پروژکتورهای موبایلی اَپتک (Aiptek) به صورت رسمی وارد بازار ایران شد

روز چهارشنبه و در سمیناری خبری که در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار شد، مدیرعامل این کمپانی تایوانی به صورت رسمی از عرضه جدیدترین محصولات به بازار ایران خبر داد.

فرانک شو در جمع خبرنگاران گفت: ماموریت ما ایجاد و خلق راه حل‌های نوآورانه موبایل است که بتواند امکان لازم را به کاربر برای کار با سیستم‌های صوتی و تصویری بهتر بدهد. برای شما بسیار جالب خواهد بود تا بدانید ما در این زمینه تا چه میزان نوآوری داشته‌ایم. می‌خواهم یک مرور کلی بر صنعت پروژکشن جیبی یا پیکو داشته باشم. ما مرزها را با پروژکشن پیکو می‌شکونیم و از مرز اینچ محدود تلویزیون‌ها گذر می‌کنیم. وسیله جدید ما قادر است تا ۱۰۸ اینچ را در فاصله ۲.۷ متری پوشش دهد. مطمئنا مردم به دنبال وسایل بصری فراتر از تلویزیون هستند.

AIPTEK1

بسیاری از افراد هستند که دایما مشغول انجام پرزنتیشن هستند و به همین خاطر این کالا، مناسب آن‌هاست. ما سعی کردیم تا از سیستم عامل ویندوز و اندروید که این روزها معمول است، بر روی محصولات خودمان استفاده کنیم. با توجه به خاص بودن این محصول، ما انتظار داریم تا در سال‌های آینده رشدی ۴۰ درصد داشته باشیم چرا که کالایی بی‌نظیر است.

در حال حاضر شرکت‌های بزرگی در صدد هستند تا بتوانند بر روی این فناوری کار کنند، مثلا اپل در حال کار بر روی پروژه‌ای است که چنین چیزی را بر روی آی‌فون نصب کند اما به دلیل مصرف بالای باتری هنوز موفق به انجام این کار نشده است. سامسونگ چندی پیش بر روی یکی از گوشی‌هایش یک پروژکشن ۲۰ لومین که ضعیف هم بود، قرار داد، البته محصول ما ۸۰۰ لومین توانایی دارد و بنابراین قابل قیاس با آن نیست.

با توجه به پیشرفتی که فناوری آی‌تی دارد، امروز پیکوپروژکتورها در جایی هستند که نوت‌بوک‌ها در ۲۰ سال گذشته قرار داشتند. یعنی بازار تقاضا در چنین وضعیتی با پتانسیل بالا قرار دارد. ممکن است ورود به یک بازار در زمان نامناسب، سبب ساز یک سری هزینه شود اما پیکو پروژکتورها راه خود را پیدا کرده و حال زمان ورودشان به بازار است. با توجه به گستردگی کاربردی که پیکو پروژکتورها دارند، دیگر نمی‌توان از آن‌ها به عنوان یک اسباب بازی نام برد. در بخش اداری، آموزش، بیزینس، مسایل تفریحی، مهمانی‌ها، اماکن دولتی، دفترخانه‌ها، محیط‌هایی که کارهای بهداشتی و سلامت انجام می‌دهند و حتی برای سرگرمی و فیلم نگاه کردن بچه‌ها؛ در تمام این موارد، پیکو پروژکتورها کاربرد دارند.

AIPTEK3

پس از آن، مدیرعامل اپتک درباره جدیدترین محصولات این شرکت شروع به ارایه توضیحات کرد که در ادامه مشخصات کامل این دستگاه‌ها را می‌خوانید.

پروژکتور MobileCinema i60 مخصوص گوشی‌های آی‌فون ۶ و ۶S است که می‌تواند تصاویر و فیلم‌ها را به اندازه ۶۰ اینچ پخش کند. این پروژکتور قادر است در جلسات و مسافرت‌ها، تصاویر، فیلم‌ها، گزارشات و اسناد را روی یک دیوار سفید پخش کند.

با استفاده از این پروژکتور، با برخورداری از تکنولوژی DLP نیازی به هیچ برنامه‌ای برای پخش نبوده و تصاویر به‌طور مستقیم با لومنس ۷۰، با کیفیت VGA و کنتراست ۱:۱۰۰۰ پخش می‌شوند.

در این محصول، عمر لامپ ۲۰ هزار ساعت است. همچنین این دستگاه نه تنها یک پروژکتور کوچک است بلکه پاور بانک با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر نیز است.

i60 با کمک کابل HDMI مخصوص انواع گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آی‌پد، با این دستگاه‌ها نیز سازگاری دارد و قیمت آن در بازار جهانی ۲۷۹ دلار خواهد بود.

محصول دوم کمپانی GAC پروژکتور iBeamBlock با قابلیت ماژولار و انعطاف پذیری سه کاره است که علاوه بر کارایی پروژکتور، می‌تواند به عنوان تبلت و پاور بانک عمل کند.

AIPTEK7

اجزای این دستگاه همانند لگو و به‌صورت آهن ربایی به هم می‌چسبند و نه تنها می‌توانند عملکرد خودشان را به‌صورت مجزا داشته باشند، بلکه تشکیل یک دستگاه کامل را می‌دهند. تبلت موجود در این دستگاه دارای  سیستم عامل ویندوز ۱۰ است.

پروژکتور MobileCinema i70 محصول سوم این کمپانی است که پروژکتوری بی سیم با لومنس ۷۰ و تکنولوژی DLPاست که دارای پاور بانک داخلی بوده و ۱۳۵ گرم وزن دارد.

AIPTEK2

این مدل برای پخش محتوای گوشی‌های موبایل و نوت بوک‌ها به صورت وای‌فای و یا با استفاده از کابل HDMI مناسب بوده و قیمت آن در بازارهای جهانی ۳۲۹ یورو اعلام شده است.

همچنین کمپانی اپتک با تولید جدیدترین محصول خود با نام P800 به عنوان نسل بعدی پروژکتورهای کوچک، توانسته کماکان پیشرو در دنیای این محصولات باشد.

AIPTEK6

این محصول یکی از افتخارات این شرکت به جهت ارایه تجربه‌ای برتر به کاربران خانگی و تجاری محسوب می‌شود؛ به نحوی که طراحی منحصر به‌فرد، تبلت ۵ اینچی روی این دستگاه با بدنه آلومینیومی، چیدمان ۸ اسپیکر به صورت ۳۶۰ درجه با کیفیت صدای بالا، قابلیت پخش با اندازه ۱۲۰ اینچ با وضوح  تصویر ۸۰۰ در ۱۲۸۰ پیکسل و باطری ۳۶ هزار میلی آمپر آن، قابلیت‌های منحصر به‌فردی هستند که نظیر آن در هیچ جای دنیا دیده نمی‌شود. قیمت این پروژکتور نیز ۹۹۹ دلار خواهد بود.

سینمای جیبی PocketCinema A100W که می‌تواند تصاویر و فیلم‌ها را به اندازه ۱۲۰ اینچ پخش کند نیز در این مراسم رونمایی شد. با برخورداری از تکنولوژیِ DLP و Miracast نیازی به هیچ برنامه‌ای برای پخش نبوده و تصاویر به‌طور بی‌سیم  با لومنس ۱۲۰، با کیفیت WVGA و کنتراست ۱:۱۰۰۰ پخش می‌شوند.

AIPTEK5

پس از معرفی محصولات، فرانک شو به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ داد. وی درباره سهم این برند از بازار جهانی گفت: نمی‌توان درصد درستی را در این رابطه عنوان کرد زیرا این مدل از محصولات یونیک هستند و کالاهای سایر شرکت‌ها نظیر ایسوس، رقیب ما محسوب نمی‌شوند. وی در ارتباط با جدیدترین محصول خودشان یعنی P8000 گفت که تنها ۲ میلیون دلار صرف R&D‌ این کالا شده است و گمان می‌کند که در چند ماه نخست، ۱۰۰ هزار دستگاه آن را در دنیا بفروشد. وی گفت که حدس می‌زند ۵ هزار عدد از آن در بازار ایران فروخته شود. فرانک شو در این ارتباط اظهار کرد که ایران و عربستان دارای شباهت‌هایی همچون مهمانی‌های خانوادگی هستند و ما امید داریم که این دو کشور، بیشترین خریداران این محصول به‌واسطه استفاده در جشن‌های مهمانی باشند!

وی رنج قیمتی محصولات‌شان را از ۱۹۹ دلار تا ۹۹۹ دلار عنوان کرد و گفت که قیمت‌گذاری کالاها در ایران به صورت رقابتی انجام خواهد شد. همچنین در برخی از محصولات این شرکت (همچون P8000) از سخت‌افزار کالاهای سامسونگ و حتی نسخه اندروید این کمپانی استفاده شده است و به همین دلیل رابط کاربری، بسیار مشابه با محصولات سامسونگ است.

گفتنی است که به‌زودی تمامی این محصولات با گارانتی GAC ایران در دسترس مصرف کنندگان کشورمان قرار خواهد گرفت.

1 در مورد “پروژکتورهای موبایلی اَپتک (Aiptek) به صورت رسمی وارد بازار ایران شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH