود آماده خواهیم کرد و انتظار داریم همچنان بتوانیم نیروی کار عظیم خود در چین را حفظ کنیم.

با وجود این که فاکس‌کان معتقد است ربات‌ها تهدیدی برای نیروهای انسانی نیستند، اقتصاددان‌ها و متخصصین دنیای فناوری چنین عقیده‌ای ندارند. با پیچیده‌تر شدن رابطه نیروی کار انسانی، ربات‌ها و کار، بیکار شدن کارمندان کمپانی‌های مشغول در حوزه فناوری یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌ها در جهان است. در همین راستا و در سال ۲۰۱۰، کاخ سفید گزارشی را منتشر کرد که بر اساس ارزیابی‌های انجام شده توسط آن، هر فردی در آمریکا که در هر ساعت کمتر از ۲۰ دلار تولید داشته باشد، ۸۳ درصد امکان دارد که کارش را از دست بدهد و یک ماشین جایگزین او شود. حتی کارگرانی که در ساعت ۴۰ دلار درآمدزایی داشته باشند هم با احتمال ۳۱ درصدی اخراج شدن مواجه هستند.

2 در مورد “کمپانی فاکس‌کان ربات‌ها را جایگزین ۶۰ هزار نیروی انسانی خود می‌کند”

  1. خدا ب داد کارگر برسه
    قدیم ت نونوایی کلی ادم کار میکردیم الان دم و دستگاه اومده دیگ کسی نیروی کار نمیخواد ک 😐

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH